Det blev en väldigt bra tävling....till slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick inte tag på någon ny domare alt överdomare, så vi körde sittande överdomare hela tävlingen. Blev bara 38 starter tillslut
Allt flöt på så jävla bra på ren svenska. Funktionärer på alla positioner som skötte sig med bravur, trevliga och glada tävlande. Allt gick lugnt fint och städat, inte en enda incident (förutom tjejen som red in på banan med röd rosett i svansen och blev utesluten, det var lite trist) men sjukvårdsansvarig hade ingenting att göra på hela dagen.
Online-resultatet fungerade klockrent. Speakern som var rookie skötte det som hon aldrig gjort något annat och lyckades med konstycket att inte räkna fel på ett enda protokoll samtidigt som hon pratade. Hon var så snabb att hon tom hann smita ner i fiket för en kaffe under ritterna :p
Framridningspersonalen såg till att ryttarna tog sig till collectingen i tid så alla starttider hölls på sekunden.
Prisutdelningen gick super (första pris i bägge klasserna gick till hemmaryttare, sånt gillar vi :D)

Enda smolken i bägaren var att dotterns häst inte var helt ok, inte så han var halt då hade hon inte starta, men han var definitivt påverkad av något. En sträckning i ryggen eller att han kände av sina sadelknölar, vi vet inte. Men hon kände redan på framridningen att han inte var som vanligt. Ett tag var hon rädd domaren skulle blåsa av henne för att han kändes så knackig i ena varvet.
Det blev bara drygt 52 % men ett jättegulligt omdöme av domaren.
För trots allt syntes det inte på dottern hur orolig, frustrerad och stressad hon blev över att inte hästen var riktigt med. Hon red faktiskt nästan perfekta ridväger trots allt, vilket ju gjorde att poängen inte blev ännu lägre.

Idag är jag trött, tröttare än trött. Men så är det, man dränerar sig sån här tävlingshelger. Men samtidigt som det är jobbigt är det så jäkla kul.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lördagen började med att jag var sen hämta upp dottern, som just när hon satte sig i bilen kom på "kameran". Ringde hästägaren som...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Fyy känns inte som jag haft helg öht Lördagen tillbringades på jobbet!!!! men att göra klubbens bokföring. Passade på samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Började med att sitta och skitsnacka i fiket, vilket gjorde att jag inte riktigt hann det jag tänkt mig. Men sånt är viktigt också...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp