Vart tog helgen vägen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyy känns inte som jag haft helg öht

Lördagen tillbringades på jobbet!!!! men att göra klubbens bokföring. Passade på samtidigt som sambon byggde hundbur till bilen.

Buren blev kanon, stadigare än värsta MIM-buren och klarar nog bli överkörd av en lastbil :D
Hunden gillar den också, och det är så skönt slippa krångla med selen samt att man kan utnyttja lastutrymmet bredvid

Söndagen åkte jag stallet-hem-stallet-hem
Dottern hade bokat insläpp OCH kvällsfodring (hur tänkte hon där?)
Så först åkte vi ut och tog in hästarna, fyra hästar hade inte insläppsmat färdigt (två ägare kom när vi redan släppt in)
Sen åkte vi hem, jag tog en promenad med hunden (kallt) låg och frös i soffan ett tag och sen tillbaka till stallet för mockning,ridning och kvällsfodring

Provade stänga in hunden i tygburen i sadelkammeran medans vi var i ridhuset och det gick super, så vi lämnade buren där. Då slipper han ligga i bilen när det är kallt.

I ridhuset var det full fart med lektioner i bortre delen, folk som red sida-vid-sida (ej tillåtet enligt reglerna) och blåst som fick hela ridhuset skaka.
Trots det skötte sig bebis jättebra, lite spänd i början men slappnade av mot slutet. Det enda hon reagerade mot var när ett papper från anslagstavlan kom flygande.

Pga att det var så mycket folk i ridhuset så promenerade dottern i 15 minuter fört istället för att longera, fungerade nästan bättre. T blir faktiskt mer laddad när man longerar innan.
Jag gick bredvid en stund, men det kändes inte som jag gjorde större nytta eg.

Hon fick nya framskor i fredags och de satt kvar även i söndags :). Men hon får ha boots i hagen (fina rosa), för att inte trampa av sig dom.
Det var första gången hon skoddes med hoven i en sån där ställning, men hon skötte det galant.
Hovslagartjejen var trevlig, lugn och noggrann.
Även att verka bak hade gått ok, hon är ju speciell med sina bakben den där

2014-01-26-2157_52e576ceddf2b356c38ed1f4.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Coras star
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 172
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
908
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 497
Senast: QueenLilith
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp