Bukefalos 28 år!

Det blev smalt

Sv: Det blev smalt

I mitt tycke är den alldeles för blaffig, tar för mycket plats och stör betydligt mer än de annonser som finns i vänsterkant, nedan och ovan. Kan du kanske flytta på den och lägga den i nederkant med de som finns där och inte göra den fullt lika blaffig??

Vilken tur att det finns kloka människor som skriver inläggen åt en så man bara behöver använda citatknappen.

Delar Gnists åsikt till fullo...
 
Sv: Det blev smalt

men då försvinner väl intäkter? de betalar mer för att ha den stor och "blaffig"

jag tycker med att vill vi ha buke kvar får vi tåla såna här saker, Gunnar gör säkert så bra han kan.
 
Sv: Det blev smalt

Jag instämmer om att högerkantereklamen är väldigt störig.

Jag har stor skärm och har en lagom bred Buke-ruta uppe så jag slipper se högerkantsreklamen, men då jag byter sida måste jag hålla på och scrolla i sidled eftersom sidan hamnar mitt i om ni förstår hur jag menar. Varför? Så gör inte t.ex. aftonbladets sida när jag ställer in den så här.
 
Sv: Det blev smalt

Jag tror att detta är lite av en vane-sak.
Jag vill inte ha mängder med banners överallt.
De skall inte störa, men de måste självklart ses, och synas.

Personligen anser jag att det är bra att själva innehållet på sidorna blir lite smalare. Det har längre tillbaka förekommit klagomål på att texten i inlägg är svår att läsa då raderna är väldigt långa.

Reklamformaten går även mot att bli större. Den storleken till höger känns bättre att ha där än till vänster eller ovanför.

Var klara över att jag lyssnar på era åsikter här, jag vill att så många som möjligt skall vara nöjda.

Fortsätt kommentera!
 
Sv: Det blev smalt

Nu har jag ingen jättekoll på hur det fungerar praktiskt då - men är det inte så att du får din ersättning just efter antal klick på annonserna? Hur ser det liksom ut - klickas det i någon utstäckning att tala om på de banners som funnits på sidan?
De få gånger jag gör det handlar det om misstag - jag liksom försöker att inte se reklamen. Nu trängde reklamen ut 'mitt' visuella utrymme och blev störande.

Finns det utrymme för andra lösningar på finansiering av sidan än reklam, jag tänker på förslag jag gav ovan?
 
Sv: Det blev smalt

Höll på att få spatt när jag klickade in på Buke imorse - skönt att fler än jag reagerat... Tycker också att foruminläggen blivit på tok för smala, och mycket mer svårlästa än tidigare! Det var mycket bättre som det såg ut innan!
 
Sv: Det blev smalt

Personligen har jag hellre reklam, som jag vänjer vid mig rätt snart, än att behöva betala själv.

*Bara min åsikt*
 
Sv: Det blev smalt

Problemet är ju att den här storleken stör

imgad.gif


Det kanske stör mindre om den är den här storleken?

imgadgif-mindre.gif


Prova går ju i alla fall..
 
Sv: Det blev smalt

Ja, det skulle nog vara bättre isf om den nu måste vara där. Och så länge det inte blir en sån där jobbig reklam som följer med när man scrollar så kanske man kan lära mig leva med det. Man vande sig ju vid de nya färgerna också så. :p
 
Sv: Det blev smalt

...och jag betalar gärna för att få ha buke kvar + i trivsamt skick!

Vissa forum har en frivillig 'serious-membership' som innebär ett frivilligt sms-bidrag för att statuera seriöst medlemskap. Brukar vara att man kan välja att antingen inte betala alls, eller så betalar man (och får en ikon) och får då välja mellan tre summor (typ 5, 10 eller 20 skr)och en frivillig. Denna medlemstatus får man göra om en gång per år.
Det är en lösning jag tycker skulle vara bättre än att bli nedlusad av reklam jag finner störande. Men det är ju jag det! :idea:
 
Sv: Det blev smalt

Men om Gunnar inte kan bestämma storleken på bannern, utan att det är företaget som HAR den storleken, då är det inte mycket Gunnar kan göra åt det.

Oftast är det övergående reklamkampanjer, så vem vet. Har vi tur kan vi få ha bannern en vecka eller två och sen kommer det en banner i bättre storlek.

Personligen störs inte jag av bannern när jag bara ska läsa trådar, då den ligger så lång ute i rutan. Däremot när jag ska skriva och eventuellt vill klistra in en smiley, så försvinner några av smileyvalen ute i högerkanten :confused:. Om det har med bannern att göra, eller något annat vet jag inte.
 
Senast ändrad:
Sv: Det blev smalt

Fast Gunnar säljer väl ett utrymme? Inte är det väl annonsören som bestämmer det - det känns väldigt bakvänt?
 
Sv: Det blev smalt

Skall försöka svara på några av frågorna.
Jag tror egentligen inte alls på att folk skall betala för att kunna vara här.
Möjligen skulle man kunna få möjlighet att betala för att slippa reklam och kanske även för att få några andra fördelar på sidorna.
Men det lär i så fall inte bli tal om några tior per år utan snarare om några hundralappar per år.

När det gäller storlekar kan jag självklart bestämma ungefär hur stora de får vara på samma sätt som jag kan bestämma om det skall vara några banners alls.

Men som jag väl skrev tidigare går det mot att annonsörer efterfrågar möjligheter att ibland använda en större banner för att kunna få plats med mer information och troligen även synas bättre.

Om det inte finns möjlighet på mina sidor för lite större format kommer de som vill ha det större formatet inte annonsera på Bukefalos.

Min tanke är alltså att försöka öppna för möjlighet till lite större format utan att det får störa för mycket.

Det finns mycket mer att skriva runt detta men jag stoppar här, just nu.

Fler kommentarer.
 
Sv: Det blev smalt

Men nu missförstod du mig nog!
Ett 'seriuos membership' innebär inte att man är tvungen att betala för att vara här. Det är högst frivilligt! Det gör ingen skillnad för mig som användare (om du inte skulle ta det beslutet att det skulle det), utan är ett alternativ till inkomst på sidan för dig som kanske gör att du kan välja att det blir kanske en banner (eller två) mindre på sidan.

Jag tror heller inte på att ta betalt av alla som obligatorium, men däremot tror jag att det finns mycket god vilja hos användarna för att bibehålla buke i trivsamt skick. De som inte vill pröjsa låter bli helt enkelt.

(nu ska jag låta fler ta plats i tråden..:o:D)
 
Sv: Det blev smalt

Jag håller med övriga. Det här är absolut för smalt (rutan där man skriver inlägg flyter dessutom ut i "det gröna" i högerkanten, om någon förstår vad jag menar, i alla fall för mig). Själva forumen/trådarna ska väl ändå vara det centrala på Buke, men så känns det inte riktigt nu. Reklamen i vänsterkanten, under menyn, känns däremot inte alls i vägen. Det är bara den stora reklambannern i högerkanten som "förstör".
 
Sv: Det blev smalt

Jag förstod vad du skrev.
Jag skulle dock vilja ha svar på resten jag skrev i mitt inlägg ;) eftersom jag var rätt säker på att ingen skulle gilla att alla skulle betala för att vara här.
Skulle du eller någon annan vara villig att betala 200-300 kr per år för att slippa all eller viss reklam. Några tior skulle för mig troligen bli betydligt dyrare att bara hantera, administrera och/eller skaffa en lösning för än att helt enkelt strunta i det.
 
Sv: Det blev smalt

Om vi nu säger att jag måste ha en fyrkantig/rektangel banner av den storleken eller större och den inte får ligga längst ned på sidan.

Var tycker du och ni andra att jag skall placera den. Jag har en annan placering där den skulle kunna passa utan att ställa till det med bredden på sidan. Jag är dock inte säker på att ni skulle tycka den var bättre ;)

Men kom gärna med förslag, valet att inte ha några så stora banners finns självklart kvar, men låtsas just nu att det inte finns och att den måste in någonstans på i princip alla sidor.
 
Sv: Det blev smalt

Okej.
Skulle det vara så hög avgift för buke generellt menar du? Ett låst betalforum? Njä, det skulle ju inte vara buke längre.
Menar du två hundringar som 'sponsor-peng' så är det en annan sak. Det skulle jag nog överväga, ja.
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
888
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 576
Senast: Calmiche
·
Bukefalos Har försökt ignorera detta nu ett tag, men nej, det går inte längre. Denna reklamen (med olika innehåll, men från Kopp Verlag) kommer...
Svar
14
· Visningar
2 064
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp