Bukefalos 28 år!

Det blev smalt

Sv: Det blev smalt

Nej självklart inte generellt, men skulle du kunna tänka dig att betala 300 kr per år för att exempelvis slippa alla google-banners.
De som i dagsläget ligger i toppen, till vänster och den nya till höger.
Är det fler som skulle kunna tänka sig det? (Sedan får man väl räkna med att kanske 20% av de som säger sig kunna tänka sig betala verkligen gör det ;) )
 
Sv: Det blev smalt

Jag vet faktiskt inte. Jag tycker liksom bara det är synd och känns för mycket när reklamen faktiskt påverkar själva forumet/sidan negativt, som i det här fallet. Annars bryr jag mig inte om reklam alls (popup-rutor är väl inga favoriter heller iofs).

Ang. att betala en slant/år så hade jag nog också kunnat överväga det ja. Men eftersom det egentligen bara är den nya reklamen som stör, så skulle 300 kr kanske kännas lite väl mycket att betala bara för att bli kvitt en enda ruta (om vi säger att reklamen alltid kommer ligga som den gör nu)... Jag vet inte.
 
Sv: Det blev smalt

300 är för mycket, men någonstans mellan en och två skulle väl vara mer rimligt/realistiskt. Summan torde väl bero på antalet uppskattade sponsorer?

Och då är väl frågan som följer - vad skulle det innebära för en sponsor mer än ett buke i avsaknad av banners? Du pratade om fördelar tror jag i tidigare inlägg, kan du ge exempel?
 
Sv: Det blev smalt

Det är svårt även för mig att hitta en bra plats och en bra nivå.
Jag tror faktiskt att det här med bredden på forumet mest är en vanesak.
Det finns massor med forum och en massa andra sidor som har lika eller smalare plats för sitt innehåll.
 
Sv: Det blev smalt

Är det ingen som vågar säga något mer nu :) eller har ni redan vant er med detta utseende? ;)
 
Sv: Det blev smalt

Jag ser absolut ingen skillnad men jag har iofs annonsblockerare :angel:

Som vanligt är det gnäll innan folk vant sig.
 
Sv: Det blev smalt

Jag hae jätte svårt att läsa nu när det blev så smalt. Inte gnäll bara fakta. Hoppar Buke idag pga. detta.
 
Sv: Det blev smalt

Skall försöka svara på några av frågorna.
Jag tror egentligen inte alls på att folk skall betala för att kunna vara här.
Möjligen skulle man kunna få möjlighet att betala för att slippa reklam och kanske även för att få några andra fördelar på sidorna.
Men det lär i så fall inte bli tal om några tior per år utan snarare om några hundralappar per år.

När det gäller storlekar kan jag självklart bestämma ungefär hur stora de får vara på samma sätt som jag kan bestämma om det skall vara några banners alls.

Men som jag väl skrev tidigare går det mot att annonsörer efterfrågar möjligheter att ibland använda en större banner för att kunna få plats med mer information och troligen även synas bättre.

Om det inte finns möjlighet på mina sidor för lite större format kommer de som vill ha det större formatet inte annonsera på Bukefalos.

Min tanke är alltså att försöka öppna för möjlighet till lite större format utan att det får störa för mycket.

Det finns mycket mer att skriva runt detta men jag stoppar här, just nu.

Fler kommentarer.

Jag gillar inte alls detta. Jag har väldigt svårt för att läsa texten nu. Trist men sant.
 
Sv: Det blev smalt

Är det ingen som vågar säga något mer nu :) eller har ni redan vant er med detta utseende? ;)

Jag stör mig på att det blev smalare, och att det under bannern är helt tomt grönt.... MEN det är ju säkert en vanesak!

Själv väntar jag på prisuppgift för en banner för mitt företag så jag ser ju gärna att bannersen får vara kvar :D Men jag hoppas attmin ev banner inte ligger så att den stör folk, då kanske jag blir dissad! :eek:;)
 
Sv: Det blev smalt

kl

NU blev det smalt för mig! där man skriver är ca tre centimeter, max två ord per rad. USCH!!!
 
Sv: Det blev smalt

knapp

Jag stör mig inte på reklammen, jag stör mig på allt det där gröna under den, går det att ta bort på något sätt?

Nu är det också extremt smalt där man skriver(dock har det inte varit så tidigare idag) vilket gör det väldigt svårt all läsa igenom inlägget innan man skickar det.
 
Sv: Det blev smalt

Jag hoppas verkligen attn det är ett tillfälligt fel för det är jättejobbigt när man får ett halvt ord på en rad:crazy:
 
Sv: Det blev smalt

Självklart skall det inte inmatningsfältet vara så smalt. Såg inte problemet då det endast verkar visa sig i internet explorer och inte i firefox.
Jag jobbar på att lösa det just nu.
 
Sv: Det blev smalt

Nej, det visar sig inte i Firefox. Jag har ett otroligt brett svarsfält i stället.
 
Sv: Det blev smalt

Går det inte att låta själva forumöversikts- och inläggsdelen gå in under reklambannern? Den är ju bara där uppe i hörnet, resten av forumet borde kunna rulla på som vanligt under den?
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
888
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 576
Senast: Calmiche
·
Bukefalos Har försökt ignorera detta nu ett tag, men nej, det går inte längre. Denna reklamen (med olika innehåll, men från Kopp Verlag) kommer...
Svar
14
· Visningar
2 064
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp