Det blir bättre

Sv: Det blir bättre

Det är klart att du kan hantera det.

De vänner som står kvar vet jag var jag har. Det är viktigare än något annat.

I nöden prövas vännen och jag har fått verkliga glädechocker över att så många har funnits där för mig. Verkligen en härlig överraskning. Jag är en introvert person så jag trivs bäst på nätet. Är inte social alls.

http://www.lifehack.org/articles/communication/7-positives-only-introverts-would-understand.html

Stämmer helt in på mig.

Gläder mig att läsa att du börjar hitta benen igen :) Och skönt att du får sällskap också.

Det kan också bero på att du är privat till ditt sätt. Tänk svenskt,säg hej och skyll på svenskan när du säger du till folk. I Nürnberg måste du kanske tala om för dem att det är därför... Har märkt att de söderöver är mer korrekta med ni formen-

Bra att du får dit en kompis och hoppas att allt går lättare nu! Självklart kommer du att bli ledsen men det är ju fantastiskt att du fått ut karlsloken ur ditt hem!

Tala om för dina grannar att din man lämnat dig och att du är ledsen. Likaså föräldrar i sportföreningen osv. Hur ska de kunna visa medkänsla om de inte vet?

Man kan bli väldigt överraskad när det gäller folk som man tror tagit parti, många gånger vill de inte lägga sig i,
Och karlar vilket fegt släkte de kan vara , inte alla men flera man känner .
Jättebra att du tog bort din gamla tråd.
Kan du inte ta bort din gamla facebook och starta upp en ny sida , vet någon som gjort det ,
Bland det första jag gjorde när jag och karln bröt var att ta tillbaks mitt gamla efternamn och la in det som mellannamn, så gjorde jag på FB innan vi var skilda, mådde jättedåligt men petade i mig mat men gick ner nästan 20 kg och kunde starta om och kände mig frächare (blå ringar under ögonen) .och vi hade gemensam dotter på 12-13 år
Hade en stor klump i magen och var ute och promenerade väldigt mycket, En av det sämsta jag gjorde var att jag gick ut med mina gamla vänner och drack vin en kväll när jag mådde dåligt . jag blev jättefull och mådde ännu sämre dagen efter . Oj det känns som det jag skrivit var väldigt negativt men allt kan bara bli bättre nu

Man kan bli väldigt överraskad när det gäller folk som man tror tagit parti, många gånger vill de inte lägga sig i,

Han är ju den utåtriktade och sociala personen som har vänner överallt. Nej, man kan ju förstå att folk inte vill lägga sig i och bli inblandade i en separation.

Jag bytte aldrig efternamn när vi gifte oss så den markeringen kan jag inte göra tyvärr,

Fast det där med att inte fråga känns även som här hemma, även om man hör rykten att någon separerat så frågar man inte om personen i te själv säger något. Vill personen inte prata om det så vill man inte klampa in där man inte hör hemma sas om man inte är nära vänner.
Umgås man med grannarna kan man ju förklara läget, annars vet jag inte om de måste meddelas. Samma med ytliga bekanta i stallet, är ju en annan sak om det kommer upp av naturliga orsaker i samtal.
Ang att ta parti så tycker jag inte man kan kräva det av sina vänner. De är ju inte inblandade i skilsmässan.

Jag begär inte att någon ska ta parti för en av oss. Men de vänner som jag har pratat med är minst sagt arga på honom för allt illa som han har gjort. De tycker ju att jag skulle ha kastat ut honom i midsomras när jag fick reda på det hela. Men jag ville försöka rädda vårt förhållande och la mig platt till ingen nytta.

Och i stallet är jag glad om jag får vara ifred för tillfället. Min exman är väldigt populär där så de flesta gillar honom väldigt mycket. Han är en social talang.

Senast ändrad:

Varför vill jag ha tillbaka honom? Visst är jag tokig som ens hoppas på det? En klok vän skrev att jag vill ha tillbaka det jag trodde att vi hade, och det är sant. Jag trodde faktiskt att vi hade det bra. Vi hade så mycket gemensamt, trodde jag men det var tydligen bara i min fantasi.

T.o.m. i somras när en vän var på besök så tyckte hon att vi var så gulliga med varandra. Så fel jag hade.

Mystiskt nog så känns det som om min arbetsgivare vet att jag är ensam nu med dottern. Var inne på kontoret idag och de frågade väldigt ingående om jag verkligen kan jobba kvällar och natt eftersom jag har barn? Men de kan väl omöjligt veta att jag har blivit lämnad? Såvida de inte har kollat min Facebook? Där står det ju förstås, fast bara för mina vänner. Hjälp, kom just på att jag har blivit vän på Facebook med en kollega. Då vet hon också nu hur det står till. Ja jag har ju inget att skämmas över. Skulden ligger hos honom som lämnade mig.

Vet dom sa vet dom, och vet du... det ar val Jattebra om att de kollar ordentligt hur det funkar med kvall/natt jobb :) Tummen upp pa det!!

Jattekram till dig, veteranix. Upp med hakan!!

Och du vill inte egentligen ha tillbaka -honom-, du vill nog ha tillbaka den du trodde han var? For inte vill du ha en san hymlande liten fegis som han beter sig som, vad ska du med en san till?

Vet dom sa vet dom, och vet du... det ar val Jattebra om att de kollar ordentligt hur det funkar med kvall/natt jobb :) Tummen upp pa det!!

Jattekram till dig, veteranix. Upp med hakan!!

Och du vill inte egentligen ha tillbaka -honom-, du vill nog ha tillbaka den du trodde han var? For inte vill du ha en san hymlande liten fegis som han beter sig som, vad ska du med en san till?

Så är det väl ofta?

Att man egentligen bara ville att han skulle vara den man trodde han var?

Jag har skrivit singel i min status men så länge som han inte godkänner det så kommer det inte upp i min status.
Är det verkligen så att han måste godkänna att ni inte är i ett förhållande längre för att det ska synas? Jag trodde att så länge man inte hävdade att man var tillsammans med någon så behövde de inte godkänna det hela.

Så är det väl ofta?

Att man egentligen bara ville att han skulle vara den man trodde han var?

Jo... och man vill ha tillbaka den framtiden man trodde man hade. Planerna man gjort, rutinerna, det vana och trygga. Fastan det kanske egentligen inte var sa dar jattebra, eller tryggt eller...

Been there, done that. Got the t-shirt, som sa manga andra tror jag.

Jag begär inte att någon ska ta parti för en av oss. Men de vänner som jag har pratat med är minst sagt arga på honom för allt illa som han har gjort. De tycker ju att jag skulle ha kastat ut honom i midsomras när jag fick reda på det hela. Men jag ville försöka rädda vårt förhållande och la mig platt till ingen nytta.

Och i stallet är jag glad om jag får vara ifred för tillfället. Min exman är väldigt populär där så de flesta gillar honom väldigt mycket. Han är en social talang.

Uttryckte mig otydligt i mitt förra inlägg, var inte dig jag tänkte på utan mer ett allmänt svar till andra i tråden om att ta parti för någon.

Man vill ha det man trodde att man skulle få,
Men man vill inte ha tillbaks ett kräk som man alltid skulle gå på helspänn och vänta på att han skulle vara otrogen och ljuga igen.
Zebrans ränder går ju inte att tvätta bort.
Berättade på jobbet lite om hur du haft det och en av kvinnorna sa , FAN skjut fanstyget (alltså inte på riktigt)

Är det verkligen så att han måste godkänna att ni inte är i ett förhållande längre för att det ska synas? Jag trodde att så länge man inte hävdade att man var tillsammans med någon så behövde de inte godkänna det hela.

Jag vet inte hur det fungerar men när jag ändrade min relationsstaus så fanns inte "singel" som alternativ utan bara "det är komplicerat". Och sen har jag ändrat på min profil att jag är singel, men det kommer inte upp på min profil trots att jag vill det. Jag har provat flera gånger men det syns inte på min profil.

Jo... och man vill ha tillbaka den framtiden man trodde man hade. Planerna man gjort, rutinerna, det vana och trygga. Fastan det kanske egentligen inte var sa dar jattebra, eller tryggt eller...

Been there, done that. Got the t-shirt, som sa manga andra tror jag.

Drömmarna och framtidsplanerna. Vårt gemensamma barn. Så som vi har kämpat innan vi fick henne.

Någon tyckte att jag borde läsa "Kvinnor som älskar för mycket" tyvärr slutsåld på förlaget. Någon som har läst den? Är den värd att köpa? Jag kan ju jaga den på något annat språk om den finns.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 029
Senast: Grazing
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 728
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 767
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn: 4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?