Det där jävla beslutet- är det dags nu?

@Unafraid , tänkte på dig i dag och hoppas allt gick bra... Stor kram!

Själva har vi vårt avsked i övermorgon. Gräsligt! Och ångesten över om det är rätt nu eller om hon hade kunnat få en liten tid till...

Logiken säger att halt, stel, nästan blind och nästan döv gör att det är dags, men i hjärtat är det så svårt när hon trots allt glatt kommer och möter mig i dörren när jag kommer hem och springer till matskålen... inte kul att ”leka gud”...
 
@Unafraid , tänkte på dig i dag och hoppas allt gick bra... Stor kram!

Själva har vi vårt avsked i övermorgon. Gräsligt! Och ångesten över om det är rätt nu eller om hon hade kunnat få en liten tid till...

Logiken säger att halt, stel, nästan blind och nästan döv gör att det är dags, men i hjärtat är det så svårt när hon trots allt glatt kommer och möter mig i dörren när jag kommer hem och springer till matskålen... inte kul att ”leka gud”...
Tack för omtanken! Han fick somna i bilen (bästa platsen i världen) ätandes skinka. Och bli begravd på ett mysigt ställe, med sin filt. Det var helt perfekt, men enormt sorgligt. Vi ville inte skjuta på det längre, det kändes helt rätt.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 179
R
Hundhälsa Jag har en gammal tik hemma som är av blandras och är en omplaceringshund. Jag tog över henne när hon var runt 5 år och i år blir hon...
Svar
4
· Visningar
1 306
Senast: Nenne1
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 446
Senast: Pancakes
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp