Det dödliga meningslösa våldet...

Här är en artikel i SVT som beskriver lite grann det jag försökt att lyfta: skjutningarna får mycket uppmärksamhet men är bara en liten del av ett mycket större problem. Artikeln beskriver hur det är i Göteborg men situationen i Malmö är minst lika allvarlig och det finns andra mindre städer där det gått ännu längre vad jag förstått.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...unanstallda-i-goteborg-vagar-inte-polisanmala

Jag tycker ett problem med att vara offentligt anställd kommunalt eller statligt t.ex. så måste polisanmälan göras som privatperson. Säg att en anställd blir hotad där det finns antydan om att de vet vart du bor och ska göra något mot dig och/eller din familj om du inte fattar ett visst beslut som inte är negativt för personen som hotar. Hur ska du då våga polisanmäla det om det innebär att du i anmälan måste lämna ut din privata adress och telefonnummer? Sen vet ju definitivt personen som hotar dig vart du bor. Skulle behövas en lagändring där så att arbetsplatsen adress står istället.

Sen finns det såklart många vägar ändå för att kunna få reda på din adress men det hade ju iallafall försvårat lite.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 902
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp