Det går inte

ALLT jag gör blir dåligt och finns inte en enda sak som jag gör som blir bra. Utan exakt allt är att jag förstör och miss lyckas och gör så andra på verkas neggativt. Och fast att dom två sakerna jag vill minst av allt är att göra andra ledsna och vara ensam så är det ändå det enda jag gör.
Och jag vet att ingen kan göra nåt och ingen kan säga nåt vad jag ska göra. Jag VET det så ingen behöver försöka. Och jag vill inte det heller utan jag vill bara skriva och få ut lite fast det också är helt jävla onödigt för vill ändå inte ha allt bara förmig själv. Men ingen KAN ju göra nåt heller.
Jag skulle ju ha varit i skolan idag andra dagen. Men gjorde en sak igår så har inte fått vara själv nästan och fick inte gå dit idag. Eller jo längsta jag har varit ifred är kanske en halv timme när M var i mitt rum för kp litar på mig att jag inte gör nåt när jag är med han. Och det kommer jag inte göra heller för jag vill inte att han ska se nåt sånt.
Och det går inte för dom kan inte ha koll på mig exakt hela hela tiden. Utan ifall det inte vänder ganska snabbt så kan jag inte vara här utan då måste jag antingen till bup eller till ett sis hem som är låst och att dom får leta genom alla ens saker och massa sånt. Och nej dom sakerna är ju inte bättre så vara kvar här skulle väl vara bäst men ifall det inte går så gör det ju inte.
Och en jobbig sak att ingen kan säga varför jag ska fortsätta. För det finns ju ändå inget med framtiden som jag vill göra eller upp leva eller nåt. Utan det enda jag vet är att jag INTE vill att det ska gå massa tid och vill inte bli äldre och inget sånt. Så det finns ju INGEN andledning ändå så måste jag fast jag bara mår skit av det OCH jag på verkar så andra mår dåligt.
Och somsagt jag vet att ingen här kan göra nåt. Och jag förklarar skit dåligt och över reagerar om saker eller fattar inte och massa sånt så det går ju inte ens att prata med er här liksom för jag inte ens kan det utan att det blir skit dåligt. Så jag vill liksom ha sällskap eller hur jag ska säga men jag fattar verkligen er att ni inte vill eller orkar också så ingen tror att jag är sur på nån eller nåt. Utan det är jag inte utan bara jävligt ledsen och typ besviken på migsjälv.
Och jag vet inte hur det kommer bli med nåt för får aldrig nåt till fälle som jag kan dö men inget magiskt kommer ju hända så jag mår bättre heller. Så jag vet verkligen inte hur nånting blir för kan ju inte vara såhär för alltid heller.
 

Vad bra att det blev bättre för dom :heart
Men då blev dom iallafall bättre med behandling och sånt väl? Men ifall man inte blir det så man inte kan bo själv och sånt. För man kan ju inte bo på hvb hem och sånt för alltid iallafall.

Ja precis dom blev bättre med behandling över tid. Hade dom inte blivit det i den utsträckning att dom kunde och ville bo själv så finns det en annan typ av gruppboende.
Min kusin har jobbat på ett sånt för personer med psykisk ohälsa, där har man egen lägenhet men också gemensamma utrymmen, och personal finns dygnet runt. Så om du inte skulle kunna bo själv så finns det alternativ sedan, bara så du vet.
 
Jag jobbar på Naturbruksgymnasie och det finns dom som börjar ettan som är både 17 och 18 år.
Jag kanske var o tydlig men jag menade inte att jag inte kan gå rid gymnasium bara för åldern. Utan det är andra andledningar också som jag inte kommer kunna det.
 
Ja precis dom blev bättre med behandling över tid. Hade dom inte blivit det i den utsträckning att dom kunde och ville bo själv så finns det en annan typ av gruppboende.
Min kusin har jobbat på ett sånt för personer med psykisk ohälsa, där har man egen lägenhet men också gemensamma utrymmen, och personal finns dygnet runt. Så om du inte skulle kunna bo själv så finns det alternativ sedan, bara så du vet.
Okej. Det är väl jätte bra säkert att det finns sånt och menar inget dåligt om det eller om dom som bor så men jag skulle verkligen inte vilja det iallafall.
 
Trigger varning för jag kommer skriva lite som är om äckel saker. Och annat jobbigt så bara ifall ni tycker sånt är jobbigt så läs inte dethär!
Och dethär kommer nog låta konstigt men ska försöka förklara så bra jag kan iallafall. Men det är en jätte jobbig sak och vet inte hur jag ska förklara känslorna om det. Men som att jag ångrar den dagen jätte mycket och är som besviken på migsjälv och ledsen och frusterad och massa sånt. Men det är om den dagen som äckel händelsen hände. Och det känns som jag över driver jätte mycket men känns ändå som att jag var en person före det. Typ att då var jag den riktiga jag. Och sen från den dagen så är jag som nån annan.
Och det är därför det känns så hopp löst för jag kan inte komma tillbaka till den riktiga jag. Utan jag måste liksom be arbeta den saken och då kanske jag kan bli en ny jag eller hur man ska förklara.
Men att det är ju skit mycket saker nu som inte borde vara nåt problem alls. Och som inte var det före. Som liksom ja jag hade anorexi före också men då var jag frisk. Men innan den händelsen så var det inte att jag kände mig så äcklig och att det var typ mitt eget fel för som min kropp såg ut. Och innan så jag var lite blyg ibland men inget jätte stort problem iallafall. Och nu kan jag inte prata normalt och kan inte lita på NÅN. Och får typ panik ifall det är för mycket folk eller för nära och så men jag får jätte mycket ångest när jag är själv också. Och det med alla planer att dom är borta så är det ju också ganska mycket därför.
Och då känns det som jag bara borde ha gjort nåt så det aldrig kunde blivit så stort.
Som ifall jag hade kanske sagt nåt om det DÅ så kanske allt annat inte hade blivit så dåligt. Så blir typ att jag dubbel svek migsjälv. Men istället så sa jag ingenting på skit länge så allt blev bara värre istället. Och då förstörde jag ALLT.
Och vet att det är dumt och fel att tänka så men önskar bara att jag hade dött istället.
 
Jag fattar inte varför men är sååå trött idag. Och tills igår så sov jag kanske två timmar om man lägger hop det men ändå så var jag inte så himla trött igår. Och inatt sov jag väldigt mycket mera och ändå är jag jätte jätte trött. Så åt frukost efter dom andra hade ätit för orkar inte vara med andra. Och sen har jag nästan bara varit i mitt rum och bara låg och gjorde ingenting för jag verkligen inte orkade alls. Så borde ha duschat och städat lite i mitt rum och sånt men har inte gjort nåt av det.
Och nu var jag tvungen att gå och äta lunch som var skit jobbigt också för det typ känns som jag är i en bubbla för jag är så trött. Så behövde gå och vila IGEN men klockan ett ska jag följa med kp ut med M. Men orkar inte alls och vill inte och orkar inte göra mig iordning eller nånting heller. Men jag måste följa med så vet inte hur det kommer gå heller och det bara känns skit jobbigt.
 
Jag fattar inte varför men är sååå trött idag. Och tills igår så sov jag kanske två timmar om man lägger hop det men ändå så var jag inte så himla trött igår. Och inatt sov jag väldigt mycket mera och ändå är jag jätte jätte trött. Så åt frukost efter dom andra hade ätit för orkar inte vara med andra. Och sen har jag nästan bara varit i mitt rum och bara låg och gjorde ingenting för jag verkligen inte orkade alls. Så borde ha duschat och städat lite i mitt rum och sånt men har inte gjort nåt av det.
Och nu var jag tvungen att gå och äta lunch som var skit jobbigt också för det typ känns som jag är i en bubbla för jag är så trött. Så behövde gå och vila IGEN men klockan ett ska jag följa med kp ut med M. Men orkar inte alls och vill inte och orkar inte göra mig iordning eller nånting heller. Men jag måste följa med så vet inte hur det kommer gå heller och det bara känns skit jobbigt.

Din kropp försöker nog bara komma ikapp, du vet man blir sliten av att må dåligt och ha ångest, och framförallt om man sovit för lite. Hoppast det kändes bra med lite frisk luft ändå.
 
Det känns inte som jag har börjat slappna av eller nåt sånt iallafall. Utan det känns som jag bara är helt helt tom och slut. Det kanske låter konstigt för jag har ju nästan inte gjort nånting men känns ändå som jag har ansträngt mig så mycket jag kan och som pressat ut ALLT jag kunde men nu är det helt slut med ork och vilja och allt sånt. Och somsagt fattar att det låter konstigt för jag har ju inte direkt gjort så jätte mycket innan heller och inte haft massa energi liksom. Men det är ändå så det känns och att nu är det bara HELT slut i mig och går inte att få fram nånting mera.
Så vara ute med M och kp så för bara kanske en vecka sen så hade det varit BRA. Men nu kändes det också helt o betydligt. Som att det inte finns NÅNTING ALLS som kan hjälpa att vända så det blir bättre utan att det bara är slut nu.
 
Har man sovit dåligt en natt är det inte konstigt om man är "övertrött" dagen efter, och sedan kraschar totalt. Och åtminstone där jag bor är det riktigt "tröttväder" idag, alla på jobbet går runt som urvridna disktrasor och gäspar.
 
Du förklarar bra som alltid, och jag tror det är så som du säger - du HAR kämpat jättehårdt, främst psykiskt, och blivit helt slut/utmattad.

Om jag inte minns fel så hade du några sådana perioder på Bup med, där allting kändes helt meningslöst och du inte orkade bry dig om någonting? Det blir nog lite som att din kropp och hjärna behöver en time-out, ett tag.


Skickar en lite gullig mini-serie, som fick mig att tänka på M - djur är så fantastiska. :heart Och även de största och starkaste av oss kan vara ensamma ibland.

1643980118059.png
 
Nu kommer jag skriva om nåt äckligt igen. Så varning för det. Men var dum och äcklig som jag alltid är så behövde åka och sy det och då kollade dom på ett annat också så fick jag typ skäll för jag inte har gjort som jag borde med det så det såg inte så bra ut. Tänker inte skriva några äckliga detaljer men det såg skit äckligt ut iallafall.
Så känns som jag är så jävla dum i huvudet och äcklig och vet att jag borde sluta göra sånt men det går inte. Och nu låter jag säkert HELT störd i huvudet men känns som jag förtjänar det och att det är typ som straff för migsjälv på ett sätt. Och som jag ändå förtjänar att se så äcklig ut så alla ser att jag är ett jätte äckel.
Iallafall så slutar kp och M nu snart så ska vara med M några minuter iallafall.
 
Du är inte dum eller äcklig alls, du är klok och fin. :heart

Att göra dumma saker ibland betyder inte att man ÄR dum - i så fall skulle vi nog vara många dumma... Det betyder bara att saker gått lite snett för en, och det är okej.
 
Nu kommer jag skriva om nåt äckligt igen. Så varning för det. Men var dum och äcklig som jag alltid är så behövde åka och sy det och då kollade dom på ett annat också så fick jag typ skäll för jag inte har gjort som jag borde med det så det såg inte så bra ut. Tänker inte skriva några äckliga detaljer men det såg skit äckligt ut iallafall.
Så känns som jag är så jävla dum i huvudet och äcklig och vet att jag borde sluta göra sånt men det går inte. Och nu låter jag säkert HELT störd i huvudet men känns som jag förtjänar det och att det är typ som straff för migsjälv på ett sätt. Och som jag ändå förtjänar att se så äcklig ut så alla ser att jag är ett jätte äckel.
Iallafall så slutar kp och M nu snart så ska vara med M några minuter iallafall.

Du är inte dum eller äcklig ❤️ Vad skönt ändå att du fick hjälp att ta hand om såren.
 
Du är inte dum eller äcklig alls, du är klok och fin. :heart

Att göra dumma saker ibland betyder inte att man ÄR dum - i så fall skulle vi nog vara många dumma... Det betyder bara att saker gått lite snett för en, och det är okej.
Du är inte dum eller äcklig ❤️ Vad skönt ändå att du fick hjälp att ta hand om såren.
Fast jag är ju det. Om jag inte var så dum så skulle jag ju inte göra dumma saker helatiden.
 
Det bara känns som jag gör allt fel fast jag fattar inte vad. Men allt bara blir skit iallafall och det är som en bubbla mellan mig och typ resten av hela världen. Och den bubblan blir tjockare varje dag så allt kommer längre bort och det blir typ ingen kvar som fattar vad jag försöker förklara i bubblan. Så blir bara mera ensam för varje dag som jag får så jävla mycket panik för. Och känns som ingen fattar och ingen orkar med mig. Utan att jag bara är jobbig och borde skärpa mig och iallafall sluta klaga och sluta vara neggativ och jobbig. Men jag kan ju inte det för jag är så jävla miss lyckad.
Och kan inte ens bestämma mig utan jag både får skit mycket ångest för jag känner mig så jävla ensam och så orkar jag inte förklara för nån och kan iallafall inte slappna av ifall nån är här utan då blir jag skit spänd och får ångest för det istället. Så det är ju helt omöjligt då för jag är så jävla jävla dum och konstig och jobbig.
 
@EmmaFilippa Jag tycker du är jättemodig och bra som skriver om hur du känner och tänker. Tror det är bra att när man mår dåligt vräka ur sig hur man känner.
Att du känner dig äcklig och dum betyder inte att du är äcklig och dum. :heart
 
Nu kommer jag låta ännu mera störd men ni som läser nu och har läst om allt idag vet väl redan hur störd jag är. Och jag menar inte dethär neggativt mot nån eller att nån borde gjort nåt annat. Utan bara vill säga som JAG känner och jag vet att det inte är nån annans problem eller nåt sånt. Och somsagt vet att jag kommer låta helt störd.
Men som jag har skrivit förut också så känns det som ni här typ är mina kompisar på ett sätt. Och då ifall nån kanske brukar skriva och så och sen heltplötsligt så slutar den göra det helt. Så känns det som att jag har gjort nåt dumt fast jag inte fattar vad. Och jag menar inte att nån måste fortsätta skriva till mig för SÅKLART så måste ingen det och dom kan ju ha vilken andledning som helst att dom inte gör det. Men KÄNNS ändå som jag har gjort nåt men jag inte fattar det.
Men skitsamma nu har jag iallafall skrivit det så nu låter jag ännu mera konstig och patetisk än jag redan gjorde så ska sluta skriva nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
657
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 230
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte fattar är varför det är så jävla mycket skillnad hur JAG ska tänka motför hur allaandra är OM MIG. Som några exempel...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 326
Senast: IzeUnicorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp