Bukefalos 28 år!

Det händer grejer

Idag har jag varit på husvisning och jobbintervju.
Jag letar bil också.

Det händer så mycket nu så mitt huvud snurrar lite ibland. Jag öppnar en tråd för ostrukturerad tankar som jag behöver få läsa för mig själv.

Till hösten kan mitt liv se rätt annorlunda ut! Men både huset och jobbet är ju av eget val, så roliga saker.
 

Mitt jobb nu:
Sen 2017.
Så himla roligt!
Kreativt.
Varierande.
Fritt.
Utvecklingsmöjligheter.
Roliga kollegor men själv i min roll.

Fördelar potentiellt jobb:
Mina "ursprungsfrågor" ❤️
Jobb ihop med två andra i samma roll men på andra kontor
I övrigt verkar det vara ganska likt

Det som känns skönt är att allt driv, all kreativitet, alla idéer inte måste komma från mig. Varje dag. Det trodde jag inte att jag skulle känna, men en person som inte visste hur mitt jobb ser ut kommenterade att "men det orkar ju ingen år efter år", och då började jag tänka att det kanske är därför det känns lite trögt ibland? Jag älskar att vara idéspruta, men jag behöver nog vila ibland.

Varit på andra intervjun idag.
Det som kan stjälpa från mitt håll är lönen.

Håll tummarna är ni snälla ❤️
 
Idag har jag varit på husvisning och jobbintervju.
Jag letar bil också.

Det händer så mycket nu så mitt huvud snurrar lite ibland. Jag öppnar en tråd för ostrukturerad tankar som jag behöver få läsa för mig själv.

Till hösten kan mitt liv se rätt annorlunda ut! Men både huset och jobbet är ju av eget val, så roliga saker.

Vad spännande!! Roliga grejer 🙌
 
Huset:
Det stora frågetecknet är toa/dusch. Det behöver göras något åt och sånt kan ju bli hur dyrt som helst.
Nu finns en toa nere, med liten kommod och smal tvättmaskin, och ett duschrum gjort i en snedgarderob uppe. Besiktningsmannen har noterat sprickor i fogarna i duschrummet men mätning visade inte ökad fukt. Duschkabin går inte in, pga snedtaket.
Funderar på om det skulle gå att flytta tvättmaskin till det stora köket, och klämma in en mikroskopisk dusch istället. Då behöver golvbrunn fixas. Eller täta fogarna och fixa duschrummet och hoppas att tätskikt bakom är okej. Microcement? Det finns liten möjlighet att bygga ut toarummet, men inte på ett jättebra sätt. Oavsett vad behöver något göras.

Det kom ut ett annat hus i trakten. Jag blev lite nedstämd när jag kollade, det var ju ett "riktigt" hus, med tre ordentliga sovrum, två toaletter och tvättstuga. Inte snyggt men vettiga ytor. Ett sånt som jag aldrig kommer att kunna köpa för då är det alltid par som bjuder.

En tanke med det lilla huset som jag har tittat på är att det kan vara ett steg in på bostadsmarknaden. Jag hatar verkligen ordet bostadskarriär, tycker att det är bisarrt. Men det är ju så det är.
 
Nu funderade vi på en flytta av den lilla branta trappan till köket istället, så går badrummet att bygga ut rejält. Bifogar egenhändigt ritad skiss men kladd på.
20230513_115045.jpg
 
Åter till huset.

Jag la ett bud igår före lunch, på utgångspris. Sen har det inte hänt något. Har inte hört från mäklaren, vet inte hur många som är intresserade osv. Gaaah!
Jag vill att det ska avslutas nu! :laugh:
Jag åker bort imorgon och är borta till söndag. Ska kolla med mäklaren lite senare idag om läget.
Måste folk hålla på och fundera så mycket kring ett livsomvälvande beslut?? Orimligt! :rage:
 
Äsch, mäklaren väntar på besked från några andra och så ska han visa det för en till på måndag kväll. Målet är att det ska vara klart till mitten av nästa vecka.

Då finns det väl risk att det springer iväg.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 228
Senast: Wille
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 963
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
858
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp