Det här gäller mitt liv, och våran framtid. Jag skulle kunna betala den som svarar.

Sv: Det här gäller mitt liv, och våran framtid. Jag skulle kunna betala den som svara

Kolla vargtänderna när ni är hos vet, kan även röntga så man är säker på att där inte ligger någon flisa o gör ont. Vet nämligen en häst som va lite som din, och då va det rester från en vargtand som ställde till det.
 
Sv: Det här gäller mitt liv, och våran framtid. Jag skulle kunna betala den som svara

... har ni lämnat in ngt blodprov?? kan ju vara ngn sorts infektion, borelia, typ.....
 
Sv: Det här gäller mitt liv, och våran framtid. Jag skulle kunna betala den som svara

det är verkligen inge kul att läsa allt du skrivit! jag har en ponny som jag oxå har oerhört mkt problem med. jag ska inte skriva värsta inlägget om det, bara berätta kort!
jag har haft Nirvana sen i april och innan har hon tävlat MSV. hon är en oerhört känlig häst med världens motor. hon har börjat streta emot mer och mer och dessutom har hon förtjockade slemhinnor i munnen som gör att hon får stora köttsår av flera dagars ridning på bett. hon är som ett enda stort skavsår med skav här och var. hon har alltid varit komplicerad att rida men nu har hon börjat bete sig riktigt konstigt. hon rusar i princip hela tiden så fort jag inte håller i henne. hon blir jättejätte flack när jag hoppar och hon gasar som att hon hade tusen bromsar efter sig. vi har kollat sadeln och den låg inge bra, så jag har en annan nu. vi har avmaskat, låtit henne vila och provat vise verse. det som återstår för oss nu är veterinär besök nästa vecka och vi hoppas kunna raspa tänderna på henne.

att ha en häst med alla dessa problem gör ju att man blir oerhört frustrerad och ledsen, att man tappar suget för det man håller på med. min har kanske inte riktigt dom problemen din har, min är nästan tvärt om, att hon blir så överpigg att hon blir helkonstig. det är precis som att hon flyr ifrån något hela tiden. om det visar sig att hon är helt frisk undrar jag vad det är som har hänt! jag förstår hur du känner med din, för jag är med om exakt samma sak, men åt andra hållet! hoppas ni hittar orsaken, du kämpar på väldigt bra!

Det låter lite likt som min polle var innan.. Hon sprang i panik när vi hoppade. Jag fick verkligen ingen kontakt med henne och det var ingen kontroll. Så vi åkte till vet. och kollade upp henne. Hon hade kotledsinflammation i höger fram och inflammation i ryggen..
Hon fick vila i två månader och jag satte igång henne i Onsdags.
Hoppas det löser sig för er :)
 
Sv: Det här gäller mitt liv, och våran framtid. Jag skulle kunna betala den som svara

Vi lämnade blodprov i augusti förra året..
Ska göra det nästa vecka.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: zarmino
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 898
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 187
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp