Bukefalos 28 år!

Det här med okynnesdrickande - existerar det eller ej?

Sv: Det här med okynnesdrickande - existerar det eller ej?

Visst är det valpen som dricker? En del slutar med åldern, det är väl lite spännande...

Jag tycker att du kan säga åt honom när han druckit tillräckligt. Nu räcker det. så håller jag tummarna att det går över av sig själv. Mina valpar har väl mer eller mindre bott i vattenskålen...

Håller med Brandgul. Fanns de här på buke som tyckte jag (me flera) va hemska som inte lät våra valpar ha tillgång till vatten, men hon drack alltid upp. Allt. Alltid. Hade jag inte ransonerat vattnet hade hon ju aldrig blivit rumsren. Ni kan ju tänka er mängderna en leonberger drar i sig.. :crazy:

Får säga åt lille vavvan åxå ibland. Han kan få vattendille på natten och då dricker hans tills han spyr. Så nattetid är det en halv skål som står framme, och i regel är den ju orörd på morgonen.
 
Sv: Det här med okynnesdrickande - existerar det eller ej?

Spännande att läsa!

Jag tror ju förståss inte hundar kan på illvilja dricka mängder bara för o kissa. Det är nån fix ide som får de att göra det.

Men vår lillfis har den fula ovanan att bälga i sig vatten vid läggdags. Förr har hon pissat inne på nätterna men äntligen har hon lärt sig att säga till så nu skäller hon på natten om det finns behov. Jag kan dra slutsatsen att när hon kommer ut o bälgar i sig vatten efter läggdags det är de nätter man får pallra sig upp o släppa ut henne. Innan så fattade inte sambon det utan ställe glatt in vatten i sovrummet "eftersom hon brukar dricka på kvällen". Nu gör han inte det o de kvällar när jag sitter uppe sent o de går o lägger sig (dörren öppen)så kommer hon ut runt 21-22 o häver i sig vatten. På dagtid dricker hon ingenting utom när vi är ute o hon snubblar på ett trevligt dike eller vattenpöl.
 
Sv: Det här med okynnesdrickande - existerar det eller ej?

*KL*

4½ liter drack kamelen på mätningsdygnet..
 
Sv: Det här med okynnesdrickande - existerar det eller ej?

Det är mycket, men jag beräknade ju innan, på ren uppskattning, att han drack 4 - 5 liter, så inte förvånad. Som sagt - han dricker som en kamel.
 
Sv: Det här med okynnesdrickande - existerar det eller ej?

*KL*

Vita i urinen, teorin är att det är från från prostatan, som dock kändes normal. Inga spår av glukos i urinen men låg lite högt i glukos på blodprovet (7.2 mmol mot refvärde 4.1-7.0)

Spädd urin på fritt drickande, provet var ändå morgonurin, dvs mer koncentrerad än den är mitt på dagen, densitet 1005. Normal densitet i proven under dygnet med begränsning (1060 resp 1050)

Aningen högt i temp men kan vara uppspelthet i väntrummet, så mest noterades, 38,9

Så, fortsatt koll, fortsatt urinprovssamlande, samt antibiotika, och om ingen förbättring till efter helgen ny koll. Glukosen ska tas om senare med, för att se om det var pga stress elle rliknande tillfällighet, om han ligger lite högt normalt eller om det är påväg uppåt
 
Sv: Det här med okynnesdrickande - existerar det eller ej?

Och efter 4½ dag med vetrimoxin finns inte ett spår av vita i urinen, han dricker fortfarande mycket men inte lika extremt mycket, och en urindensitet på 1020. Heja!

Så bara fortsätta med de 'goda köttbullarna' *s* i 14 dagar till, och så hoppas vi det inte kommer tillbaka, och att han drar ner drickandet en liten aning till =)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 597
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 909
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 273
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp