Det hände!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Borka2008
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 042
B

Borka2008

Det som jag aldrig trode skulle hända, det hände!!
Jag har hittat hästen med stort H!!:love:
Jag som letat och letat, kört flera usen mil och bränt en stor del av pengarna på att bara leta. Jag som hade tappat hoppet helt, flera gånger om.

Jag kan inte sova, jag kan inte äta, jag kan inte sitta, jag kan inte ligga. Tankarna bara finns hos den där söta prinsen, med det busiga och snälla ögonen, den stora tjocka manen och den snea, snea strimbläsen. På onsdag ska han på besiktning och jag hoppas bara på att den går igenom.:confused:

Nu till saken, hästarna (ja, min kompis hitta en i samma stall dessutom) är då förhopningsvis på väg hit.
Men vi äger ju inte speciellt många prylar till hästen då detta är vår första. Vi har möjlighet att springa in på hööks i 30 min.
Tips på vad jag inte borde glömma införskaffa som är lätt att glömma??? Bor inte i närheten av en ridsportsbutik, iof finns ju nätet, men ändå!

Sv: Det hände!

Köp begagnat så kommer du billigare undan. Hööks är ingen affär jag skulle monstershoppa på om jag precis skaffat häst...

2-3 schabrak
välpassande sadel
träns+bett
grimma grimskaft
borstar
fleecetäcke
regntäcke

hoppas hästen går igenom besiktningen!

Grattis grattis!! :love:
Jag fick inte heller med något när jag köpte min tjej, inte ens en grimma.
Jag har gjort så här att jag köpte 'grundutrustning', några ryktborstar, grimma, grimskaft, träns, schabrak, bra sadel med tillbehör och eksemtäcke (hon har sommareksem) direkt och sen köper jag lite efter lite nu på nätet och så. Tradera har jag fyndat mycket på. :)

Visa foto när underverket är på plats. :)

förutom ovan skulle jag föreslå iaf ett enklare stallapotek ;) sen beror det ju på vart hästen ska stå om det tex behövs egna hinkar, eget foder osv... Grattis och lycka till!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 396
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 097
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 991
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i... 6 7 8
Svar
153
· Visningar
24 135
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka