det här med bomvidder...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare thyrniròs
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 561
T

thyrniròs

har kommit fram till att jag nog köper en dressyrsadel till min islandsälskling...(om inte en islandssadel råkar dyka upp i min närhet...) men jag blir galen på detta med bomvidder! behöver en vid eller x-vid bom (provade en dressyrsadel som ligger på en nordis och den var för smal...)men inser att detta med nuffrorna är en djungel! någon som kan lägga ut några olika märkens "normal"vidder så jag vet vad jag behöver större än iaf? Helt omöjligt att leta på annonser annars
:crazy:

Sv: det här med bomvidder...

Åk till en utprovare bara så får du prova en massa olika märken. Bor du i Sthlm finns det många bra att välja mellan. Att räkna upp alla märkens normalbomvidder hjälper inte så mycket om hästen kanske är större än 110 grader eller nåt liknande. Då är det bättre att jag räknar upp märkena som ens har bomvidder över 110 grader.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har försökt googla och letat i gamla trådar, men hittar inte det svar jag söker.. Jag har en Kieffer Lech Profi dressyrsadel som jag...
Svar
2
· Visningar
3 061
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 582
Senast: Emiro
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 537
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka