Det jag hoppas att ingen såg

Pinsammast möjligt hände häromdagen hemma.

Jag sitter och stickar på en rundstickningsmaskin som man vevar för hand i vanliga fall. Mannen har dock fixat en plastutskrift som man kan sätta på den batteridrivna borrmaskinen så kan man sitta och hålla och låta den gå av sig själv och bara trycka på knappen och köra.

Där sitter jag och kör med borrmaskinen och mannen står på alla fyra och ska byta ut grenkontakten på golvet. Han säger ”nu drar jag ut sladden” och så sneglar han upp på mig varpå jag stänger av borrmaskinen, lägger den på bordet och väntar. Han meddelar snällt när han är klar och jag tar upp den och kör igång igen.

Efter en minut kommer mannen på oss med den pinsamma sanningen.........den är ju batteridriven!! Varför i hela friden varnade han mig att han skulle dra ut sladden och varför trodde jag att det var det han skulle göra?

Alltså, det var länge sedan vi skrattade och kände oss så jävla korkade som just då!
 
Pinsammast möjligt hände häromdagen hemma.

Jag sitter och stickar på en rundstickningsmaskin som man vevar för hand i vanliga fall. Mannen har dock fixat en plastutskrift som man kan sätta på den batteridrivna borrmaskinen så kan man sitta och hålla och låta den gå av sig själv och bara trycka på knappen och köra.

Där sitter jag och kör med borrmaskinen och mannen står på alla fyra och ska byta ut grenkontakten på golvet. Han säger ”nu drar jag ut sladden” och så sneglar han upp på mig varpå jag stänger av borrmaskinen, lägger den på bordet och väntar. Han meddelar snällt när han är klar och jag tar upp den och kör igång igen.

Efter en minut kommer mannen på oss med den pinsamma sanningen.........den är ju batteridriven!! Varför i hela friden varnade han mig att han skulle dra ut sladden och varför trodde jag att det var det han skulle göra?

Alltså, det var länge sedan vi skrattade och kände oss så jävla korkade som just då!
Så roligt, kan se det framför mig :rofl:
 
Pga byggarbete på våningen under mig har jag öronproppar mesta delen av dagen hemma.
Idag skulle jag hämta ett paket och traskade iväg hemifrån. Går ut och ska korsa gatan och då märker jag att jag glömt ta ur öronpropparna. (Gula, syns väldigt väl).
Skyndar mig att ta ur dem och sätta i fickan.
Hoppas ingen såg. :bag:
 
Pga byggarbete på våningen under mig har jag öronproppar mesta delen av dagen hemma.
Idag skulle jag hämta ett paket och traskade iväg hemifrån. Går ut och ska korsa gatan och då märker jag att jag glömt ta ur öronpropparna. (Gula, syns väldigt väl).
Skyndar mig att ta ur dem och sätta i fickan.
Hoppas ingen såg. :bag:
Haha, men det vore väl inte så pinsamt om någon såg? Skulle tro att det en och annan som är ljudkänslig gör så.
 
Jag vet inte om jag skrivit de här förr, men jag polisanmälde vår egen båt som upphittad....

Jag och en kompis var på hundpromenad, och nere vid båtplatsen med typ 10 båtar såg vi en båt som slitit sig. och låg och skavde mot stranden.
Är det er båt frågade min vän, jag vet inte, svarade jag. Och ringde hem till min man och frågade om vi ägde någon gul båt.
Nä, svarade han.

Vi drog upp båten och började gå hemöver.
Då sa min vän. Vi måste nog polisanmäla, för OM någon anmäls som saknad kan den ju ha varit ute med båten och fallit överbord.
Sagt och gjort! Jag ringde polisen och berättade om båten, de frågade om vi såg andra tecken på att någon använt båten, men det gjorde vi inte.
Jag lämnade namn och tele nummer och la på.

Väl hemma la jag ut en bild på båten på facebook om någon runt sjön kände igen den.
5 minuter senare ringde min son
- TA BORT BILDEN! De är ju för hel***e våran båt!
Hoppsan! Jag fick ringa polisen och säga att vi hittat ägaren... Nästan sant. Men jösses vad jag skämdes!
Men jag hade ingen aning om att vi hade en gul båt OCKSÅ

* Jenny *
 
Jag stod vid ett trafikljus och skulle göra en u-sväng, väntade på grönt... Under tiden vred jag ratten ... mer och mer ... (fråga mig inte varför!) - och när det äntligen blev grönt hade jag sånt rattutslag att bilden körde upp på refugen ... och fastnade. Där stod jag, gasade febrilt för att komma mig iväg - tills hela underredet släppte och jag kom loss. Kvar på refugen låg min bils underrede till allmän beskådan under lång tid, innan någon plockade bort det (och det var inte jag). Undrar fortfarande hur många som såg..... :o (Detta var MÅNGA ÅR SEDAN!!!!! )
 
Var ute och sprang i skogen i höstas. Svindåliga lampor. Gick bra några kilometer med rötter osv över stigarna men när det var planmark en stund gjorde jag världens vurpa. Ni vet. Snubblade på nåt obefintligt, flög en bit och landade, tillräckligt hög fart så jag gled på marken 🙈 men jag tror det var tillräckligt mörkt för att ingen skulle se.
 
Pga Corona hade jag knappt träffat kollegorna på 1,5år. Vi skulle iaf ses för att grilla, jag var höggravid, typ dagen innan bf. Satte på mig skorna och tog bilen dit.

Väl på plats frågar en om jag vet att jag har olika skor på mig 😂😂😂
Det Hade jag såklart ingen aning om, som höggravid ser man ju knappt fötterna! Så jag hade gått runt med en röd och en lila sko i en timma utan att märka något 😁
 
Pga Corona hade jag knappt träffat kollegorna på 1,5år. Vi skulle iaf ses för att grilla, jag var höggravid, typ dagen innan bf. Satte på mig skorna och tog bilen dit.

Väl på plats frågar en om jag vet att jag har olika skor på mig 😂😂😂
Det Hade jag såklart ingen aning om, som höggravid ser man ju knappt fötterna! Så jag hade gått runt med en röd och en lila sko i en timma utan att märka något 😁

En del rockar sockor, andra rockar skor :D :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp