Det jag hoppas att ingen såg

Min mamma tog in sin shettis i stallet, ryktade och kratsade hovarna. Bar fram selen och började sela. Stannar upp och tittar på manen - som ligger åt fel håll. Selar snabbt av och går ut till hagen och byter shettis - till sin shettis. :D
Haha!
Lite som min mamma för länge sen, hon kan inget om hästar och har respekt för dem såklart. Men hon är med mig i hagen till min häst Tuva iallafall och står sen och myser med en av hästarna. Jag grejar lite med mitt och frågar efter en stund, ”Du vet att det där inte är Tuva va?” :D
 
Jag har vänner som lovat att skotta ett tak förra vintern, dom var lite osäker på vilken stuga det var, så dom fick en karta.
När stugägarna kom till stugan någon vecka senare var deras oskottad, men grannens var välskottad! :angel:

Själv öste jag VÅR EGEN båt en höst, och även vännernas, men.... Vår båt var visst gul, och jag hade öst 2 vita....
Pinsamt! Jag kan försvara mej med att jag inte är på sjön så ofta...

* Jenny *
 
Hände häromdagen, på semestern. Var ensam med sonen och kom på att jag glömt visa-kortet i barnvagnen (som stod utanför dörren). Öppnar dörren, känner efter kortet (som mycket riktigt ligger där jag tror) och ska precis tillbaka in till ungen när "swosh" ett vinddrag kommer och dörren smäller igen framför mig. En sån som läses självt. Och ungen kvar inne. Och nyckeln var såklart också kvar inne :o.
Hann få lite panik i tanken på att han skulle bli ledsen medan jag skulle springa till receptionen, men så kom en städerska precis förbi och jag kom på att dom ju har nycklar. Och hon öppnade åt mig. Sonen hann nog inte ens reagera på dramat, han trodde väl jag bara stängde till dörren lite. Men mitt hjärta slog lite extra ett tag av tanken på att han skulle varit själv och blivit ledsen.
 
Min mamma tog in sin shettis i stallet, ryktade och kratsade hovarna. Bar fram selen och började sela. Stannar upp och tittar på manen - som ligger åt fel håll. Selar snabbt av och går ut till hagen och byter shettis - till sin shettis. :D
Min mamma har gjort en liknande sak, fast på ridskolan. Hon gjorde i ordning fel häst och ledde glatt in den på lektionen där ridläraren förvirrat frågade varför hon bett att få byta häst. Mamma fattade ingenting! :laugh:
 
Min mamma tog in sin shettis i stallet, ryktade och kratsade hovarna. Bar fram selen och började sela. Stannar upp och tittar på manen - som ligger åt fel håll. Selar snabbt av och går ut till hagen och byter shettis - till sin shettis. :D

Jag var en gång i tiden medryttare på en Islandshäst. En valack. En fux. Första gången jag skulle hämta honom själv var det uppskattningsvis 10 fuxar i hagen. Alla utan tecken. 🤪
 
Jag var en gång i tiden medryttare på en Islandshäst. En valack. En fux. Första gången jag skulle hämta honom själv var det uppskattningsvis 10 fuxar i hagen. Alla utan tecken. 🤪

Jisses! Mitt första stalljobb i UK och första dagen och jag blir ombedd att hämta "The 15 hand grey" i stora hagen. Okej. Där fanns typ tolv skimlar, och hur högt är 15 hands? Inte ens britterna vet egentligen. :D Jag tror det tog fyra försök innan jag fick rätt.
 
Jag hade fest, blev full och ville ta på mig en festligare tröja. Så det gjorde jag. När jag kom hem hade jag visserligen på mig min festliga tröja, men ut och in 🙄
Jag var nykter men gravid, skulle in på jobbet för möte hela dagen (jobbade annars mest hemifrån). Upptäckte när jag kom hem att jag haft linnet ut och in hela dagen... För övrigt hade jag också lyckats översvämma kaffebryggaren under dagen 👍
 
Jag gick genom hela Ludvika med kjolen upphissad under ryggsäcken häromsistens. Lyckligtvis ganska tidigt på morgonen så publiken var minimal, men det var ju när jag kom fram till tågstationen och upptäckte kjolfadäsen som jag insåg varför en lastbil hade tutat åt mig en stund tidigare... :o
 
Jag var en gång i tiden medryttare på en Islandshäst. En valack. En fux. Första gången jag skulle hämta honom själv var det uppskattningsvis 10 fuxar i hagen. Alla utan tecken. 🤪
Jag har just en sådan fux utan tecken :D
Hästarna gick i en hage nästan en km från gården, det var regnigt och hästarna var skapligt leriga. Jag kommer till stallet med andan i halsen, något försenad inför kvällens lektion och svärandes för mig själv om att jag aldrig kommer hinna få hästen ren i tid, lortgris som han är.
Tar grimman och ska precis springa mot hagen när jag tittar till och inser att min häst står i gången, ren och sadlad, dock inte med min sadel😂
Personen som tagit fel häst förstod först inte alls när jag tackade för hjälpen :D

(Vi hjälptes givetvis åt så att även deras häst hann bli färdig, men personen fick rätt länge efter leva med kommentarer om att vara säker på att ta rätt häst :D )
 
Åh...

Kommer ihåg när jag på jobbet lyckades blanda ihop föl...
Vi hade två ston som gick i hagarna bredvid varandra med sina föl, helt plötsligt går båda fölen i samma hage. Nåja, de vara ganska samarbetsvilliga så jag och kollegan lyckades till slut få tillbaka fölet som förirrat sig.

När jag ska släppa in dem på eftermiddagen upptäcker jag att det ena stoet var sur mot sin unge och inte ville låta den dia O_o , går upp för mig att vi tagit fel på föl, så de hamnat vid fel mamma :p
Turligt nog var det två rutinerade och snälla ston, det andra fölet hade glatt fått äta av fel mamma... Tog en stund att flytta tillbaka dem, så att alla vart nöjda och glada :up:

Ingen hade behövt få veta det men jag berättade det för chefen iaf
 
Åh...

Kommer ihåg när jag på jobbet lyckades blanda ihop föl...
Vi hade två ston som gick i hagarna bredvid varandra med sina föl, helt plötsligt går båda fölen i samma hage. Nåja, de vara ganska samarbetsvilliga så jag och kollegan lyckades till slut få tillbaka fölet som förirrat sig.

När jag ska släppa in dem på eftermiddagen upptäcker jag att det ena stoet var sur mot sin unge och inte ville låta den dia O_o , går upp för mig att vi tagit fel på föl, så de hamnat vid fel mamma :p
Turligt nog var det två rutinerade och snälla ston, det andra fölet hade glatt fått äta av fel mamma... Tog en stund att flytta tillbaka dem, så att alla vart nöjda och glada :up:

Ingen hade behövt få veta det men jag berättade det för chefen iaf
På tal om "ta fel".
Jobbade på en gård med typ 40 hästar. Jag och kollegan hade en rutin vid utsläpp. Hon släppte hästarna och jag öppnade rätt hage längs en korridor. Ofta fick jag gå och möta hästarna som stannade halvvägs. Helt plötsligt tyckte chefen (som aldrig deltog i detta) att det var orättvist att jag skulle gå fram och tillbaka och så skulle hon göra det (bättre än jag gjorde såklart, "såhär ska det gå till!). Och jag skulle släppa ut.

Det var ganska tät dimma den morgonen, så jag släppte hästarna i rätt ordning. Hämtar en av hingstarna (det fanns 3-4 vuxna hingstar) och det blir ett jävla liv en kort stund efter jag släppt honom. Chefen har öppnat fel hage och släppt in honom till ett sto.:cautious: dom är mest förvirrade och vi reder ut det hyfsat snabbt. Men chefen bestämmer att hingsten ska gå i en annan hage av någon anledning, så han hamnar närmast stallet. Så hon skickar mig att hämta en annan hingst som då ska stå i den andra hagen. Det innebär att jag ska leda förbi den hingsten i en "korridor" längs med hagen som redan har en hingst. Dessa hingstar avskyr varandra. Jag känner spontant att det nog inte kommer gå, men lyder chefen. (För ung för att säga ifrån och litar på henne, hon har ju typ 20 år mer erfarenhet av hingstar än mig.)

Så jag väntar tills hingsten i hagen är så långt bort dom möjligt, har ett spö i handen och går så fort som jag kan. Hinner typ 80% av hagen innan den andra hingsten kommit fram, så var händer? Jo, dom ska såklart slåss. Hingsten jag leder slår omkull mig i leran och jag försöker typ kräla därifrån. Dock är hingsten jag leder så fruktansvärt snäll, så han gör sitt bästa för att undvika att landa på mig och jag klarar mig med en blodig näsa och dränkt i lera.

Så gick det när chefen skulle visa hur jobbet skulle göras på ett effektivare sätt, men råkade ta fel. :rofl:
 
Jag har just en sådan fux utan tecken :D
Hästarna gick i en hage nästan en km från gården, det var regnigt och hästarna var skapligt leriga. Jag kommer till stallet med andan i halsen, något försenad inför kvällens lektion och svärandes för mig själv om att jag aldrig kommer hinna få hästen ren i tid, lortgris som han är.
Tar grimman och ska precis springa mot hagen när jag tittar till och inser att min häst står i gången, ren och sadlad, dock inte med min sadel😂
Personen som tagit fel häst förstod först inte alls när jag tackade för hjälpen :D

(Vi hjälptes givetvis åt så att även deras häst hann bli färdig, men personen fick rätt länge efter leva med kommentarer om att vara säker på att ta rätt häst :D )

Jag har kommit till stallet en gång och upptäckt att boxen var mockad. Stallägarna berättade att en annan tjejs medryttare varit där och skulle ta hand om hästen men visste inte att vi hade bytt box "sedan sist". Båda hästarna mörkbruna med små vita tecken. Hon tittade inte så noga utan tog ut min och började greja innan stallägarna kom och undrade varför hon skötte min häst.
Bara tur att hon inte hann till ridningen. Min var en nyinriden treåring, om än snäll - men inte van vid andra ryttare :grin:
 
Jag hade fest, blev full och ville ta på mig en festligare tröja. Så det gjorde jag. När jag kom hem hade jag visserligen på mig min festliga tröja, men ut och in 🙄
Det har hänt mig ofta när jag byter om till pyjamas på kvällen att jag inser att jag visst har gått runt med tröjan ut och in på hela dagen...
Barnet har också råkat ut för liknande några gånger, frågan är om det är genetiskt eller ett inlärt beteende :rofl:
 
Det har hänt mig ofta när jag byter om till pyjamas på kvällen att jag inser att jag visst har gått runt med tröjan ut och in på hela dagen...
Barnet har också råkat ut för liknande några gånger, frågan är om det är genetiskt eller ett inlärt beteende :rofl:
Haha!
Jag hade en skjorta (!) ut och in senast förra veckan. Bak och fram brukar kännas i halsen, men visst har det också hänt.
 
Haha!
Jag hade en skjorta (!) ut och in senast förra veckan. Bak och fram brukar kännas i halsen, men visst har det också hänt.
Den senaste tiden tycker jag att tröjorna har suttit illa till i halsen, men har inte funnit att de har suttit bak och fram ändå. Mycket märklig känsla är det, att vara säker på det. Nu är ju en del kläder sådana utan lapp i nacken och istället med text på tyget bak, så jag som ser dåligt kan mycket väl missa att få på en tröja rätt, händer ofta, trots att jag har som rutin att känna på "kragen, då den delen vid nacken ju är kortare än andra. Dock häromdagen ville inte känslan gå över, jag kunde inte riktigt se om det fann någon text så jag rotade fram mitt förstoringsglas jag alltid har i väskan och drog fram kragen och lirkade in glaset där och spanade efter text på insidan av tröjan...... TUUUUUUR ingen kom när jag hade framdragen krage och ett förstoringsglas som om jag glodde på något annat under tröjan..... :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp