Det jag hoppas att ingen såg

Ytterligare en hästrelaterad....

I somras var chefen bortrest och naturligtvis passade ett sto på att föla då. Chefen såg i kameran att något var på G så jag blev inringd och kom fram lagom när det var dags att dra fram fölet.
Allt gick bra och jag lyfte på bakbenet och konstaterad att det nog var ett sto.
Meddelade glatt det i telefon och ägarna firade med skumpa.
Dagen efter får jag se att hon ställde upp sig och kissade som en hingst:crazy:
Dubbelkoll, och jodå det var allt en hingst ändå...:o:o:o
Som tur var blev ägarna ÄNNU gladare över det beskedet, chefen slätade över det med att jag enbart förlöst stoföl, vilket ju är sant.

Ingen såg, men det gick ju inte att dölja fadäsen :p
 
Ytterligare en hästrelaterad....

I somras var chefen bortrest och naturligtvis passade ett sto på att föla då. Chefen såg i kameran att något var på G så jag blev inringd och kom fram lagom när det var dags att dra fram fölet.
Allt gick bra och jag lyfte på bakbenet och konstaterad att det nog var ett sto.
Meddelade glatt det i telefon och ägarna firade med skumpa.
Dagen efter får jag se att hon ställde upp sig och kissade som en hingst:crazy:
Dubbelkoll, och jodå det var allt en hingst ändå...:o:o:o
Som tur var blev ägarna ÄNNU gladare över det beskedet, chefen slätade över det med att jag enbart förlöst stoföl, vilket ju är sant.

Ingen såg, men det gick ju inte att dölja fadäsen :p
Bonden jag hyrde in min påĺle hos skulle ta in ett visst sto för att hovslagaren skulle sko henne. Men han råkade in en vallack med liknande färg. Som väl var kunde hovis se skillnad på sto o vallack så hon gick ut och bytte.... Vi retades med bonden många gånger för det där.
 
Jag har lärt Skjöldur pinka på befallning och då han gör det så får han en godbit. En gång skulle jag snacka med någon som var inne på ridbanan och vi fick vänta en stund. Där stod ett fikabord och några fikade. Skjöldur vädrade åh-kakorna luktade ljuvligt. Men hut ska jag göra för att bli bjuden, funderade han. Så kom han på det. Han ställde upp sig... Eftersom han inte var nödig fick han anstränga sig lite för att pinka en liten skvätt. Och han fick faktiskt en av Annikas goda kolakakor. :p
 
Läste en så kul tråd på ett annat forum, så jag snor den.
Kan vi inte berätta när vi tabbat oss, och hoppats att ingen såg?
Jag kan börja med en tabbe.

Då vi för 2 år sedan äntligen fått vår Buick körklar ville vi givetvis ut på tur.
Här görs inget halvdant, så vi började med en resa på 40 mil. När vi kommit halvvägs, stannade vi för att äta en glass på en mack.
Det var massor av människor utanför macken, som njöt av den sommarens första sommarfredagskväll.
Vi tuggade i oss glassarna, hoppade in i bilen, och startade upp motorn. Den HÖRS! Så jag skulle vara förvånad om någon missade oss, min man som körde, la in backen gasade lite malligt och..

Backade på mackens "gatupratare".....
:o:o:o:o:o:o
Hoppsan!

I backspegeln såg vi att den gungade rätt bra, och att många skrattade....
Vi fick lite bråttom därifrån :angel:

* Jenny *


Ett tipps att inte försöka gå ur förarsätet utan att lossa bältet🤣🤣
 
När min pappa och bror kom å hälsa på mig i England var jag så exalterad att jag hoppa in i taxin och satte mig i förarsätet 😅😝😝 (är ju normalt passagerarsätet på den sidan i Sverige lixom) men var så taggad att jag glömde mig helt och såg inte ratten förräns jag satt framför den, sjukt förvirrad...dock var nog taxichauffören den som var mest förvirrad med tre kacklande galna svenskar i bilen 🙈
 
I somras när jag städat stallet och ägnat en dag åt att skrubba boxväggar. Kommer hem, inser att uteblommorn behövde vatten, går in, lägger ifrån mig nycklar/mobil/plånbok, går ut med vattenkanna och dörren klicka till och låsa sig.
Så där står jag i skitig t-shirt, uppvikta ridbyxor, fula tofflor och är utelåst.
Jag han bli rätt stressad innan jag frågade grannen om jag kunde få låna pengar, så jag kunde åka hem till pojkvännen som har nycklar. Som tur var är grannen snäll, även om jag ännu inte vet vad han heter. 🙃😁
Jag bor norr om sthlm, pojkvännen söder. Kändes bara halvbra att åka genom sthlm i skitig stallkläder 😂
 
I somras när jag städat stallet och ägnat en dag åt att skrubba boxväggar. Kommer hem, inser att uteblommorn behövde vatten, går in, lägger ifrån mig nycklar/mobil/plånbok, går ut med vattenkanna och dörren klicka till och låsa sig.
Så där står jag i skitig t-shirt, uppvikta ridbyxor, fula tofflor och är utelåst.
Jag han bli rätt stressad innan jag frågade grannen om jag kunde få låna pengar, så jag kunde åka hem till pojkvännen som har nycklar. Som tur var är grannen snäll, även om jag ännu inte vet vad han heter. 🙃😁
Jag bor norr om sthlm, pojkvännen söder. Kändes bara halvbra att åka genom sthlm i skitig stallkläder 😂

Det borde vara förbjudet med dörrar som låser sig själva :cautious:. Skönt att du kunde få tag i extranyckeln i alla fall!
 
Jag lyckas mest göra dumheter när nån ser. Ofta är bilar inblandade.

Tex den bilen som envisades med att slå mig i huvet med dörren varje gång jag skulle in i den.

En annan höjdare är när sambon sticker ut huvudet genom fönstret på sin sida bilen och jag blir nyfiken på vad han tittar på och kör ut huvudet ... rätt in i fönstret på min sida bilen.

Samma vecka lyckades jag dessutom slå solskyddet i skallen på mig själv... Det var inte en bra vecka ;-)
 
Jag var ute med hunden en snabbis och orkade inte knyta skosnörena. Satt in hunden och skulle ta in mina lådor med kålpudding jag hade gjort före och var ute på svalning. Klev in med kålpudding staplade och fastklämda under hakan. Dörren smällde igen efter mig, varav skosnören lämnade mellan dörren så det tog tvärstopp och jag föll pladask framåt. Skrek högt så hundstackaren blev livrädd. Kålpuddingen lyckades jag dock rädda:angel:
 
Kom att tänka på den här gamla tråden när jag var ute nyss. Skulle borsta bort lite snö från de fågelmatare vi har i trädgården, så att fåglarna lättare skulle komma åt maten. På väg tillbaka in gick jag in i en trädgren med resultatet att all snö som samlats på övriga grenar rasade ner och landade i huvudet på mig. Jag hade varken jacka eller mössa på mig eftersom jag bara skulle ut lite snabbt. Kall snö som rinner ner längs nacken & ryggen innanför ylletröjan rekommenderas icke.

Hoppas att de förbaskade småfåglarna visar lite tacksamhet och faktiskt äter av maten nu också :devil: Och hoppas att ingen av grannarna såg mig... :o
 
Jobbade på kontor och skulle på möte på andra sidan stan. Hade badtofflor på kontoret. Glömde bort att byta till skor, gick ner till bilen i garaget och åkte (vintertid) till mötet i tofflorna. Insåg det när jag var framme och vi skulle parkera. Fick sen gå flera kvarter i snön med badtofflor, lyckades ta av mig dem fort inne i kontoret där vi hate möte, och låtsades som att jag bara varit artig som direkt tagit av mig skorna innanför dörren.
 
Jag hade för någon vecka sedan för första gången den hör säsongen tänkt ta på långkalsonger under arbetsbyxorna,
Tar på mig lånkisarna och nån stans där är morgonhjärnan trött.....
Upptäcker väl inne på jobbet att byxorna aldrig åkte på🙄
Jag och kollegorna skrattade gott 😁
 
Det här är länge sedan, uppåt 30 år. Jag var på väg hem från affären, går förbi busshållplatsen in på gångbanan och det tar tvärstopp. Jag hade gått i egna tankar, nej jag ägde ingen mobil, och traskade rakt in i den smala stolpen som gångbaneskylten sitter på.
Den här stolpen så den är inte så lätt att träffa :crazy:
Namnlös.jpg
 
Skulle slänga sopor härom veckan, knatar bort till soptunnan med påsen i ena handen och hunden i koppel i andra. Det hade snöat ordentligt och var inte skottat riktigt ända fram till tunnan, så jag står på kanten till det skottade och sträcker mig fram för att försöka öppna locket lite från sidan eftersom det låg 2 dm snö ovanpå.
Samtidigt får hunden syn på grannens katt och kastar sig med alla sina 32 kilon ditåt, dvs bakåt från mig. Jag som precis fått tag i soptunnelocket halkar såklart, sätter mig pladask i djupsnön vid tunnan och får all snö från ovanpå soptunnan över mig. Ridå... :banghead:

Kan säga att hunden och jag hade en diskussion om att kasta sig iväg när jag sagt sitt still, efter att jag grävt mig fram ur snön (och slängt den förbannade soppåsen). Och jag var väldigt glad att ingen såg mig när jag lufsade in igen som ett svärande snömonster :rofl:
 
Skulle slänga sopor härom veckan, knatar bort till soptunnan med påsen i ena handen och hunden i koppel i andra. Det hade snöat ordentligt och var inte skottat riktigt ända fram till tunnan, så jag står på kanten till det skottade och sträcker mig fram för att försöka öppna locket lite från sidan eftersom det låg 2 dm snö ovanpå.
Samtidigt får hunden syn på grannens katt och kastar sig med alla sina 32 kilon ditåt, dvs bakåt från mig. Jag som precis fått tag i soptunnelocket halkar såklart, sätter mig pladask i djupsnön vid tunnan och får all snö från ovanpå soptunnan över mig. Ridå... :banghead:

Kan säga att hunden och jag hade en diskussion om att kasta sig iväg när jag sagt sitt still, efter att jag grävt mig fram ur snön (och slängt den förbannade soppåsen). Och jag var väldigt glad att ingen såg mig när jag lufsade in igen som ett svärande snömonster :rofl:
Tur att du inte drog med dig hela soptunnan! Det var ju i alla fall bara snö tänker jag. :D
 
Jag satt nyss i ett zoommöte med videon igång. Lekte med hunden samtidigt. Hunden släppte leksaken så jag slog mig själv i ansiktet med den :banghead: :angel: Jag tror inte att någon hann reagera på det. Hoppas inte iaf!
Min papillon är med på kommunens nämndsammanträden. :D Han blir så rastlös när jag sitter och stirrar in i en skärm så jag måste ta upp honom famnen emellanåt.
Hittills har ingen kommenterat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp