Det kluckar i avloppet!!!

kopur

Trådstartare
När jag spolar vatten i diskbänken i köket så börjar det efter en liten stund klucka nere i avloppet. Samma sak när diskmaskinen töms. Har misstänkt att det håller på att bli stopp i avloppet, så jag har provat att hälla i kokande vatten i stora mängder tillsammans med diskmedel. Men kluckandet är kvar... Tillslut blev jag så desperat att jag tog kaustiksoda och hett vatten (jo, jag är en miljöbov, jag vet... :o) men det kluckar ÄNDÅ!!!

VAD kan det bero på och VAD kan man göra åt det?


För några år sedan plockade vi isär avloppsröret under diskbänken och sedan tog det månader innan vi lyckades få skarven riktigt tät igen, så jag vill helst undvika att plocka isär det igen...
 
Sv: Det kluckar i avloppet!!!

Japp, du håller på att få stopp i avloppet. Stoppet kan sitta längre fram i röret, så då hjälpr det inte att hälla propplösare i vasken.
 
Sv: Det kluckar i avloppet!!!

Vad gör jag då? Skaffar en sådan där avloppsrensar-böjlig-metallgrej och sticker ner?!

Andra tips?
 
Sv: Det kluckar i avloppet!!!

Ja, du kan ju prova med en sån.

Vårat stopp satt ute vid brunnen. Då petade sambon in ett långt plaströr i ett ventilationsrör och fick bort stoppet. Det hade aldrig gått att göra inifrån.

Har ni några inspektionsluckor eller ventilationsrör ni kan kika i? För att försöka hitta vart stoppet sitter.
 

Liknande trådar

Hemmet Tog ett bad imorse och släppte sedan ut vattnet, gick ut och tog en kopp kaffe i köket för att sedan komma tillbaka till hallen - med...
Svar
5
· Visningar
2 037
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp