Det som har gjort mig till denhär personen

Det är ju endel här som brukar tycka att jag gör bra teckningar om hur det är för mig och min upp fattning och så. Men ja jag vet inte hurmånga som tycker det påriktigt men idag med psykologen så gjorde jag denhär som är om neggativa saker som har på verkat mig och som är som fast i mitt huvud. Så man kan säga att det är som har format mig liksom.
Men ja dethär är inte ALLA neggativa saker. Och det finns ju possitiva saker också som på verkar den man är! Men dethär är mera det som är i mitt huvud som tar från mitt batteri och så liksom.
Men ja jag bara vill visa att det är liksom allamöjliga saker hop blandat och att dom på verkar varandra och alltmöjligt. Så det går liksom inte att ta ut bara nån sak utan ALLT dethär har en del till hur jag mår och det jag be höver få hjälp att be arbeta.
 

Bifogade filer

  • DSC_2505.JPG
    DSC_2505.JPG
    134 KB · Visningar: 347

Jag gör lite rid vägar och så och gjorde några halter idag också. Men jag har ju ledare helatiden så vet inte hurmycket JAG gör.
Och förra terminen så red jag samma c ponny helatiden och efter sommaren så har jag ridit samma d ponny varje gång. Så bara ponny iallafall.

Okej det låter ju roligt, då är det ju inte bara "runt, runt" även om det såklart påverkar att du blir ledd 🤗, okej trevligt 😊.
 
Inatt drömde jag skit jobbiga saker. Och jag VET att det nog är att hjärnan be arbetar saker när man sover och så men det hjälper inte mot att det är så jävla jobbigt med såna drömmar. Och att allt detdär på bilden blir så upp lyft i huvudet så det är där iprincip helatiden o avsett vad jag gör. Och jag VET att detenda sättet att KANSKE det kan bli bättre är att be arbeta allt med att prata om det eller skriva eller rita eller sånt. Men det känns ändå som att det aldrig kommer gå förmig. Utan att det bara blir som åter triggat men att det aldrig aldrig aldrig kan bli bättre.
 
Inatt drömde jag skit jobbiga saker. Och jag VET att det nog är att hjärnan be arbetar saker när man sover och så men det hjälper inte mot att det är så jävla jobbigt med såna drömmar. Och att allt detdär på bilden blir så upp lyft i huvudet så det är där iprincip helatiden o avsett vad jag gör. Och jag VET att detenda sättet att KANSKE det kan bli bättre är att be arbeta allt med att prata om det eller skriva eller rita eller sånt. Men det känns ändå som att det aldrig kommer gå förmig. Utan att det bara blir som åter triggat men att det aldrig aldrig aldrig kan bli bättre.
Jag tycker drömmarna är skit, även om det är bearbetning. En dålig natt kan verkligen förstöra en hel dag för mig. Jag har faktiskt fått terapi mot mardrömmar som hjälpte mig. Vet inte om du orkar mera saker men kanske något att ha i bakhuvudet, att det går att få hjälp specifikt mot mardrömmarna :heart
 
Jag tycker drömmarna är skit, även om det är bearbetning. En dålig natt kan verkligen förstöra en hel dag för mig. Jag har faktiskt fått terapi mot mardrömmar som hjälpte mig. Vet inte om du orkar mera saker men kanske något att ha i bakhuvudet, att det går att få hjälp specifikt mot mardrömmarna :heart
Ja det tycker jag också.
Hur var terapin mot mardrömmarna? Alltså bara om du vill skriva om det ❤️
 
Jag tänkte förklara lite om dethär som jag skrev.
Jag är äcklig jag är värde lös jag är o viktig jag är dum jag är dålig jag är världens sämsta matte jag är korkad jag är självisk jag är dum i huvudet jag är ful jag är efter bliven jag är miss lyckad jag är o möjlig.
Och att det är inte bara ett monster i min hjärna som säger det.
Men tillexempel att jag är miss lyckad och dålig och korkad och såna saker. Så en sak är ju med att jag har rullstol och att jag inte kan göra massa normala saker. Och det är ju inte bara hur jag TYCKER utan det är hur det ÄR. Och jag menar såklart inte att det är nåt dåligt om nånannan har rullstol men jag ÄR ändå miss lyckad motför hur jag VAR.
Och samma sak med skolan att jag ÄR inte bra i skolan alls. Jag skulle egentligen ha börjat i tvåan i gymnasiet nu men jag är inte ens klar med grund skolan än. Och jag har jätte svårt med tillexempel matte nu och att komma håg massa saker i alla möjliga ämnen och gramatik och massa saker. Det är också bara fakta hur det ÄR.
Och att jag är världens sämsta matte så det är flera tillexempel här på bukefalos som har jätte mycket kritik om alltmöjligt om mig och mina hundar så uppen bart så tycker ju dom att jag INTE är en bra matte då. Och jag har inte kunnat ha MIN valp själv tillexempel. Så ja jag är inte en bra matte egentligen även fast jag försöker.
Och att jag är ful så det bara är så. Jag har skit fult ansikte jätte dålig hy skit fula ögon bryn skit fult hår skit fula ögon. Och jag är jätte ful i kroppen och jag har massa ärr och jag HATAR mina bröst och mage och lår och bara ALLT. För att jag ÄR jätte ful.
Och jag ÄR jätte äcklig. För dom saker som jag har gjort och att jag har satt migsjälv i väääldigt äckliga sitationer och gjort vidriga saker med jätte äckliga personer.
 
Ja det tycker jag också.
Hur var terapin mot mardrömmarna? Alltså bara om du vill skriva om det ❤️
IRT tror jag metoden hette, men poängen var att man skulle lära sig styra drömmarna och sen kunna "styra bort" när det börjar bli otäckt i drömmen typ, man lär sig liksom bli halvt medveten när man sover.

Det var en internetbaserad terapiform och jag var med när det var en forskningsstudie, men den var så framgångsrik att man sedan fortsatte liksom.

Orsaken/anledningen/bakgrunden till mardrömmarna fokuserade man inte på alls (vilket jag tyckte var väldigt skönt).

Egentligen ska man öva regelbundet för att kunna styra men jag blev typ "botad" från drömmarna och drömmer mardrömmar väldigt sällan nu för tiden så jag har inte hållit riktigt..

När jag var som sämst var jag rädd för att sova och sov nästan inte alls.
 
Jag tänkte förklara lite om dethär som jag skrev.

Och att det är inte bara ett monster i min hjärna som säger det.
Men tillexempel att jag är miss lyckad och dålig och korkad och såna saker. Så en sak är ju med att jag har rullstol och att jag inte kan göra massa normala saker. Och det är ju inte bara hur jag TYCKER utan det är hur det ÄR. Och jag menar såklart inte att det är nåt dåligt om nånannan har rullstol men jag ÄR ändå miss lyckad motför hur jag VAR.
Och samma sak med skolan att jag ÄR inte bra i skolan alls. Jag skulle egentligen ha börjat i tvåan i gymnasiet nu men jag är inte ens klar med grund skolan än. Och jag har jätte svårt med tillexempel matte nu och att komma håg massa saker i alla möjliga ämnen och gramatik och massa saker. Det är också bara fakta hur det ÄR.
Och att jag är världens sämsta matte så det är flera tillexempel här på bukefalos som har jätte mycket kritik om alltmöjligt om mig och mina hundar så uppen bart så tycker ju dom att jag INTE är en bra matte då. Och jag har inte kunnat ha MIN valp själv tillexempel. Så ja jag är inte en bra matte egentligen även fast jag försöker.
Och att jag är ful så det bara är så. Jag har skit fult ansikte jätte dålig hy skit fula ögon bryn skit fult hår skit fula ögon. Och jag är jätte ful i kroppen och jag har massa ärr och jag HATAR mina bröst och mage och lår och bara ALLT. För att jag ÄR jätte ful.
Och jag ÄR jätte äcklig. För dom saker som jag har gjort och att jag har satt migsjälv i väääldigt äckliga sitationer och gjort vidriga saker med jätte äckliga personer.

Alltså - fan vad du har det svårt.
Jag diskuterade just fakta och känslor igår med en kollega. Det är svårt när de går ihop och att sortera vad som är vad. Jag tror att hur man känner kan man bearbeta men fakta kan man inte ändra. Du kan inte ändra att du är annorlunda mot hur du var innan du hamnade i rullstolen. Men känslan av att vara misslyckad, kanske du kan få hjälp med?

När det gäller hundarna - du ÄR en bra matte - det ÄR fakta! Du vet att valpen utvecklas åt det håller som ni tränar den för. Den kan inte bo med dig på heltid just ännu och det är för att den är en valp, inte för att du är dålig.
 
IRT tror jag metoden hette, men poängen var att man skulle lära sig styra drömmarna och sen kunna "styra bort" när det börjar bli otäckt i drömmen typ, man lär sig liksom bli halvt medveten när man sover.

Det var en internetbaserad terapiform och jag var med när det var en forskningsstudie, men den var så framgångsrik att man sedan fortsatte liksom.

Orsaken/anledningen/bakgrunden till mardrömmarna fokuserade man inte på alls (vilket jag tyckte var väldigt skönt).

Egentligen ska man öva regelbundet för att kunna styra men jag blev typ "botad" från drömmarna och drömmer mardrömmar väldigt sällan nu för tiden så jag har inte hållit riktigt..

När jag var som sämst var jag rädd för att sova och sov nästan inte alls.
Okej tack för svaret ❤️ Och jag är också rädd för att sova eller kanske inte exakt RÄDD men o rolig iallafall för att jag har jobbiga drömmar så ofta och sömn paralys och sånt. Men ja jag kan nog inte göra nån mera terapi justnu iallafall.
 
Alltså - fan vad du har det svårt.
Jag diskuterade just fakta och känslor igår med en kollega. Det är svårt när de går ihop och att sortera vad som är vad. Jag tror att hur man känner kan man bearbeta men fakta kan man inte ändra. Du kan inte ändra att du är annorlunda mot hur du var innan du hamnade i rullstolen. Men känslan av att vara misslyckad, kanske du kan få hjälp med?

När det gäller hundarna - du ÄR en bra matte - det ÄR fakta! Du vet att valpen utvecklas åt det håller som ni tränar den för. Den kan inte bo med dig på heltid just ännu och det är för att den är en valp, inte för att du är dålig.
Ja men jag ÄR ju miss lyckad iallafall det är inte bara en känsla. Utan det är bara att kolla på hur mitt liv är så fattar man ju det. Jag HAR miss lyckats med skolan jag är miss lyckad med att jag inte kan göra saker och att jag inte har bott hemma på flera år och allt sånt. Det är bara som det ÄR.
Och med hundarna så endel tycker ju inte att jag är en bra matte. Utan att jag gör fel med hur jag tränar min valp tillexempel och såna saker.
 
Ja men jag ÄR ju miss lyckad iallafall det är inte bara en känsla. Utan det är bara att kolla på hur mitt liv är så fattar man ju det. Jag HAR miss lyckats med skolan jag är miss lyckad med att jag inte kan göra saker och att jag inte har bott hemma på flera år och allt sånt. Det är bara som det ÄR.
Och med hundarna så endel tycker ju inte att jag är en bra matte. Utan att jag gör fel med hur jag tränar min valp tillexempel och såna saker.
Ja vissa saker ÄR fakta som att du inte bor hemma. Eller har gjort klart skolan. Jag tycker iallafall att det är skillnad på att säga att man misslyckats med nånting eller att man ÄR misslyckad. Hänger du med på hur jag menar?

När det gäller hundarna så ÄR du en bra matte vad folk än tycker. De VET ju inte.
 
Ja men jag ÄR ju miss lyckad iallafall det är inte bara en känsla. Utan det är bara att kolla på hur mitt liv är så fattar man ju det. Jag HAR miss lyckats med skolan jag är miss lyckad med att jag inte kan göra saker och att jag inte har bott hemma på flera år och allt sånt. Det är bara som det ÄR.
Och med hundarna så endel tycker ju inte att jag är en bra matte. Utan att jag gör fel med hur jag tränar min valp tillexempel och såna saker.

En del personer klagar i princip på ALLA andra, och tycker inte någon gör rätt med sina djur förutom dom själv. Så det att vissa tycker du gör fel betyder absolut inte att det är så. :heart Jag tror inte din valp skulle vara så duktig och trevlig om du/ni inte gjort rätt med honom.

Och jag tycker inte det räknas som att man har "misslyckats" med skolan när det hänt saker och man varit sjuk så man inte hunnit bli klar på "normerad tid". Det är ju ändå bara en "norm"/riktlinje att man ska gå en viss klass vid en viss ålder, och det passar inte för alla. Du går ju i skolan nu och tar det i ditt tempo, det är bra och det räcker i massor. :heart
 
Jag tycker i alla fall att du är en bra matte! Att vara en bra matte är för mig inte att man måste lösa allt själv. Det handlar mer om att man ser till att ens djur har det bra. I det ingår både att tänka igenom så att man köper en hund med förutsättningar att må bra, och att man ser till att den blir omhändertagen. Du har sett till att skaffa en hund med rätt förutsättningar att må bra och fungera till det du ska ha den till, och du har sett till att det finns ett skyddsnät i form av din familj så att hunden alltid blir väl omhändertagen.

Sen finns det ju alltid väldigt många sätt att ha hund på, så ibland (ffa på diskussionsforum) så kommer folk ibland att komma med tips och ideer som inte passar dig. Det betyder inte att ditt sätt är dåligt, utan att det finns flera sätt. Ibland är det ju folk som svarar som inte har koll på vad du kan, eller är rädda att svaren ska läsas av någon okunnig och misstolkas, som skriver lite övertydligt för säkerhets skull. Det betyder inte heller att du är en dålig matte :heart
 
Jag har sååå jävla mycket tankar om ALLT nu. Om ensam känslor och äckel saker och själv skade saker och mobbing och autism och djur och mamma och pappa och bara ALLT. Och det är så jävla mycket och så jävla jobbiga tankar 😭💔
Men jag försöker att tänka på possitiva saker men det är SVÅRT! Det är så jävla jävla svårt även fast det inte borde vara det. Men jag har världens finaste pojkvän och världens bästa hundar och min valp ska vara kvar inatt för första gången så jag kommer få sova med han precis precis in till mig hela natten 😭🩵🩵
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 961
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 559
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 269
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp