Det stora bukevalet till riksdagen 2026

Bukefalos 30 år!

Vilket parti tänker du (just nu) att du vill rösta på i riksdagsvalet 13 september?

• Socialdemokraterna

Röster: 80 26,2%
  • Sverigedemokraterna

Röster: 13 4,3%
  • Moderaterna

Röster: 32 10,5%
  • Vänsterpartiet

Röster: 60 19,7%
  • Centerpartiet

Röster: 45 14,8%
  • Miljöpartiet

Röster: 57 18,7%
  • Kristdemokraterna

Röster: 11 3,6%
  • Liberalerna

Röster: 3 1,0%
  • Medborgerlig samling

Röster: 1 0,3%
  • Alternativ för Sverige

• Partiet Nyans

Röster: 0 0,0%
  • Piratpartiet

• Övriga

• Antal omröstningsdeltagare
    305
  • Omröstning stängd .
Heh, vi hade en slags för-valvaka på en sportsbar. Vår valledare var så rolig när han såg mig stå och prata med en stor, biffig kille som såg ut som bus och fängelse deffad när vi knackade dörr. Jag är ju kort kvinna, så han bad en annan av dörrknackarna att gå dit och kolla när han såg mig prata med mannen som tornade upp sig över mig. Och sedan kom han själv.

Jag stod och pratade med mannen och försökte övertala honom att rösta. Han hade mycket riktigt suttit i fängelse och var bitter eftersom det innebar att han inte får jobb. Jag sa att det viktiga är att han röstar om han vill förändra samhället för sådana som han så han faktiskt inte behöver söka försörjningsstöd utan kan klara sig på sin arbetslöshetsförsäkring. Tänkte inte en sekund på han såg ut som en dömd brottsling inte ens när han sa det. Var helt fokuserad på att han måste rösta. Till slut sa han motvilligt att han kanske ändå skulle göra det. Men fasiken vet. :rofl:

Det säger jag inte heller att han gör. Men den attityden du skrev om honom är precis den som satte SD i ett underdog-läge och vann sympati val efter val.
Det är väl bättre att du förklarar? Jag kan inte se att han driver en särskild politik som skulle få något större genomslag.

Kom in sent i valvakan men tittat i ca en timme nu och HERREJÖSSES vad jämt det är!
Hur ska någon kunna bilda något öht :nailbiting:

Edit: fel tråd skulle varit i valvakan-tråden

Edit igen: eller kanske var rätt ändå?

Senast ändrad:
Jag röstade runt 18 tiden idag, ingen kö alls. Röstade på ett parti i riksdag och kommun och ett annat i region. Tyckte det var lite märkligt att det saknades röstkort för ett riksdagsparti till regionfullmäktige. Tror inte jag varit med om det tidigare, 3 valdistrikt i ”min” lokal.

Nästan 40 l på pricken med Vildapelmust. Lite vuxnare smak. Och så hann jag koka en omgång Djävulssås till. Någon äter på mina paprikor. Och tomaterna mognar i rasande fart. Hjälp. Jag måste tydligen jobba också.

Nästan 40 l på pricken med Vildapelmust. Lite vuxnare smak. Och så hann jag koka en omgång Djävulssås till. Någon äter på mina paprikor. Och tomaterna mognar i rasande fart. Hjälp. Jag måste tydligen jobba också.
Tror att det är fel tråd tyvärr... 😬 :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar