Fast det är ju inte därför L har stärkts i opinionen, oavsett hur bra DU tycker att hon gjort ifrån sig.JAG tycker hon HAR gjort bra ifrån sej... Så vad JAG tycker är det jag skrev !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är ju inte därför L har stärkts i opinionen, oavsett hur bra DU tycker att hon gjort ifrån sig.JAG tycker hon HAR gjort bra ifrån sej... Så vad JAG tycker är det jag skrev !
Detta känns som en kommentar om röstning i lets dance än om hur Sverige ska styras.Absolut... men vad är det för problem med det ? Valet går ut på att få en att rösta på en..
Börjat fundera på hur mycket undersökningarna innan valet påverkar resultatet på valresultatet och vad vi röstar på i slutändan.
Tack, måste lyssna på det avsnittet.De hade en intressant diskussion om detta i P1 morgon idag tycker jag. Även den filosofiska aspekten i möjligheterna till att taktikrösta. Och skillnaden mot förra valet där de tydligen kunde se mönster i svängningarna pga det ännu större antalet presenterade undersökningar.
Tack, måste lyssna på det avsnittet.
Hälften byter aldrig parti under ett helt liv. Så det är nog olika grupper.Jag läste att andelen som förtidsröstat är större i år. Det tycker jag är intressant för jag har hört att det verkar vara många som är osäkra i år. Men å andra sidan är det väl två olika grupper dvs de som är säkra på sitt val förtidsröstar.
Fast det är ju inte därför L har stärkts i opinionen, oavsett hur bra DU tycker att hon gjort ifrån sig.
Detta känns som en kommentar om röstning i lets dance än om hur Sverige ska styras.
Det är förbjudet att stå och dela ut valsedlar vid vallokalen. Trots det är C och M på plats vid min lokal och det är tydligen ok enligt valförrättare.
/sur
Fast det är väl helt ok för partierna att vara på plats, så länge de inte delar ut valsedlar?
jag röstade på L förra året men tänkte inte göra det nu av den anledningen du nämnde, men nu när det finns en chans att L kommer in så kommer jag rösta där.Jag har sett folk skriva att "Nu kan man ju rösta på L för nu är det inte en bortkastad röst" dvs om de trodde att L inte skulle komma in så hade de röstat annorlunda.
Jag har också bekanta som är sossar sen många år men som nu har röstat C eller V beroende på vilken man vill att S ska regera med.
Dom säger så för att dom inte går på bidrag. Jag tror nämligen dom tror att alla invandrare går på bidrag.Läste precis om SDs satsning på utlandsröster. Bl a skjutsar de med bussar och ger samtidigt info om sitt parti om jag fattar rätt. Det känns väldigt konstigt.
Och jag känner att det är något som skaver med utlandsröstarna. De bor ju inte landet de röstar för och behöver aldrig ta konsekvenserna. Jag förstår att det är en rättighet men det känns så underligt.
Lite humor också i de intervjuer jag sett - de röstar SD för det är för många invandrare i Sverige. När de får den självklara följdfrågan om inte de själva är invandrare där de bor. Nope, för de anpassar sig och är värdefulla för landet. Kan de språket? Nope, inte mer än några ord. Nu vet jag att alla inte är så men....
Jag förstår inte varför han förutsätter att alla muslimer ska rösta på samma partiJimmie Åkesson sa "det kan bli muslimer som avgör det här valet. Sug på den."
Hur är det inte rasism?
Förutom att man så klart, vid ett jämnt valresultat, kan peka på vilken kategori som helst och säga att de avgör valet (tex personer som heter Leif), så är det tammefan bland det värre jag har hört till och med honom säga.
Jag har sett att många har anmält uttalandet som hets mot folkgrupp. Jag hoppas att det kan definieras som det.