Det tog inte en timme...

Butros

Trådstartare
Efter att ha haft Mac i många år, har jag nu blivit ägare av en PC. Medan jag har haft Mac har jag aldrig behövt oroa mig för virus.

Som nyvbliven PC-ägare har jag fått en känsla av att surfandet i fortsättning kommer att ägnas åt virusproblem. Det tog inte ens en timme innan min dator hade smittats, det måste ha skett vid första uppkopplingen mot Internet.

Enligt Pyttemjuks support var det inget konstigt med det, ett virus kunde slå till när som helst. Det verkade som om det räckte med att någon nyser i rummet...

Är det så det är med PC? :crazy:
 
Du får helt enkelt nysa någon annanstans :D

Hm, då sitter jag säkert också med virus fast jag inte vet om det :crazy:
 
om du inte har virusskydd så tar det ca 3 sekunder att göra intrång och därmed även smitta ner datrorer.

Mitt råd är VIRUSSKYDD!
 
Är det så det är med PC? :crazy:

Nej, inte om man använder sitt sunda förnuft. ;) :crazy:

Under mina 7,5 år med egen dator har jag haft två virusangrepp. CIH när det härjade (hur i h-e det tog sig in i min dator vet jag fortfarande inte), samt ett litet virus som jag fick av klantighet ("Klez" hette det, eller nå't i den stilen)... Mailet under det jag skulle ha klickat på egentligen hade ett attachment, och jag slant med musen så gick det som det gick. Och Outlook Express kör ju en del attachments per automatik...
 
Har själv upplevt precis samma sak och funderar seriöst på att byta tillbaka till Mac...

Det enda som hjälper är att ta ett djupt andetag och införskaffa ett virusprogram.
 
Nej, egentligen inte ;)
Det är bara Blaster som har varit "farlig" än så länge för min del och haft virus en gång i datorn pga att jag inte läste vad som stod på den bifogade filen.
Jag har ialla fall haft internet i 4,5 år nu :)

Dom som kommer via mail är lätta att förhindra med lite kunskap och rätt inställningar i e-posten.
Virusprogram och brandväggar förhindrar intrång och virus i datorn :cool:
 
Mac

Det var med stor tvekan som jag köpte en PC. Fördelarna var att jag fick bra villkor genom min arbetsköpare och får det lättare att arbeta hemma.

Jag ser det också som en fördel att få mer erfarenhet av PC-plattformen. Visserligen tycker jag fortfarande att Mac är bättre, men det hjälper inte vad jag tycker, när PC-vana ofta är en merit på arbetsmarknaden.

Jag kommer nog att återvända till Mac, när jag inte längre behöver kunna arbeta hemma.
 
Re: Mac

Det är av precis samma anledning som jag sitter här med en PC, jobbet kräver en PC.

Men någon dag ska jag sitta här med både och; en Pc för arbetet och en Mac för nöjet!

Lycka till i PC-träsket! :D
 
Nix!

Viruset måste - om det inte fanns i datorn från början - ha smittat den vid första uppkopplingen mot Internet, när jag kopplade upp mig mot leverantören.
 
Samma här, å det är först nu på senare tid som jag har skaffat virusprogram också (det följde med på hyrköps datorn), jag har även en router med inbyggd brandvägg men den har jag bara för att jag ska kunna surfa med flera datorer samtidigt.
 
Jag funderar allvarlig på att skaffa en Mac. Har inte haft något annat än problem med burken hemma... :mad:
 
De enda virus jag haft i min dator, har kommit via mail. Aldrig har jag fått virus bara genom att koppla upp mig till nätet, men jag har alltid haft ett bra virusprogram samt en bra brandvägg.

När de har kommit virus, har jag vetat det på en gång och kunnat åtgärda det.
 
jodå, mac kan få virus. men eftersom det är så få människor som kör mac så bryr sig inte de elaka scripkiddiesarna om att göra virus till macarna så ofta...
 
Det er 2 ting du MÅ ha... Dessverre så er ikke Windows like "bra" som MAC OS.

1.Antivirusprogram (Norton Antivirus anbef.)
2. FireWall (program som kontrollerer hvilke programmer i din dator som skal ha tilgang til internett. ZoneAlarm anbef.

Lykke til...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Boräntorna
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp