Bukefalos 28 år!

Det var ingen ponny

Sv: Det var ingen ponny

Nja, anledningen till höga priser på stora hästar tror jag mest är en modenyck, en gång i tiden skulle varenda jäkel ha v-jeans och storblommiga tapeter också ;)

Det ser ju rakt löjligt ut när en liten späd flicka på 45 kg sitter och rider på en häst på över 170.... nästan så att man tror att dom kompenserar för något.

Nä, skämt åsido så ser i vart fall jag ingen strikt logisk anledning till att köpa jättehästarna - dom håller sämre, är inte lika vändbara, dom äter som elefanter (vilket leder till onödigt dyr uppstallning), kräver större boxar ("vanliga" 8-9 kvm är ju olagligt idag för dessa hästar) och dom är inget roliga att sko.


Håller med att det gått inflation i stora hästar. Jag hade också V-jeans och var jättestolt över dom och sedan ett halvblod på 172 cm men med lååånga ben och ganska lätt i modellen. Absolut inget hus att baxa runt på. Men nu har jag blivit klok och förståndig och ska köpa en liten ridhäst som juniorhäst åt min dotter. En pålle på 157-158 cm är perfekt för henne att börja med...och den ska jag också rida på. :laugh:

Sen kan ju en liten häst kännas stor och vice versa....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen kom till platsen på kvällen och ska då ha observerat vargen som försökte komma tillbaka till de dödade ponnyerna. Man...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 202
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter En lillasyster vill att storasyster ska leka i ”Vill du va min ponny?”, där leken blir en egen värld - eller om det är storasyster som...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vargstammen i Europa har nära fördubblats på ett decennium och nu vill EU tillåta vargjakt. Förslaget kommer efter att EU-chefen Ursula...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästnäringen i Sverige omsätter omkring 32 miljarder kronor per år enligt Lantbrukarnas riksförbund, LRF. Fler och fler techbolag börjar...
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp