Dethär är JAG!!

Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska byta namn eller iprincip så har jag redan bytt. Och mitt namn nu är LIVIA!
Och jag har viljat byta namn LÄNGE men det blev som mera akut nu kan man säga för flera andledningar. Men mitt såkallat gamla namn var bara jätte triggande för att jag som kopplade hop det med massa skit jobbiga minnen och äckel händelser och alltmöjligt som jag INTE vill bli på mind om helatiden.
Men ja om nån vill veta mera varför jag valde Livia så kan jag förklara det nångång så skriv gärna om ni vill det!
Så ja jag heter eller ska byta till Livia men jag kallas redan för det nu.
Och sen ska jag ha kvar Filippa som jag har hetat alltid.
Och sen ett namn som jag kommer lägga till som är lite mitt gamla namn och lite inte. Men jag bara satt och googlade på massa namn tips och sånt och då såg jag det och det bara var som helt RÄTT för att som kanske endel här vet så hade jag en hund som hette Bella från jag var liten tills förra hösten. Och hon var verkligen som min bästa vän och iprincip som att vi bara hörde hop.
Men ja det namnet är: Emmabelle!
Så att hela mitt nya namn förutom efter namnet kommer vara: Livia Filippa Emmabelle.
Och det känns som 100000 % JAG!! 💙
 

Åh vilka fina namn, och så perfekt att Bella får vara med och höra ihop med dig resten av livet, på det här sättet också. :heartSmart kombination med Emmabelle! Jag som är intresserad av romarriket har gillat namnet Livia ända sedan jag lärde mig att det var en kejsarinna som var gift med kejsar Augustus (det är inte BARA män som ofta tänker på romarriket! :)) Men du kanske förknippar det med något helt annat.

Men allra bäst är att det känns som du! En klasskompis till mig som hade det tufft i skolan och blev mobbad en del bytte namn redan på högstadiet om jag minns rätt, och hon trivdes också mycket bättre efter det. Jag tror det kan vara en skön markering att en del dåliga minnen tydligare hör till ens "gamla jag". Som att ömsa skinn liksom och lämna det gamla för något nytt.
 
Å, vad fint! Livia är ett av mina favortitnamn. Och Emmabelle, så personligt och vackert ❤️. Namnen tillsammans är ju bara :love:.
100 procent DU!
 
Hej Livia :heart Skulle du kunna berätta vad du helst vill bli kallad nu? Bara Livia, eller Livia Filippa, eller något annat? Det är underbara namn!

Sättet du beskriver att du har kommit fram till alla namnen låter perfekt. Och Emmabelle låter som alkemi. Alltså en gammal för-vetenskaplig tradition som ville sammanfoga ämnen så de blev förvandlade/förändrande/förmerade till något nytt och mer värdefullt än de var tidigare. De försökte bland annat göra guld av sten och sådant. Låter som du tagit det bästa du haft med dig och lagt ihop till något nytt och alldeles eget.

Vad underbart att du har namn som känns helt som du nu! :heart
 
Åh vilka fina namn, och så perfekt att Bella får vara med och höra ihop med dig resten av livet, på det här sättet också. :heartSmart kombination med Emmabelle! Jag som är intresserad av romarriket har gillat namnet Livia ända sedan jag lärde mig att det var en kejsarinna som var gift med kejsar Augustus (det är inte BARA män som ofta tänker på romarriket! :)) Men du kanske förknippar det med något helt annat.

Men allra bäst är att det känns som du! En klasskompis till mig som hade det tufft i skolan och blev mobbad en del bytte namn redan på högstadiet om jag minns rätt, och hon trivdes också mycket bättre efter det. Jag tror det kan vara en skön markering att en del dåliga minnen tydligare hör till ens "gamla jag". Som att ömsa skinn liksom och lämna det gamla för något nytt.
Jag läste lite om den Livia och att hon hade väldigt mycket makt också. Men ja jag visste inte att hon fanns när jag valde Livia men det var lite kul.
Och detandra så ja förmig så är det att Emma var bara allt neggativt och det var hon som hade varit med om allt dåligt och allt sånt. Och att den Emma som jag VAR när jag var liten är ändå död.
Men Livia är mera den som jag VILL vara i fram tiden som ett mål och som possitiva saker. Som dethär som jag gjorde förut som @manda tipsade om att skriva som egen skaper om sigsjälv med sitt namn. Och dethär är med Livia som är som mitt mål eller hur jag VILL vara:
Lycklig
Intresant
Viktig
Inteligent
Acsepterad
Plus så är det andra andledningar också för att jag valde Livia men ja jag bara tycker om att ha som en mål bild i namnet.
 
Hej Livia :heart Skulle du kunna berätta vad du helst vill bli kallad nu? Bara Livia, eller Livia Filippa, eller något annat? Det är underbara namn!

Sättet du beskriver att du har kommit fram till alla namnen låter perfekt. Och Emmabelle låter som alkemi. Alltså en gammal för-vetenskaplig tradition som ville sammanfoga ämnen så de blev förvandlade/förändrande/förmerade till något nytt och mer värdefullt än de var tidigare. De försökte bland annat göra guld av sten och sådant. Låter som du tagit det bästa du haft med dig och lagt ihop till något nytt och alldeles eget.

Vad underbart att du har namn som känns helt som du nu! :heart
Ja jag vill bli kallad för Livia bara! Tack för frågan ❤️
Och med Emmabelle så det var en ganska så bra förklaring tycker jag! För det är lite så det känns och som att Emma som jag VAR och Bella är i himlen nu men att jag har som ett minne och nånting bra från dom med mig i mitt namn.
 
Tack till alla ni som har skrivit att det är fina namn och så och alla som har skrivit Hej Livia och sånt! ❤️ Det be tyder JÄTTE MYCKET att alla ni bara acsepterar mitt namn och så! Och jag får som ett bra pirr varje gång nån kallar mig för Livia så TACK för det! ❤️
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 946
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp