Dethär är JAG!!

Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska byta namn eller iprincip så har jag redan bytt. Och mitt namn nu är LIVIA!
Och jag har viljat byta namn LÄNGE men det blev som mera akut nu kan man säga för flera andledningar. Men mitt såkallat gamla namn var bara jätte triggande för att jag som kopplade hop det med massa skit jobbiga minnen och äckel händelser och alltmöjligt som jag INTE vill bli på mind om helatiden.
Men ja om nån vill veta mera varför jag valde Livia så kan jag förklara det nångång så skriv gärna om ni vill det!
Så ja jag heter eller ska byta till Livia men jag kallas redan för det nu.
Och sen ska jag ha kvar Filippa som jag har hetat alltid.
Och sen ett namn som jag kommer lägga till som är lite mitt gamla namn och lite inte. Men jag bara satt och googlade på massa namn tips och sånt och då såg jag det och det bara var som helt RÄTT för att som kanske endel här vet så hade jag en hund som hette Bella från jag var liten tills förra hösten. Och hon var verkligen som min bästa vän och iprincip som att vi bara hörde hop.
Men ja det namnet är: Emmabelle!
Så att hela mitt nya namn förutom efter namnet kommer vara: Livia Filippa Emmabelle.
Och det känns som 100000 % JAG!! 💙
 

Ja jag vill bli kallad för Livia bara! Tack för frågan ❤️
Och med Emmabelle så det var en ganska så bra förklaring tycker jag! För det är lite så det känns och som att Emma som jag VAR och Bella är i himlen nu men att jag har som ett minne och nånting bra från dom med mig i mitt namn.
Tack för svar Livia! Känns skönt att veta hur du vill ha det. Och så fin känsla i Emmabelle. Livia, Livia så vackert namn.
 
Och dethär är med Livia som är som mitt mål eller hur jag VILL vara:
Lycklig
Intresant
Viktig
Inteligent
Acsepterad
Plus så är det andra andledningar också för att jag valde Livia men ja jag bara tycker om att ha som en mål bild i namnet.

Så bra och roligt att få läsa om dina mål. Sen att du redan intressant, viktig och intelligent och accepterad för mig behöver ju inte innebära att du har den känslan just nu. Men då hoppas jag att du kan komma dit i framtiden till alla dina mål.

Livia är ett så vackert och personligt namn och det känns som att Livia väljer livet och det gör mig glad och varm inombords 💞 . Tack för att du ger oss förtroendet att ta del av dina mål Livia det är ett förtroende vi behöver vårda
 
Tack till alla ni som har skrivit att det är fina namn och så och alla som har skrivit Hej Livia och sånt! ❤️ Det be tyder JÄTTE MYCKET att alla ni bara acsepterar mitt namn och så! Och jag får som ett bra pirr varje gång nån kallar mig för Livia så TACK för det! ❤️


För mig är det självklart att acceptera någon precis som de är och har du valt Livia är det självklart det jag kommer att kalla dig. Hoppas du får en fin dag idag med valpen. Eller han är ju inte så mycket valp längre så vi kanske borde gå över till att kalla honom din hund istället inser jag 🙂
 
Hej Livia! Väldigt fint namn, tycker också att det låter positivt, som en hyllning till livet liksom :heart

Även fint att Bella får vara en del av dig nu! Jag kallades för Bella när jag var liten, men i mellanstadiet hade jag några "kompisar" som tyckte det lät "töntigt" så då började jag att använda Gabby istället och det har även min närmaste familj gjort sedan dess. Men har även några släktingar typ faster/moster/kusiner som alltid har sagt Bella eftersom jag aldrig riktigt egentligen brydde mig tillräckligt för att säga till dem att jag "bytt". Och när jag började på nytt jobb för några år sedan sa jag att det gick bra med antingen Gabby eller Bella så nu är jag Bella där också!
 
Hej Livia! Väldigt fint namn, tycker också att det låter positivt, som en hyllning till livet liksom :heart

Även fint att Bella får vara en del av dig nu! Jag kallades för Bella när jag var liten, men i mellanstadiet hade jag några "kompisar" som tyckte det lät "töntigt" så då började jag att använda Gabby istället och det har även min närmaste familj gjort sedan dess. Men har även några släktingar typ faster/moster/kusiner som alltid har sagt Bella eftersom jag aldrig riktigt egentligen brydde mig tillräckligt för att säga till dem att jag "bytt". Och när jag började på nytt jobb för några år sedan sa jag att det gick bra med antingen Gabby eller Bella så nu är jag Bella där också!
Detdär med att Livia låter som en hyllning till livet så ja det är nog lite mera så motför man tänker egentligen.
För att en person som har på verkat mig jätte mycket även fast jag aldrig kände henne hette Lisa. Och jag har tänkt som att jag ska leva för henne på ett sätt för att hon inte orkade. Och vi verkade väldigt lika så det kunde likagärna vara jag som hade dött och hon levde.
Men iallafall så pågrund av det så var det som själv klart att jag ville ha ett namn på L för att på minna migsjälv att jag ska leva för att hon inte gör det.
Plus så Livia har ju LIV i sig också.
Jag tycker att både Bella och Gabby är fina namn iallafall fast JAG tycker att Bella är allra finast! ❤️
 
Tack till alla ni som har skrivit att det är fina namn och så och alla som har skrivit Hej Livia och sånt! ❤️ Det be tyder JÄTTE MYCKET att alla ni bara acsepterar mitt namn och så! Och jag får som ett bra pirr varje gång nån kallar mig för Livia så TACK för det! ❤️
det är så roligt att se någon trivas med vad de beslutar själva. det är ett rent nöje Livia!
 
Senast ändrad:
Detdär med att Livia låter som en hyllning till livet så ja det är nog lite mera så motför man tänker egentligen.
För att en person som har på verkat mig jätte mycket även fast jag aldrig kände henne hette Lisa. Och jag har tänkt som att jag ska leva för henne på ett sätt för att hon inte orkade. Och vi verkade väldigt lika så det kunde likagärna vara jag som hade dött och hon levde.
Men iallafall så pågrund av det så var det som själv klart att jag ville ha ett namn på L för att på minna migsjälv att jag ska leva för att hon inte gör det.
Plus så Livia har ju LIV i sig också.
Jag tycker att både Bella och Gabby är fina namn iallafall fast JAG tycker att Bella är allra finast! ❤️

Älskade Livia :heart

Du ska leva för Lisa, och för alla andra tjejer och killar som livet var allt för hårt mot, som inte orkade själva. Det finns en mening med din existens här på jorden, och du är inte färdig ännu på länge, länge!

Och så ska du leva för att kunna bära Bella och lilla Emma med dig genom livet, låta dem finnas i den tryggaste platsen - i ditt hjärta - och se allt vackert som livet har att ge dig.

Du ska leva för att en dag kommer du att känna att du är
Lycklig
Intressant
Viktig
Intelligent
Accepterad

Ditt vackra namn är som magi, och det är bara du själv som har skapat den magin. Det är bara en liten, liten glimt av allt stort och fantastiskt som jag vet finns där inom dig! Älskade Livia, låt oss få bära dig nu, så att du kan sprida din magi för oss alla lite längre fram :heart
 
Li för Lisa, Liv för LIV, en sån klockren Livia :heart Det får mig att tänka på en liten klok älva, och jag blev helt rörd när jag läste den här trådstarten från början.

Din mamma skriver så kloka ord här ovan, och jag vet att vi alla som skriver med dig här inne tänker varma tankar om dig alltid. Det är skit att den gamla tråden blev låst och det tror jag många tycker att det är fel, så du vet, du är så välkommen här. Ta hand om dig nu så ses vi här när du är tillbaka på HVB igen. Bukes lillasyster kommer du alltid vara :heart
 
Så tråkigt att du känner att du inte kan skriva här om vad du vill. Fint inlägg av din pappa här inne också. Tycker däremot inte att det skulle behövts utan du var tydlig med vad saken gällde och att det inte gällde någon här inne.
Ta hand om dig Livia!
 
Varning för pinsam mamma! ⚠️

Jag blev inspirerad av din målbild kring namnet Livia, och har lekt litegrann. Det är ditt Livia, sedan är det min (och många andras) uppfattning om dig som jag gjorde på engelska (för att svenska blev för svårt, jag är inte så kreativ och påhittig som du är) för Filippa. Avslutningsvis en mycket pinsam mamma-dikt för Emmabelle.

Jag vill dela det här, för att det bygger på det allra vackraste namnet, och för att jag vet att det är många här som tänker på dig och hejar på dig från sina skärmar.

Lycklig
Intressant
Viktig
Intelligent
Accepterad

Fighter
Incredible
Loving
Impressive
Passionate
Persistent
Amazing

Ett
Mirakel!
Mammas
Absolut
Bästa
Ever!
Livets
Ljus,
Enkelt!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp