Detta gräsliga badrum!!

Lena Furberg

Trådstartare
Vi flyttade hit för snart 16 år sen och tror EN person duschat i badrummet på övervåningen..... Förutom hunden.... Nu måste det fixas! Men kan man göra en dusch-hörna med fasta väggar dvs inte draperier på ett lutande tak? Tv finns varmvattenberedaren så den går inte att flytta på. Hela badrummet är långsmalt och msn kan typ inte flytta runt saker.....
641E00D6-462F-4034-A261-4C470FA47EC5.jpeg
 
Om det hade varit mitt badrum hade jag nog bytt golvmatta, annat kakel på väggarna, bytt handfat och toastol, sen köpt något snyggt duschdraperi.
Hade jag haft råd hade jag nog specialbeställt en frostad glasdörr som passar takets lutning, det är vad jag hade gjort eller så hade jag rådfrågat badrumsexperter vad de har förslag hur det går att lösa.
 
Nikotingult är en pigg färg:up:
Ser ut att vara våtrumsmatta även på väggarna? Borde gå att sätta ny matta utanpå förutsatt att den är tät och sitter fast ordentligt.
Jag hade också beställt en tillskuren glasdörr istället för draperi. Vi har samma form på vår dusch och ska göra det. Tror det skulle kosta strax under 10000:- hos en glasmästare.
 
Specialbeställ en duschvägg. Vi gjorde det från INR som @Idas nämner. Blev perfekt! :)
Vi har inget snedtak men inga standardmått i öppningen. Vi fick dörren exakt så som vi tänkt oss.
Inget man behöver renovera upp resten av badrummet för men jag kan se ett riktigt snyggt badrum framför mig med lite klinker och bättre ljus!

Så här fin blev vår vägg iaf :)
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1550823332992.jpg
    FB_IMG_1550823332992.jpg
    108,9 KB · Visningar: 163
Vi flyttade hit för snart 16 år sen och tror EN person duschat i badrummet på övervåningen..... Förutom hunden.... Nu måste det fixas! Men kan man göra en dusch-hörna med fasta väggar dvs inte draperier på ett lutande tak? Tv finns varmvattenberedaren så den går inte att flytta på. Hela badrummet är långsmalt och msn kan typ inte flytta runt saker..... Visa bifogad fil 25719
Jag hade forskat lite i vad jag tror kallas microcement, som går att smeta på över vanligt kakel. Å andra sidan ser det kanske ut som om badrummet vore i läge för nya fuktskydd ändå, om man ändå gör vid det, så att det uppfyller dagens krav.
Finns jättesnygga glasväggar som går att beställa efter snedtak och också snygga duschlösningar som går att sätta "på snedtaket". Har vänner som gjort ett supersnyggt badrum med snedtak, hur läckert som helst med infällda rör och takdusch.
 
Jag hade forskat lite i vad jag tror kallas microcement, som går att smeta på över vanligt kakel. Å andra sidan ser det kanske ut som om badrummet vore i läge för nya fuktskydd ändå, om man ändå gör vid det, så att det uppfyller dagens krav.
Finns jättesnygga glasväggar som går att beställa efter snedtak och också snygga duschlösningar som går att sätta "på snedtaket". Har vänner som gjort ett supersnyggt badrum med snedtak, hur läckert som helst med infällda rör och takdusch.
Kandu fixa bild? Låter helläckert.
 
Specialbeställ en duschvägg. Vi gjorde det från INR som @Idas nämner. Blev perfekt! :)
Vi har inget snedtak men inga standardmått i öppningen. Vi fick dörren exakt så som vi tänkt oss.
Inget man behöver renovera upp resten av badrummet för men jag kan se ett riktigt snyggt badrum framför mig med lite klinker och bättre ljus!

Så här fin blev vår vägg iaf :)
Så snyggt!!!! Älskar kaklet! Jättefint! Så vill jag också ha.....
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nikotingult är en pigg färg:up:
Ser ut att vara våtrumsmatta även på väggarna? Borde gå att sätta ny matta utanpå förutsatt att den är tät och sitter fast ordentligt.
Jag hade också beställt en tillskuren glasdörr istället för draperi. Vi har samma form på vår dusch och ska göra det. Tror det skulle kosta strax under 10000:- hos en glasmästare.
Japp! Det är inte kakel någonstans utan allt är typ våtrumstapet. Gräslig sådan.....
 
Vi flyttade hit för snart 16 år sen och tror EN person duschat i badrummet på övervåningen..... Förutom hunden.... Nu måste det fixas! Men kan man göra en dusch-hörna med fasta väggar dvs inte draperier på ett lutande tak? Tv finns varmvattenberedaren så den går inte att flytta på. Hela badrummet är långsmalt och msn kan typ inte flytta runt saker..... Visa bifogad fil 25719
My eyes my eyes :yuck:

Hade jag haft råd hade jag nog gjort om hela badrummet och som sagts i tråden redan en snygg glasvägg med specialmått. Kan bli ett riktigt snyggt badrum i slutändan.
 
Svarar alla: Kruxet som jag ser det är att få till en glasdörr som går att öppna..... Där finns inte utrymme att öppna åt vänster utan att slå i toastolen (som inte går att flytta utan att dra om alla rör, vilket jag inte har råd med...) och hur öppnar man åt höger, in mot snedtaket?? Jag vill helst slippa draperi....... Helst vill jag också ha en sån där dusch som riktas rakt ner så det blir som ett regn, men hur ska den rymmas...?
 
Svarar alla: Kruxet som jag ser det är att få till en glasdörr som går att öppna..... Där finns inte utrymme att öppna åt vänster utan att slå i toastolen (som inte går att flöytta utan att dra om alla rör, vilket jag inte har råd med...) och hur öppnar man åt höger, in mot snedtaket?? Jag vill helst slippa draperi....... Helst vill jag också ha en sån där dusch som riktas rakt ner så det blir som ett regn, men hur ska den rymmas...?
Hm, göra en mindre dörr om än lite osmidigare att komma in i duschen och ha resten som en fast glasvägg?
Alternativt ha en fast glasvägg ovanför dörren som täcker snedtaket? Kan dock oxå bli osmidigt beroende på hur lågt det blir att ta sig in i duschen på detta viss. man kanske får böja sig en del :D
 
Svarar alla: Kruxet som jag ser det är att få till en glasdörr som går att öppna..... Där finns inte utrymme att öppna åt vänster utan att slå i toastolen (som inte går att flytta utan att dra om alla rör, vilket jag inte har råd med...) och hur öppnar man åt höger, in mot snedtaket?? Jag vill helst slippa draperi....... Helst vill jag också ha en sån där dusch som riktas rakt ner så det blir som ett regn, men hur ska den rymmas...?
Om man tar bort toapappshållaren, så borde man kunna ha en skjutdörr. Bara man stänger efter sig så inte allt vattnet hamnar på golvet när det rinner av.
 
Svarar alla: Kruxet som jag ser det är att få till en glasdörr som går att öppna..... Där finns inte utrymme att öppna åt vänster utan att slå i toastolen (som inte går att flytta utan att dra om alla rör, vilket jag inte har råd med...) och hur öppnar man åt höger, in mot snedtaket?? Jag vill helst slippa draperi....... Helst vill jag också ha en sån där dusch som riktas rakt ner så det blir som ett regn, men hur ska den rymmas...?

Tänker som @Pilot någon sorts skjutdörr kanske går att få till.

73572365-mj1Rv.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Prutat och klart! Nypris är 957 800 SEK! Perfekta 599 cm, får plats på din uppfart Går som personbil på färjor Lågmilare - bara 1712 mil...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: Emir
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp