Detta kan du få friskvårdsbidrag för – här är de nya reglerna

Från 1 januari i år ändrades reglerna så att arbetsgivare kan erbjuda sina anställda friskvårdsbidrag även till golf, utförsåkning och ridning. Detta sedan Skatteverket klassat sporten som friskvård. Men vad är det egentligen man kan få bidrag till?

Lite luddiga regler angående träning med egen häst.
Det står att man får friskvårdsbidrag för:

Anlita tränare/ridlärare för träning på egen häst

Men man får INTE friskvårdsbidrag för:

Tränare som kommer hem till din bostad där hästen är uppstallad

Vad gäller för mig? Jag rider för tränare som kommer till stallet där jag har hästen uppstallad. Det är ingen ridskola och inte hemma hos mig personligen. Kan jag använda friskvårdsbidraget till detta?

Lite luddiga regler angående träning med egen häst.
Det står att man får friskvårdsbidrag för:

Anlita tränare/ridlärare för träning på egen häst

Men man får INTE friskvårdsbidrag för:

Tränare som kommer hem till din bostad där hästen är uppstallad

Vad gäller för mig? Jag rider för tränare som kommer till stallet där jag har hästen uppstallad. Det är ingen ridskola och inte hemma hos mig personligen. Kan jag använda friskvårdsbidraget till detta?

Ja, det står ju "anlita träning på egen häst". Det är endast om du äger gården du inte får avdragsrätt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
49 720
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har hamnat i en jobbfunderar-loop. Är idag på ett vikariat som sträcker sig tom augusti-22, men vad ska jag göra sedan? Det är både...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: SaraXX
·
Övr. Hund Vid årsskiftet blev det ju nya regler kring friskvårdsbidrag och helt plötsligt kunde arbetsgivare godkänna såväl ridning som golf. Jag...
Svar
0
· Visningar
634
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En dom i Högsta förvaltningsdomstolen står det nu klart att också dyrare sporter som golf ridning, segling och utföråkning ska omfattas...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka