Bukefalos 28 år!

Detta med hjälm....

Favina

Trådstartare
Varför rider vissa utan hjälm? :confused: :confused: :confused:




Nä, skoja bara, skall inte starta en ny hjälm debatt :D

Men vad har ni för hjälm? Jag skall köpa en tävlingshjälm för den jag har nu, var tänkt som det, men den är lite trasig här och där.

Jag skall köpa mig en John Whitaker, vet ni någon som säljer det på nätet, någon hemsida?

Kram Favina :bump:
 
Sv: Detta med hjälm....

HTML:
Men vad har ni för hjälm?

Jag har en från Hööks, Hi Lite Pro Plus, köpte den för lite över ett år sedan och stormtrivs med den! Det är den bästa och skönaste hjälmen jag haft! :love:
 
Sv: Detta med hjälm....

jag har en charles pwen show hat och en olympic protector.
Älskar showhaten, underbarare hjälm får man leta efter.
 
Sv: Detta med hjälm....

Jag har en Charles Owen Showhat, den är outstanding :d
 
Sv: Detta med hjälm....

En sån har jag oxå! :banana:

Fast din är MYCKET finare än min. Lämnade den i stallet pga hästarna rymde (Läs: SPRÄNGDE hagen), så skulle jag rida en 4 åring, du vet en sådan som skall pilla på alla saker mm. Han hade bitit på hjälmne och slängt iväg den. Jag fick ju lappa så gott det gick, men den är ingen snygg att tävla i nu.

Kram Favina :bump:
 
Sv: Detta med hjälm....

Jag har en Casco Youngster. Helnöjd med den! Hade provat massor av olika hjälmar innan den men inte hittat nån som sitter fast (om man trycker ner skärmen så halkar nästan alla hjälmar ner) Men casco har en vridratt bak som ställer in hjälmens storlek exakt efter huvudet. Min har stl 52-57 tror jag (jag har nästan längst ut) finns även typ 58-6X
Men den är inte överdrivet snygg?


Hästar som ska pilla på alla saker? Nä nån sådan har jag aaldrig stött på! iaf inte så länge man inte låter prylar ligga inom räckvidd för min häst :galen:
 
Sv: Detta med hjälm....

:rofl: Så är min häst med, ska undersöka ALLT, fast hjälmen har han låteit bli ganska bra, har bara undersökt skärmen lite :angel: :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 328
Senast: JennyLz
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 283
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 492
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp