Diabetes insipidus

Bukefalos 30 år!

McFlurry

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Diabetes insipidus (alltså inte "vanlig diabetes") på sin hund? Vad fick den för medicin och hur väl fungerade den?

Berätta gärna lite om hunden och hur den hade det med sjukdomen och så 😊

Verkar vara en ovanlig sjukdom på hund som jag förstår det, men veterinären tror att det är det som min Tage fått. Vi ska dit igen på måndag för fler undersökningar.

Hej, nu blir det din tur att berätta 😅

Hur gick det för din hund? Var det Diabetes Insipidus och har ni fått medeciner för det? Hur har det funkat?

Kan uppdatera ifall någon är intresserad.

Sen någon vecka tillbaka har vi tagit bort medicinen efter råd från veterinären när vi var där för en annan grej. Och peppar peppar så har det gått super - problemen har inte kommit tillbaka :up:🙏

Kan uppdatera ifall någon är intresserad.

Sen någon vecka tillbaka har vi tagit bort medicinen efter råd från veterinären när vi var där för en annan grej. Och peppar peppar så har det gått super - problemen har inte kommit tillbaka :up:🙏
Hej!
Härligt att höra att behandling fungerat för din hund!
Min har precis fått samma diagnos. Vad fick ni för medicin. Det vi fick recept på har slutat tillverkas och veterinären verkar osäker på vad vi kan ge istället.
Tacksam för tips 🙏

Hej!
Härligt att höra att behandling fungerat för din hund!
Min har precis fått samma diagnos. Vad fick ni för medicin. Det vi fick recept på har slutat tillverkas och veterinären verkar osäker på vad vi kan ge istället.
Tacksam för tips 🙏
Han åt Desmopressin Ferring, tabletter á 0,1 mg. Först en halv morgon och kväll, och sen bara på kvällen.

Hoppas det går över för din hund också! Bor du i Skåne kan jag rekommendera en bra veterinär, skriv i pm i så fall 😊

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka