Ehum... Är det Romme, dit en sörlänning åker för att åka skidor, som inte får uttalas Råmme?Säg Råmme däremot så kommer jag se dig som ett jävla pucko för all evighet![]()
Undrar ett troligtvis jävla pucko
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ehum... Är det Romme, dit en sörlänning åker för att åka skidor, som inte får uttalas Råmme?Säg Råmme däremot så kommer jag se dig som ett jävla pucko för all evighet![]()
Japp! Min mamma blir galen när folk här säger Råmme om Romme (vilket alla gör, så hon blir galen mest hela tiden).Ehum... Är det Romme, dit en sörlänning åker för att åka skidor, som inte får uttalas Råmme?
Jag lovar att jag ska bättra mig! Undrar dock om mina fellow sörlänningar kommer att förstå vad jag menar om jag säger RommeJapp! Min mamma blir galen när folk här säger Råmme om Romme (vilket alla gör, så hon blir galen mest hela tiden).
Yes! Det är ett o, inte ett å!Ehum... Är det Romme, dit en sörlänning åker för att åka skidor, som inte får uttalas Råmme?
Undrar ett troligtvis jävla pucko![]()
Ehum... Är det Romme, dit en sörlänning åker för att åka skidor, som inte får uttalas Råmme?
Undrar ett troligtvis jävla pucko![]()
Tänker samma som du då jag hör RommeI hästkretsar mer känt för sin travbana men ja, det heter Romme Alpin![]()
Gillar dom flesta dialekter fast gnällbältet har jag lite svårt för och dom jag inte förstår något av är dom som pratas några mil från mig som Älvdalskan eller Venjansmålet då är det kört men å andra sidan om jag pratar min dialekt är det nog inte många som förstår vad jag säger alls
Hmm det kanske är över med den karriären om jag får sparkenHehe, jag måste verkligen komma och hälsa på dig när du ska spränga![]()
Hmm det kanske är över med den karriären om jag får sparken
Det räknas tydligen inte .Bättre med en som är 22 år än en som är över 50.Vi får se vad som händer .Ska få en rehabiliteringsutredning nu som jag skulle haft för två år sedan .Kanske lite sent påtänkt nu när jag mår riktigt bra och är återställdDet hoppas jag verkligen inte, de är idioter om de inte vill ha kvar dig med tanke på allt du kan![]()
Vad mysigt det där lät. Men jag har inte en aning om vad det är du och grannen pratade omHolsljunga. Tog lång tid innan jag insåg att det var Håschunga de menade. Varför inte stava det som det låter? Förmodligen för att det låter för jäkligt och är i princip obegripligt ibland.
Stod som ett frågetecken första gången gårdsägaren pratade om hur trevligt det var med öfsadröpp. Nu kan jag inte annat än hålla med. Fy schöen vad jag gillar det, ock.
Huu, hemska dialekt som jag lärt mig gilla den!
Vad mysigt det där lät. Men jag har inte en aning om vad det är du och grannen pratade om![]()
Ett av de nordiska ord som lever kvar i England: eavesdrop=tjuvlyssna, dvs. när du står utanför någons fönster - där i droppet från takfoten (innan man hade hängrännor) - och spanar på vad folk gör där inne.Kan stolt berätta att öfsadröpp är när det droppar smältvatten från taket på våren. Ett extremt bra ord måste jag säga!
Fast man säger ju Måna till någon som heter MonaYes! Det är ett o, inte ett å!![]()