Bukefalos 28 år!

Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

R

racerkorv

Någon som har tips om ett pelletrerat foder som är lämpligt för en häst som blir tjock vid åsynen av gräs och har fångbenägenhet samt givetvis övervikt?
 
Sv: Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

Måste den ha kraftfoder då? Kanske bättre att leta efter ett hö med bra värden?
 
Sv: Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

Frågan gällde om det FINNS några sådan färdigblandade foder....
Jag är inte ute efter ett kraftfoder till min häst.
Å andra sidan kan jag tänka mej ett scenario där man måste minska så pass kraftigt på grovfodergivan att man bör komplettera med något som inte innehåller vare sig sockerarter eller stärkelse men väl både protein och andra essentiella aminosyror samt vitaminer och mineraler.t ex cushinghästar .
Frågan var alltså om någon vet ett pelletrerat foder som innehåller extremt lite sockerarter och stärkelse men väl t ex nyttigt fett samt protein....
 
Sv: Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

Måste det vara bara pellets? Annars rekommenderar jag Spillers Happy Hoof, som är mest strå och hack (med enstaka pellets i). Min häst älskar det och hon har blivit väldigt fin i kroppen av det.
 
Sv: Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

Måste det vara bara pellets? Annars rekommenderar jag Spillers Happy Hoof, som är mest strå och hack (med enstaka pellets i). Min häst älskar det och hon har blivit väldigt fin i kroppen av det.


Vet du om det går att köpa på Granngården?
 
Sv: Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

Det finns relativt få återförsäljare av Spillers tyvärr. Titta på Svenska Foders hemsida och leta återförsäljare där.
 
Sv: Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

Krafft Protein.

Det är så koncentrerat att man bara behöver ge väldigt lite av det för att komma upp i tillräckligt stor proteinmängd.

Vid de små mängderna bli inte mängden snabba kolhydrater störande, om det ens finns några i. Det var ett tag sedan jag köpte det och kollade innehållsförteckningen... :o
 
Sv: Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

Spillers fibre cubes och spillers happy hoof ,kolla svenska foders hemsida..För hästar och ponnies känsliga för fång...
 
Sv: Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

Kvarnbys luzernpellets innehåller proteiner utan tillsats av melass eller liknande. Har använt det ett par år med god erfarenhet.
Mvh Kali
 
Sv: Dietfoder pellets till fångbenägen/fet?

Safe and sound från dodson och horrel. Det är gjort för fånghästar
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 022
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 113
Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 373
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp