Bukefalos 28 år!

Digitalkamera, kompakt

Sv: Digitalkamera, kompakt

G9 är bra, den har dessutom råformat vilket kan vara bra att ha om du någon gång i framtiden vill pilla med mer avancerad bildbehandling. Däremot är objektivet sämre än på tidigare Powershot G modeller. Därmed inte sagt att objektivet är dåligt, tvärtom, det är ett bra objektiv. Hur det är med brusegenskaperna vet jag inte riktigt.
 
Sv: Digitalkamera, kompakt

Okej, nu är jag i farten igen :p
Jag undrar nu vad ni anser om följande modeller?

  • Canon Powershot A590 IS
  • Canon Powershot A720 IS
  • Canon Powershot S5 IS
  • Canon Powershot SX100 IS
 
Sv: Digitalkamera, kompakt

Av de där så skulle jag valt någon av de tre första, om det finns pengar å köp S5IS, det är en mycket bra kamera med lite "allt i ett" stuk på det hela.
 
Sv: Digitalkamera, kompakt

Jag håller med Irenes, om pengarna finns så är Powershot S5 IS en schysst kamera!
Dock är den lite större än ixus serien, och lite svår att få med i en tex. jackficka, men det kanske inte är något hinder?
 
Sv: Digitalkamera, kompakt

Nej, det är egentligen inget problem.
Men vilken av de kamerorna är bäst efter S5 IS?

Många frågor blir det :angel:
 
Sv: Digitalkamera, kompakt

Det finns liksom inte "Vilken är bäst efter S5IS" om du behöver en liten sak att lätt få ner i fickan är S5IS förmodligen sämst, behöver du en stor sak för att få ett bekvämt grepp är S5IS bäst.

Den tekniska bildkvalitén har så lite med resultatet att göra, oavsett vilken av de där kamerorna du väljer är alla bra!

Alla är lite olika i storlek. Testa vilken storlek som passar dig kanske?
 
Sv: Digitalkamera, kompakt

Hm, finns det inget mellanting då? Någon som är så pass liten att man kan få ner den i fickan och som man får ett bra grepp om?

Det behöver iofs inte vara en Canon heller..
 
Sv: Digitalkamera, kompakt

Nja, antingen är den liten eller så är den ergonomisk, för det mesta. Tyvärr hänger de sällan ihop.

Därmed inte sagt att t.ex. Ixus är dåliga att greppa, eller Nikon S-serie, bara att om man vill ha ett bra grepp så tar det lite plats. Man kan väl säga att det kommer att se ut som du är glad att träffa någon så att säga. :crazy:
 
Sv: Digitalkamera, kompakt

Hm, finns det inget mellanting då? Någon som är så pass liten att man kan få ner den i fickan och som man får ett bra grepp om?

Ixus är platta och väldigt svåra att få ett bra grepp om, men kolla in lite andra modeller av powershot-serien,
då dem har ett grepp, men ändå är såpass små att dom går ner i en ficka.

Åk ner till närmaste fotobutik och prova olika modeller,
väldigt viktigt att den känns bra i handen! :)
 
Sv: Digitalkamera, kompakt

Ixus är inte svåra att få grepp om! Däremot har Powershot bättre grepp ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är sugen att köpa en ny kamera efter att ha upptäckt att min gamla kamera inte världens bästa:D I dagsläget har jag en Canon Ixus 95...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: bettysmatte
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 553
Senast: Pazuzu
·
IT & mobiler Jag är för tillfället en amatör fotograf men vill gärna utvecklas till det bättre såklart. Har ingen systemkamera än. En fotograf...
Svar
7
· Visningar
1 746
Senast: Fozzie
·
Utrustning Har nu stilla ryggbild och i rörelse, så tänkte höra vad ni har för tips. Är inne på att rundbossor borde vara en av kriterierna Har...
Svar
14
· Visningar
1 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp