Bukefalos 28 år!

Din egen begravning

Sv: Din egen begravning

KL

Efter att ha läst dödsannonserna idag slår det mig att jag förutom att bli utströdd på Skottlands västkust även vill ha en rejäl dödsruna. Dock inte så som det ser ut normalt (där alla är en fin blandning av Gandhi, Dalai Lama & Moder Teresa och genomgoda in i själen) utan mer

Cambiaso var rejält morgonsur och tyckte inte om barn. Egentligen inte vuxna heller. Lyckligast var han nog bland hästar för de sade inte emot när han höll sina långa monologer om diverse strunt...

Lite som John Cleese tal på Graham Chapmans begravning...

http://www.youtube.com/watch?v=HBCouCYjYUA
 
Sv: Din egen begravning

Har du planerat för hur du skulle vilja ha din begravning?
Ja, absolut. Livet är skört och jag kan dö precis när som helst, så jag har sett till så att mina närmaste vet hur jag vill ha det. Det blir lättast för alla.

Och jag ska ha en stor fest när jag begravs. Inget tungt och sorgligt, utan man ska få skratta och minnas mitt liv. Det handlar inte om att ta farväl, utan det handlar om att fira det livet jag har haft.

Det ska givetvis bjudas på massor med champagne och goda ostar. :)

Sen ska jag kremeras och strös ut på en speciell plats. Vart det är någonstans vet de som behöver veta det. Det står dessutom i mitt testamente.

Innan jag dör hoppas jag dock att de hinner rädda mina organ, för jag är med i donationsregistret. Och förhoppningsvis dör jag snabbt och utan långa plågor. Den som vet vart bultpistolen ligger har fått grönt ljus att bulta mig den dagen det är dags ifall jag blir såpass dålig.
 
Sv: Din egen begravning

Någon planering har jag inte gjort men jag har lite tankar kring det. Först och främst vill jag att enbart de som ville umgås med mig och gärna hälsade på mig kommer på begravningen. Hade de inte tid eller möjlighet att hälsa på mig när jag levde så behöver de inte komma på begravningen. Jag vill begravas tillsammans med min gamla katt. Nu är det ju inte lagligt men jag tänker inte dö än på många år och när den dagen kommer så finns det nog ett annat tankesätt kring begravning människa-djur.
 
Sv: Din egen begravning

KL

Efter att ha läst dödsannonserna idag slår det mig att jag förutom att bli utströdd på Skottlands västkust även vill ha en rejäl dödsruna. Dock inte så som det ser ut normalt (där alla är en fin blandning av Gandhi, Dalai Lama & Moder Teresa och genomgoda in i själen) utan mer

Cambiaso var rejält morgonsur och tyckte inte om barn. Egentligen inte vuxna heller. Lyckligast var han nog bland hästar för de sade inte emot när han höll sina långa monologer om diverse strunt...

Lite som John Cleese tal på Graham Chapmans begravning...

http://www.youtube.com/watch?v=HBCouCYjYUA

Du borde börja sälja biljetter... begravningen kommer att bli utsåld.
 
Sv: Din egen begravning

Det enda jag är riktigt säker på är att jag absolut inte vill bli kremerad, maskarna får gärna smaska i sig min kropp.
Jag bestämde hur min framtida gravsten skulle se ut när jag var barn, jag är inte alls säker längre på att jag vill ha en lacksvart med snirkliga guldbokstäver så det där får mina efterlevande bestämma bäst de vill.
Sedan har jag bestämt sagt till att jag inte vill ha en häst el. ngn annan slags symbol på dödsrunan, jag vill ha ett enkelt kors. Jag ser också gärna att någon annan får användning av mina organ när inte jag behöver dem längre.
 
Sv: Din egen begravning

Du borde börja sälja biljetter... begravningen kommer att bli utsåld.

Har varit på en begravning där det skrattades gott, anekdoter och historier om den döde berättades och det hela blev en minnesvärd tillställning.

Men det funkar ju inte överallt. När en ung människa rycks bort,och i kyrkan sitter syskon, föräldrar då går det nog oftast inte att ljudligt skratta. Oavsett hur människan levt sitt liv. Trots allt måste man nog anpassa sig.

Fast den värme och den saknad som lyste igenom, John Cleese:s tal på Graham Chapmans begravning gick väl ändå inte att ta miste på.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 209
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 531
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag är inte deprimerad eller har annan känd psykisk ohälsa. Möjligt odiagnostiserad Adhd, men högfungerande. Jobbar heltid, har sambo...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 261
Senast: Rina
·
Samhälle http://katerinamagasin.se/ny-sexbrottsstudie-90-av-gruppvaldtakter-i-sverige-begas-av-man-med-utomeuropeisk-harkomst/ Så denna artikel...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
18 820
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp