Din inre klocka, funkar den?

Jag har ingen koll alls, timmar kan passera och jag tror det har gått tio minuter. O_o Så jag kollar klockan stup i kvarten så jag inte kommer försent till saker. Förstår inte hur jag får något gjort alls om dagarna, och då har jag ändå rutiner till döddagar.
 
Ingen aning om tid.
Lärde mig en ny balans förra veckan på jobbet och när fösta rasten kom var dom tvungna att säga till mig för jag tyckte jag nyss satt mig i trucken, hade gått 3 timmar😆
 
Jag har vaknat 4.50 varje natt ganska länge. Döm om min förvåning när jag vaknade 4.50 även efter omställningen till sommartid... Bor för långt från vägen för att höra tidningsbud etc så jag undrar verkligen varför jag vaknar.
 
Lite spin off på morgon-tråden.

Har du koll på tid?
Vet du när säg 30 minuter gått, vet du vad klockan är utan att titta?
Vaknar du i rätt tid utan att klockan ringt bara för att du bestämt dig för det kvällen innan?
Nyfiken!

Min enda super-power, jag har alltid haft bättre koll än Robinson-deltagarna när de ska markera tiden. Haha, alla har något. :D
Saknas helt och hållet :D
 
Jo, min är rätt bra.

Ofta när jag sätter timern på något jag har i ugnen, så går jag ut för att kolla när det visar sig vara sekunder kvar.

Likadant med att vakna på morgonen. Då har min inre klocka oftast bra koll. Idag, t.ex., vaknade jag först vid ca 3:30 och konstaterade att jag hade ca 1 timme och 15 min kvar att sova. Somnade om och vaknade 4:43, dvs två minuter innan klockan skulle ringa.
Sådär är jag också, sen är jag sån att om vi avtalat en tid är det den som gäller . Punkt. Så jag blir kallad tidsfascisten . fast det har ju inte med ämnet att göra:)
 
Lite spin off på morgon-tråden.

Har du koll på tid?
Vet du när säg 30 minuter gått, vet du vad klockan är utan att titta?
Vaknar du i rätt tid utan att klockan ringt bara för att du bestämt dig för det kvällen innan?
Nyfiken!

Min enda super-power, jag har alltid haft bättre koll än Robinson-deltagarna när de ska markera tiden. Haha, alla har något. :D
Ibland funkar den asbra och jag kan ner på nån minut hålla rätt på vad klockan är. Ibland vet jag inte vilken dag det är :D
 
När jag är vaken funkar den ganska bra bra men när jag sover är det rörigt. Vaknar ofta i panik och tror att jag har försovit mig och då kan det vara allt från 5 timmar till 5 minuter till jag egentligen ska vakna och har jag en speciell tid att passa händer det ofta flera gånger.
 
Stod och byggde hage, efter en stund (?) började jag undra hur länge jag hade hållit på. Men insåg att det var lönlöst att kolla klockan, hade ingen aning om jag hade börjat med hagen kl14 eller kl16?
Har ingen koll, "vet" ju hur lång tid vissa saker brukar ta och kör någon form av uppskattning utifrån det.
 
När jag är vaken funkar den ganska bra bra men när jag sover är det rörigt. Vaknar ofta i panik och tror att jag har försovit mig och då kan det vara allt från 5 timmar till 5 minuter till jag egentligen ska vakna och har jag en speciell tid att passa händer det ofta flera gånger.
Fast det gör jag med om jag har något "viktigt". Vaknar vid minsta lilla och tror jag är sen.
 
Lite spin off på morgon-tråden.

Har du koll på tid?
Vet du när säg 30 minuter gått, vet du vad klockan är utan att titta?
Vaknar du i rätt tid utan att klockan ringt bara för att du bestämt dig för det kvällen innan?
Nyfiken!

Min enda super-power, jag har alltid haft bättre koll än Robinson-deltagarna när de ska markera tiden. Haha, alla har något. :D
Ganska bra koll på om det gått 30 min. Kan oftast gissa vad klockan borde vara och hamna hyfsat nära även om jag inte tittat på klockan på säg 3h. Har ju såklart inte rätt 100% av gångerna.
Vaknar ofta just innan klockan vilket räddat mig från försovning ett par gånger. Jobbar skift så det är inte samma tid varje morgon heller.
 
Ibland funkar den asbra och jag kan ner på nån minut hålla rätt på vad klockan är. Ibland vet jag inte vilken dag det är :D
Haha, vilken dag det är, det är en helt annan sak. Det är jag förvirrad om emellanåt och får tänka till ordentligt.
 
Lite spin off på morgon-tråden.

Har du koll på tid?
Vet du när säg 30 minuter gått, vet du vad klockan är utan att titta?
Vaknar du i rätt tid utan att klockan ringt bara för att du bestämt dig för det kvällen innan?
Nyfiken!

Min enda super-power, jag har alltid haft bättre koll än Robinson-deltagarna när de ska markera tiden. Haha, alla har något. :D
Ja jag har rätt bra koll på tid och klockslag. Sjukt irriterande med människor som har noll susning. Tex tuggar 1h 45min med en fråga och "missar" att det är 9 frågor till som nu ska avhandlas på 15 min.
 
Jag har oftast väldigt dålig tidsuppfattning. Om jag har väldigt tråkigt på jobbet händer det att jag tror att det snart är 14.30-fika och sen inser jag att klockan bara är 8.50. Har jag däremot fullt upp blir det tvärtom. Hemma har jag heller ingen koll, häromdagen sa jag till min sambo att det kanske är dags att äta middag, men då var klockan 23, jag trodde den var kanske 18. När jag ska räkna till en minut är jag klar efter 30 sekunder eller två minuter lite beroende på dagens stressnivå.
 
Noll koll!
Har hela livet varit tidspessimist och rädd att komma försent, måste ha koll på klockan hela tiden.
Har jättesvårt att känna av om det gått en eller tio minuter... Eller en timme.

Har även dåligt sifferminne, vet inte om det går hand i hand?
 
Jo, min är rätt bra.

Ofta när jag sätter timern på något jag har i ugnen, så går jag ut för att kolla när det visar sig vara sekunder kvar.

Likadant med att vakna på morgonen. Då har min inre klocka oftast bra koll. Idag, t.ex., vaknade jag först vid ca 3:30 och konstaterade att jag hade ca 1 timme och 15 min kvar att sova. Somnade om och vaknade 4:43, dvs två minuter innan klockan skulle ringa.
Kan det här med tiden i ugnen inte ha att göra med doften som färdig/nästan färdig mat avger?

Jag ser dåligt och ju sämre jag har börjat se desto mer har jag insett att jag använder mina andra sinnen (nåväl, hör som en kratta också så det sinnet är ju inte lika funktionsdugligt som de andra) ganska mycket egentligen, betydligt mer än förut. Näsan är tex en bra uppfinning liksom, jag upptäckte en dag på jobbet att det luktade varmt och strax efter sa kollegan att hon rostade macka och då fick jag ju det bekräftat att det var det som luktade varmt. Det luktade alltså inte rostad macka just då utan den doften kom strax efter, det luktade varmt, något som jag tidigare vanligtvis inte brukar reflektera över.
Så jag tänkte att det med att så många, även jag, kan passa tiden i ugnen har lite att göra med att man känner doften innan man egentligen har registrerat den helt och hållet på nåt märkligt vis?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inte undra på att färdtjänstbilarna kan komma 20 minuter för tidigt eller 30 minuter för sent. Jag bokade resa till Hovsta igår kväll...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 184
  • Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
982
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp