Din optimala dryckesmugg?

Sv: Din optimala dryckesmugg?

Rörstrand Swedish Grace har jag. Stor mugg.

Jag med, älskar de muggarna.

Dessa?

swedish-grace-mugg-50cl.jpg


De såg trevliga ut :)!
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Allra helst dricker jag kaffe ur liten kopp med fat, om det inte vore för att det rymdes så sabla lite.. Jag älskar Rörstands mugg som heter Ostindia. Drack kaffe ur en hos en bekant för en tid sedan, och kaffet har aldrig smakat lika bra igen :cry: Perfekt smal kant upptill och ett schangtilt litet öra som ligger så fint i handen.

Samlar slantar i en liten burk för att kunna köpa en uppsättning :love:

Har sex stycken som jag gillar riktigt bra, gamla gröna högblanka muggar som min faster hittade i en fyndlåda på en loppis. Passar perfekt att dricka te ur!
 
Senast ändrad:
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Kaffe dricker jag i vad som finns till hands. På jobbet är det ikeamuggar.

Te däremot kräver mer!

Morgonteet dricker jag ur Indiskas mugg/kopp. Det är en rymlig kopp som ser ut som en kappekopp i stort format. Lite guldkant upptill. Passar utmärkt att doppa ostmackan i :o

sedan har jag Indiskas gigantiska koppar när jag kvällsdricker.

Tekoppar får gärna vara just gigantiska men får inte ha för tjock kant. Kanten är viktig för att de ska vara goda att dricka ur.
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Oh ja, jag är jättekräsen när det gäller te-mugg, när jag ska dricka kaffe är jag bara kräsen... :p
För mig är det viktigt att koppen/muggen är balanserad när man håller i den, örat är den viktigaste detaljen ;)
Jag vill kunna få in 4 fingrar i örat för att hålla balansen på en mugg som rymmer minst 4 dl :d

Mina favvo-te-muggar har tyvärr tagit slut av allt te-drickande och jag hittar inte sånna igen :(
Så nu är det Höganäs stora gamla modell som får duga medans jag letar vidare...

Kaffe ska avnjutas i en mugg som jag fått i present, med en av mina hundar och ena katten målad på + mitt namn, den är jättefin :love:
Annars gillar jag 70-talsmuggarna från engelska Staffordshire, dom är goda att dricka ur!
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Vad jag än dricker så ska muggen vara tillräckligt stor. Helst jättestor.

Te:
6Arabia_Tuokio_iso.jpg

eller
images


Kaffe:
9Arabia_Tuokio_iso.jpg


Och min jobbfavorit:
6416472771012_kuva1.jpg
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Bodum Pavina för i princip allt:
3138_0.jpg


Men de passar inte så bra med vårt övriga porslin, så jag har muggar från Indiska som heter Plain också. (Gröna och gula. Så fina!)
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

KL

Vad härligt att höra att det är fler som är riktigt anala i vad för sorts mugg som ska användas till vad :D! Och utseende/form HAR påverkan på smaken av drycken ;)!

Jag håller fullt med i vad många av er säger, det måste vara en lagom tjock mugg, och med stadigt handtag! Jag har en finservis från Rosenthal (Maria Girlang), och trots att jag gillar den jättemycket (har fått delar av den i present sen jag typ var nyfödd, så den har sentimentalt värde för mig) så stör jag mig alltid på de tunna öronen och tror att jag ska tappa dem varje gång jag använder dem :p.

maria-girlang-kaffe-14740.jpg


Tack alla som också lägger in bilder på era favoritmuggar, får bra köpsug av det :D :bow:
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Ja den ska vara lagom tjock, lagom stor, lagom rund och mycket fin :D

Visst beror smaken till viss del på dryckeskärlet, jag dricker tex cider ur ett litet champagneglas, öl ur... ja den som gått sönder :arghh::arghh: och blev irriterad när jag var på restaurang och blev serverad pepsi ur ett ölglas, runt dessutom. Det kändes Inte ok att servera det så :o
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Jag älskar Indiskas XL-koppar till te. Man får nästan plats med en liter :D ;)

1000003162513.jpg
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

denna fast i den blå och den stora modellen är det enda jag använder. Lagom stor, kanterna är tunna för att vara stor kopp trevlig att hålla i. tycker även den är slagtålig. Har till och med köpt två som jag har på jobbet när det ska drickas te.
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Vilken bra tråd! Jag dricker varken te eller kaffe men har börjat störa mig något enormt på vårt billiga "flytta-hemifrån-porslin" som är så tråååååkigt. Hoppas på många bilder så jag kan få inspiration nu när jag vill uppdatera skåpen här hemma :D
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Åh, den var fin. Jag har samma modell på mugg till vatten och té, men andra färger, har dessa;

1000002408254.jpg


Inte exakt, men snarlik. Den fick jag i julklapp o har använt massor. Nu är den dock hem-hemma.

Hemma har jag denna;
1000002518250.jpg

men tycker inte riktigt om den. Köpte den för de va den bästa som fanns i affären när jag behövde en stor mugg.

Men sen fick jag denna i julklapp nu i julas av lillebror, så nu har jag den mindre fina till vatten och denna till té;
1000001569130.jpg


Till kaffe kan jag inte ha en lika stor mugg så då har jag en som påminner om denna, fast min e vit med ett svart löv på;
fr%C3%B6ken-mugg.jpg

Letar dock efter en mindre mugg att ha till kaffet, dricker lätt för mycket kaffe o vill hellre ha en fylld liten mugg än en halvfylld större^^. Vill inte dricka ur kaffekopp, örk.

Är jag ute på språng blir det en sånhär;
img_0258_512a6cf79606ee6810e84542.jpg
samma problem där dock som med ovanstående, storleken, men brukar fylla den till strax över hälften, den stänger man ju iaf..


//r
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

KL


289603.jpg


Min bästa temugg, köpt i London. Mina är lite annat mönster på, stora rosor. Älskar den för att den är stor och ganska tunn, supergod att dricka ur. Ångrar att jag bara köpte fyra.
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Underbar mugg ^_^, drake :p

Jag har en Höganäs kopp som är underbar för både te och choklad,
Är min pappas gamla och är nästan bara jag som använder de nu :p. Lagom mycket te får plats och de håller värmen lagom länge :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp