Dina Tips och Trix till en lättare vardag

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Xazo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 206

Xazo

Trådstartare
Varför uppfinna hjulet två gånger när man kan dela med sig av enkla tips och trix för att underlätta vardagen... Har på rak arm två själv att dela med mig av:
- Klänypa hängandes jämte toaletten för papper till småbarn att torka sig själva efter toabesök. (min 3-åring tog annars hela rullen... Jag hänger upp en bit papper varje gång jag är på besök själv och är det tomt ropar hon. Har foglossning och svårt att komma rusandes så fort det är kissat.)

- Melittafilter att stoppa hemmagjord hamburgare i. (ärligt srulen från "mitt tips" i Året runt eller liknande)

Fyll gärna på listan!

Sv: Dina Tips och Trix till en lättare vardag

Melittafilter brukar jag annars stoppa toast i. :D

- För gravida - en stol i duschen/badet! Så kan du duscha hur länge du vill utan att behöva avbryta när du inte orkar stå längre, samt behöver inte resa dig från golvet om du satt dig där.

- Nappflaskor från Mam, Ultivent. Man skruvar av botten så den är otroligt lättdiskad, plus att den är vakumfri.

Har nog fler, men kommer inte på just nu. Ska klura till ikväll. :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 572
Senast: Habina
·
Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 464
Senast: Korven
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 452
Senast: Cattis_E
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
9 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka