Bukefalos 28 år!

Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Congeria

Trådstartare
Jag skulle vilja söka in till en del utbildningar som är på distans, två av dem ligger i Luleå och själv bor man nere vid Vänern.. Någon som fått liknande distanser att fungera? För de har ju obligatoriska träffar på max 4-5st/termin.
Visst, vill man så kan man. Ser bara lite mörkt ut för tillfället, kanske mest för att jag oroar mig för allt mellan resor fram och tillbaka och så måste man hitta boende där då träffarna kan pågå 1-5 dagar, till att ens hitta skolan övht :p

Så in med era erfarenheter och tips på hur man kan se positivt :D
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

distansstudier kräver lite mer självdisciplin än om man pluggar på campus - jag har försökt och för mig funkar det inget vidare...
boende till träffarna kan nog skolan hjälpa till att tipsa om, så är det i alla fall på mitt universitet.
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Jag har tagit en del distanskurser. Tycker det funkar bra men jag gillar att få bestämma själv över min tid. Kräver hyfsad självdisciplin.
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

distansstudier kräver lite mer självdisciplin än om man pluggar på campus - jag har försökt och för mig funkar det inget vidare...
boende till träffarna kan nog skolan hjälpa till att tipsa om, så är det i alla fall på mitt universitet.

Mjo det är jag medveten om, men då detta är något som ligger som prio 1 i mitt liv just nu så kommer jag satsa stenhårt, kommer ju söka närliggande också men blir det distans så kan det vara skönt att se hur andra har löst det med att åka på dessa obligatoriska träffar när det är så långt bort. Men tack för svaret, får höra med skolan helt enkelt hur de brukar lösa det :)

pajaztar

Jo jag gillar också att kunna planera min tid själv så den biten skulle nog fungera bra, är dock inte just det som är mitt orosmoment :p

kl

Kanske inte framkom riktigt i min post, men det är inte huruvida att plugga på distans som jag oroar mig för, utan mer att kunna ta de här träffarna, att åka så långt, att ha råd, att hitta rätt, hur har ni löst boende under dessa dagar osv.
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Jag pluggar på distans vid Luleå universitet, ska just påbörja tredje och sista året på utbildningen. Tycker att det har fungerat mycket bättre än väntat och rekommenderar det absolut :)
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Perfekt tycker jag :) har läst tre år, är efter med exjobbet pga sjukdom, men det hade ju inte spelat roll om jag varit vid campus heller. Vi var 15 tal som gick ut nu, alla vuxna med arbetslivserfarenhet. Och ja självdisciplin behövs, att man planerar och har sina arbetstider och inte gör annat då. Då fungerar det bra.
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Jag skulle vilja söka in till en del utbildningar som är på distans, två av dem ligger i Luleå och själv bor man nere vid Vänern.. Någon som fått liknande distanser att fungera? För de har ju obligatoriska träffar på max 4-5st/termin.
Visst, vill man så kan man. Ser bara lite mörkt ut för tillfället, kanske mest för att jag oroar mig för allt mellan resor fram och tillbaka och så måste man hitta boende där då träffarna kan pågå 1-5 dagar, till att ens hitta skolan övht :p

Så in med era erfarenheter och tips på hur man kan se positivt :D

Vad har du tänkt att läsa i Luleå?

Jag läser där.

Resandet och boendet behöver du inte alls vara orolig över. Flygg, buss, vandrarhem är receptet. Och som Eskita säger, det fungerar mycket bättre än vad jag någonsin trodde och rekommenderar det skarpt.

Det är få "jobb" som du kan vakna 8 o vara på jobbet 8.15 (föreläsningar och tentor över nätet). Ren o skär lyx o jag inser jag aldrig mer kommer ha det så här bra som jag har det nu.

Jag pluggar på distans vid Luleå universitet, ska just påbörja tredje och sista året på utbildningen. Tycker att det har fungerat mycket bättre än väntat och rekommenderar det absolut :)

Åh! Jag går in på mitt andra år. Vad läser du?
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Det är röntgensjuksköterska samt sjuksköterska som jag tänkt söka till.

Men okej då behöver det inte vara så komplicerat :D
Och ja, det är rätt lyxigt!
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Jag har läst en del på distans det fungerar jättebra tycker jag. De obligatoriska träffarna har varit trevliga tycker jag. Man har ju en gemensam läroplattform med något slags forum. Inför träffarna har det startats trådar, vi har alltid varit många på de kurserna jag har gått som har bott på samma vandrarhem och ibland också bokat samma tåg om det passat. Det beror ju lite på vart övriga bor såklart. Så se träffarna som en kul chans att träffa dina kurskamrater, vi hade trevliga middagar på kvällarna där vi diskuterade allt från studier till vad vi gjorde och vilka vi var. Det är jättetrevligt och en del har blivit rätt goda vänner som jag fortfarande har kontakt med.
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Det är röntgensjuksköterska samt sjuksköterska som jag tänkt söka till.

Men okej då behöver det inte vara så komplicerat :D
Och ja, det är rätt lyxigt!

Trevligt! :) Jag försöker bli AT.

Nej, absolut inte orolig över varken boendet eller resandet. Luleå är en liten stad och allt finns nära. Flygbussen står precis utanför entrén till flygplatsen och sedan byter du buss inne i stan ut till skolan.
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

AT ? Går det att läsa till läkare på distans numera? Trodde inte det gick att göra det :confused:
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Jag tog två år av mina B.sc studier på distans och det gick ganska bra. Det var mycket självdisceplin att vakna på morgnanna och "börja skoldagen". Passa på att skapa dej en bra rutin med skoldagen, ge dej realistiska pauser och lektioner tider. Sen gick träffana bra, hos oss så var det skolan som fixade med boende.

Men det bästa av allt är att jag alltid var i skolan i min pyjamas i två år :D och katterna var nöjda att jag var hemma och pluggade hela dagarna ;)
 
Sv: Distansstudier, hur långt har fungerat för er?

Troligare ArbetsTerapeut :)

typ så. :)

Men det bästa av allt är att jag alltid var i skolan i min pyjamas i två år :D och katterna var nöjda att jag var hemma och pluggade hela dagarna ;)

Det är just den här biten som är rena rama lyxen. :D Du behöver varken byta om eller fixa håret (vilket är onödigt ändå, du har ändå headset på) om du inte vill.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Skola & Jobb Tänkte söka in på högskola. Distans för att kunna kombinera med nuvarande arbete, har perfekta arbetstider för att kombinera med...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Jag insåg att jag har blivit bitter. Vad gör man åt det? Jag har varit trött i många år, men kämpat på så gott det går med tungt...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp