Bukefalos 28 år!

Ditt nick?

Mitt nick kommer från min hund numera död och begraven eftersom han verkligen var som en katt på alla sätt och vis trots att han var en stor stor vovve. Usch vad man saknar dem där de går bort.
 
Lager som i öl. Lager som i förvaringsplats. Lager som i blad. Lager som i olika skikt.

Lättstavat och med en variation av betydelser. Egentligen inte sådär enormt övertänkt, men nu har jag vant mig.

Bilden är det en vän som tagit - tycker det är vackert med taggtråden och den lilla fågeln. Den mänskliga dubbelheten kanske. :D

Jag gillar ditt nick! :) Det är enkelt men känns ändå ovanligt.
 
Mja, beror nog på hur lättförfärad du är. :D

Egentligen är det nog "bara" en benämning på någon som behandlar sina barn illa, men det finns ju folk till allt så det finns tydligen även de som... gillar sånt. :wtf:


she-hulk01-pic1.gif
 
Cherie var namnet på min favorit-lägerponny. Jag tror jag blev medlem samma år jag haft henne på lägret (14 år gammal - tänk vad länge man hängt på Buke ändå).

Min avatar speglar inte mitt namn särskilt mycket. Det är jag på min avatar.
 
Det är möjligt jag redan sagt det här någon gång(?), men det tog mig hur länge som helst att inse att det inte är en bild av en honungsmelon...
Ha ha ha! Men det är ju tanken med bilden också, det ska inte vara så lätt att se vad det är :laugh: Gillar den typen av bilder som man får tänka till en hel del :D
 
Mitt nick kommer från en bok som jag gillade skarpt som barn. Där figurerar en mycket avslappnad och lätt päronformad mjukiskatt vid namn katten Korven. Ett synnerligen förnämligt namn, tyckte jag som barn. :) Valde det för att ha ett nick som jag inte använde någon annanstans på nätet för att få vara halvanonym här i början.

Min avatar är vad det ser ut som - en shettis i ylletröja. Jag letade efter något lagom hästrelaterat att ha som avatar och tyckte det var en söt bild. :)
 
Mitt nick är min förra hunds smeknamn. Jag hängde i kulisserna på häst då och då och ville ha nått som jag kunde komma ihåg om jag ville logga in nån gång. Vem kunde ana att jag skulle bli en sån enveten Bukefalist. Och på "Hund" dessutom :o
Men jag tog en paus på 1½ år från det jag sålde hästen och skaffade ny hund.
Voff är på andra sidan regnbågsbron sedan flera år. Hon var även den som jag hade som avatar hela tiden tills den jag har nu. Bytte i somras eftersom Voff faktiskt varit borta sedan länge och jg ville ha en av våra nuvarande hundar istället. Nu är det ungtiken som är avatar. Men snart är hon förhoppningsvis såld så då får jag byta igen :cool:
Så kul att skapa oreda med att byta avatar :D
 
Mitt nick var sambons smeknamn på min numera änglahäst. Avataren har inget med hästen att göra utan är en bild tagen här hemma på utsikten.
 
Mitt namn består (utöver Team delen) av en sammanslagning av mina 2 dåvarande efternamn. Som gift valde jag att plocka bort det ena ;)

Bilden föreställer min lilla grabb som 3-åring. Han blir 12 i år så tiden går fort :o:p

Har funderat på att byta till en nyare bild ibland men jag vet inte. Jag gillar traditioner
 
Har ni sett Korpen flyger i skolan? Det fick jag och mina systrar göra. Och så började vi prata som i den, med "tungur knivur" och så. Varpå vi la till "ur" i slutet av typ alla ord och namn :angel: Ninna blev alltså Ninnurur :D antar att satsmelodin blev bättre med två ur :D det är iaf typ alltid ledigt om man ska regga sig någonstans :up:
Avataren är på mitt fuxsto som jag hade äran att äga ett tag. Älskar djupet i hennes öga och vill inte byta ;)
 
Mitt namn består (utöver Team delen) av en sammanslagning av mina 2 dåvarande efternamn. Som gift valde jag att plocka bort det ena ;)

Bilden föreställer min lilla grabb som 3-åring. Han blir 12 i år så tiden går fort :o:p

Har funderat på att byta till en nyare bild ibland men jag vet inte. Jag gillar traditioner
Och bara för det fick jag tummarna ur och ändrade :p
Nu föreställer bilden rumpastumpan snömonstret Loppan :love: Vår hund

haha nu kommer ingen känna igen mig längre :P
 
Viva var en av mina numera avlidna råttor. Råttan på bilden är dock inte Viva utan Ale´s Lucida Calligraphy, också en råtta (om det inte syns) så på så sätt hänger de väl ihop.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok K, den nye arbetskonsulenten kom fram till mig i korridoren och frågade vad jag jobbat med och gjort tidigare. Då hen tycker att jag ger...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: IngelaH
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
880
Senast: Fibusen
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 009
Senast: Tarnin
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp