Bukefalos 28 år!

Ditt nick?

Jag gillade gruppen Silverchair och sångaren hade en hund som hette Sweep så jag ville ha ett namn som anspelade på gruppen så jag tog namnet sweep.
Jag har bild på mig själv så det har inget med namnet egentligen att göra. Jag byter även bild då o då men är alltid på mig så ingen brukar märka eller säga nått.
 
Har svårt att komma på namn. Särskilt när jag ska komma ihåg dom åxå. Råkade lyssna på låten nightcrawler med judas priest när jag regga mej så det fick bli det namnet.
Avataren är min stora idol herman hedning.
 
Nicket är en isländskifiering av mitt efternamn, avataren på en av mina tidigare hästar. Ingen koppling till nicket, utöver att det är en islandshäst.

Undviker avatarbyte även om jag är sugen ibland, men ogillar när andra gör det så jag får väl låta bli själv då också. :D
 
Nicket är favorithästen på gamla ridskolan. Bilden är ett foto på (häng med nu :angel:) min pappas förra flickväns dotters kattunge. Var helt störtförälskad i den katten, som nu torde vara närmare 10 år gammal, och gillade bilden när jag reggade mig här för ungefär lika många år sedan. Både nick och bild har hängt med sen dess och nu har jag inte vett att byta.
 
Texas kallades gården på den tiden de unga grabbarna i byn härjade här (måste ha varit 40-50-talet)
Med tanke på mitt westernintresse spann jag vidare på tråden!
Så, texaz (Z för att sticka ut lite :up: ), och kör det som mitt alias i en del sammanhang
 
Masqueradee har blivit lite av mitt internet-alias och är efter min favoritlåt i musikalen Fantomen på Operan. Bilden är på mig och "min" ridskolehäst på min första lokala start i WE :)
 
Well, en klasskompis i grundskolan kom från ingenstans på smeknamnet mirresill. Kallades Mirre heeeela grundskolan, så antar att det var en utveckling från det. Började sen använda namnet som användarnamn överallt då det sällan var upptaget. Har nu dock gått vidare till en nytt, bättre användarnamn när jag gör nya konton o.o Avataren är kort och gott en bild på mig :')
 
När jag började hänga här hade jag samma användarnamn som mitt efternamn. Det är dock ett rätt ovanligt namn och ville inte vara så lätt att känna igen. What You See Is What You Get, aka Wysiwyg, kändes väldigt tufft och moget :p, och nu vill jag inte byta!

Min avatar är en uggla. Jag var helt besatt av ugglor där ett tag. Tycker den är söt så den får hänga med :D
 
Mitt nick är en försvenskning av namnet på en gammal favorithäst.
På min avatar har jag mina nuvarande hästar. Gubben med ansiktet hitåt är min stora hästkärlek. Han är 26 år och njuter av livet. Det syns på bilden, tycker jag.
 
Mitt nick är också en såndär "brist på fantasi". Min häst hette Michelle, kallades Michellan och var född 95. Sen så är det hon på avataren.
 
Jag har gillat att vara ute i skogen i olika former sedan jag var liten, skogen betyder mycket för mig, och numera äger jag också lite egenskog, därav namnet. Jag använder det lite här och där på nätet.

Bilden har ingen direkt koppling till skogen, utan det är en bild jag tog en dag i september här om året, när ljuset var fantastiskt och jag satt i traktorn för att lasta stallgödsel i spridarkärran som kördes av en granne.
Skogen syns lite diffust i bakgrunden, men bilden innehåller mycket av den goda känslan av livet på landet och gården.

Det finns så fantastiskt fina dagar, och årstidernas kretslopp är så märkbart, fast det är mycket jobb också.
 
Jag hade bara dålig fantasi, namnet relaterar inte till något/någon jag känner till. Det bara "ploppade upp" när jag tänkte helt enkelt .

Bilden är min ena hund :)
 
Caoimhe är ett irländskt namn som jag hittade när jag, som den skrivnörd jag är, letade efter potentiella namn till en karaktär. Det uttalas Kee-va och betyder mild, vacker och/eller värdefull. Jag tyckte det var fint, så jag använde det som användarnamn när jag skapade ett nytt konto här.:)

Profilbilden har ingen koppling till användarnamnet, utan föreställer min fina lilla Ellen när hon var kattunge. Ibland vill jag byta bild, men nu när hon inte finns längre känns det fel att byta. Om jag byter bild, innebär det att jag har accepterat att hon inte finns kvar? Uppenbarligen är jag inte redo ännu, så jag får dras med den här bilden ett tag till.
 
Jag har alltid så dålig fantasi när det kommer till namn så jag tittade omkring mig, hittade Breakfast at Tiffany's och tog namnet från Holly Golightly. Bilden är från en utställning av Odani och jag har väl egentligen ingen koppling till den mer än att jag tycker om skulpturerna. Jag har funderat på att byta ungefär sedan jag registrerade mig men den har fått stanna kvar.
 
dpmatte = dvärgpinschermatte som jag är.
Avataren föreställer min Oscar som var ung då. Nu är han nästan 15½ år.
 
Mitt namn använder jag flitigt när jag spelar olika spel... Och så gott som alla mina vänner där kallar mig Aionee eftersom ingen kan uttala mitt svenska namn. Eftersom det sällan är taget så har jag bara burit namnet med mig. :p

Bilden är min häst i somras, finns egentligen ingen anledning till varför jag har den där men det känns lagom "anonymt" (vilket inte en selfie är, och jag orkar inte leta runt på internet efter en oskyldig avatar haha) och eftersom buke är hästrelaterat så får den stanna där.
 
Mitt nick är en låttitel på en sång med Slipknot, fast då utan 666. Det har jag lagt till för att Purity var upptaget.
Min avatar är min förra hund och hör således inte ihop med mitt nick.
 
Mitt nick är från projektarbetet jag gjorde i gymnasiet. Gjorde en fotobok med näsor och den titulerades "inhale", vilket är en av näsans funktioner. Det har hängt med sen dess.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok K, den nye arbetskonsulenten kom fram till mig i korridoren och frågade vad jag jobbat med och gjort tidigare. Då hen tycker att jag ger...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: IngelaH
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
863
Senast: Fibusen
·
Kläder & Bli fin Kan vi inte köra en sminktråd där vi kan fråga varann, dela med oss av tips på bra produkter etc? Jag fick tips på Buke av, tror jag...
Svar
9
· Visningar
210
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 951
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp