Ditt nick?

Tigerflicka har hängt med mig sen jag var runt 15 år. Fast då stavade jag det tigerflikka, det var lite coolare(?) tyckte jag då.
Det kommer från Tiger i Nalle Puh, även om jag också är allmänt tigerfascinerad.

Varför jag har en avatar med jordgubbar vet jag faktiskt inte. :)

Mitt nick kommer från grekiskans μανταλάκι som uttalas mandalaki. Betyder klädnypa. Kom till på 90-talet när jag skulle skapa en hotmail-adress och alla vackra, poetiska ord som asteri (stjärna), ouranos (himmel), kima (våg) osv var upptagna. Likadant var det med matrelaterade ord som psaraki (liten fisk) och retsina. Så då fick det bli klädnypa.

Nicket har ingen annan anknytning till alla mina bläckfiskavatarer än att bläckfisk är en del av mitt Grekland. Jag är besatt av Grekland. Och dessutom helt fascinerad av detta lilla djur.
Men åh, underbart!

Påminner mig om en gång i livet då jag nog skrattat som mest. När en väns pappa berättade uppkomsten av sina tre döttrars latinska mellannamn, alla någorlunda lika. Min vän var den yngsta i syskonskaran. De två första fick namn som hopp och ljus (eller något liknande), sen verkade de fina namnen ta slut, för den tredje fick heta byrålåda... :rofl:

När jag reggade mig för hundra (eller 15) år sedan hade jag en häst som hette Pajaz. Han var en stjärna tyckte jag. Därav pajaztar. Z och små bokstäver pga att det var coolt på internet runt millennieskiftet. :) Avataren har inget med nicket att göra, möjligen att den där Pajaz var ungefär lika rund som enhörningen...

Ja, varför har du det nick du har här på buke? Vad betyder det?
Vad föreställer din avatar och samspelar den med ditt nick?

Dagens nödvändigaste fråga :angel:

Mitt nick har jag endast på Buke, övriga forum/inloggningar etc har jag ett helt annat!
Men mär jag reggade mig här så ville jag ha ngt hästrelaterat och då blev det smeknamnet på min favorithäst på ridskolan på den tiden! (Läääänge sen)

Avataren byts ut ibland men denna på dottern har hängt med ett tag nu!

tanten med liten begynnelsebokstav eftersom jag väldigt ofta känner mig just som en gammal tant.
Kombinerat med den vördnad jag har för tanter. Försök sätta dig på en riktig tant - det är inte lätt :)

Men som sagt - jag känner mig oftast uråldrig och tantig/töntig

Tyvärr är det en himla massa gånger någon refererar till tanten utan att mena mig....:D

Marvin kommer från den olyckliga (och sjukt roliga) roboten i Liftarens guide till galaxen, som jag på den tiden delvis kunde identifiera mig med.

Avataren är ett hjärta, som tidigare slog, nu verkar det ha stannat? :eek:
Iaf, så var det för att påminna mig om att även om det kändes som att livet var slut, så slog mitt hjärta fortfarande, och livet gick vidare. Det är också givetvis kopplat till mitt medicinska intresse.

Hur ska jag tolka att det nu slutat slå?? :confused::crazy::eek::meh:

Jag heter Görel och har dålig fantasi. Sen var jag så glad över ett ställe där jag kunde heta mitt dopnamn med ö-prickarna i behåll. Jag har även ö i mitt efternamn och är väldigt obekväm med att skriva mina namn med o istället för ö.

Bilden är min älskade gamla hästs stjärn, jag har alltid sett den som att någon haft en pensel med för mycket färg på och snärtat med handen.

Marvin kommer från den olyckliga (och sjukt roliga) roboten i Liftarens guide till galaxen, som jag på den tiden delvis kunde identifiera mig med.

Avataren är ett hjärta, som tidigare slog, nu verkar det ha stannat? :eek:
Iaf, så var det för att påminna mig om att även om det kändes som att livet var slut, så slog mitt hjärta fortfarande, och livet gick vidare. Det är också givetvis kopplat till mitt medicinska intresse.

Hur ska jag tolka att det nu slutat slå?? :confused::crazy::eek::meh:

Jag har alltid tyckt att din avatar ser ut som en pung, så jag är väldigt tacksam över att den inte längre rör på sig. :D

Mitt nick är i princip min hästs namn *dålig fantasi* :angel:
Avataren är husses katt som ung när hon somnade bakom ryggstödet på soffan. Avataren har eg inte mycket mer gemensamt med mitt nick än att båda anspelar på fysik (katten heter Tesla efter Nikola Tesla och nicket betyder överljudsfart) och som är ett hyfsat stort intresse :p

Mitt nick kommer från Suede-låten The Asphalt World, och jag har använt det sedan jag internetdebuterade typ 1996. Jag har funderat på att byta eftersom jag inte känner mig så särdeles flickig längre, men det är så inarbetat och så jag att jag nog kommer att förbi asfaltsflickan tills jag dör. Asfaltstanten låter i och för sig också ganska häftigt.

Jag designar stickmönster, och min avatar föreställer min största framgång, vanten Gudrun.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 212
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 631
Senast: Mineur
·
Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
13 935
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 038
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur