Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, jag svarade direkt på det. Jag vet inget och uppenbarligen inte fio heller. :(

Såklart att du svarar att du inget vet. Jag tycker ändå att din kommentar indikerade att du visste att den som bsf röstat på är ond. Du skrev såhär:
"Nej, jag menar att onda siaren inte vet om vilka som sitter i lyan, så hur ska den kunna signalera genom att rösta på en ond?"

Sen har vi inlägg #127 Varför så noga med att tala om att du mest ville ge henne chansen att reda ut sitt intrassel? Det var ju du som mer eller mindre trasslade in henne

Om du är ond så tror jag att hedinn också är det och att du helt enkelt råkade göra en blooper. Eller så har jag fel.

Såklart att du svarar att du inget vet. Jag tycker ändå att din kommentar indikerade att du visste att den som bsf röstat på är ond. Du skrev såhär:
"Nej, jag menar att onda siaren inte vet om vilka som sitter i lyan, så hur ska den kunna signalera genom att rösta på en ond?"

Sen har vi inlägg #127 Varför så noga med att tala om att du mest ville ge henne chansen att reda ut sitt intrassel? Det var ju du som mer eller mindre trasslade in henne

Om du är ond så tror jag att hedinn också är det och att du helt enkelt råkade göra en blooper. Eller så har jag fel.
hm intressant !
Håller med om att onda siaren inte kan signalera då varken den eller lyan vet om varandra
Men menar du med detta att Hedinn skulle vara ond? iom att BSF röstade på Hedinn? Och du vill härleda Habina till att hon skulle "veta" det ?
lätt förvirrad men vill bringa reda i hur tankarna går? Har jag tolkat det hela rätt ?

Nja jag tror inte att han är ond? Jag kan ha fel, men i mitt minne är han lite dryg och maktgalen men hjälper till att jaga bort shere Khan? Någon som har koll? Google hjälper mig inte på den här punkten...
Ond och ond...
Han vill ju att Mowgli ska göra eld, och vill inte släppa iväg honom. Men han är inte med och jagar Shere Khan. (Yep, sökte upp och såg filmen på YouTube, första gången jag sett den på engelska... :p)

@Habina jag tyckte du var skum för att du verkade veta något om hedinn och rösten som bsf la. Kolla inlägg #55 jag fick inget svar på de frågorna.

Nu hoppar jag in och (riskerar att gräva en grop för mig själv...) förklarar hur jag uppfattade @Habina s formulering.

"så hur ska den (onda spionen) kunna signalera genom att rösta på en ond?"
Alltså, jag uppfattar "att rösta på en ond" som ett exempel på hint. Om det istället för ond siare hade varit ett svart får, tex. så hade den vetat en ond och därför kanske kunnat rösta på/likadant som en ond.
Men den onda siaren vet ingenting just nu och kan därför inte med säkerhet hinta "genom att rösta på en ond" - den kan ha röstat på en ond, men det visste den i sådana fall inte om..

Att Hedinn var den som fått rösten spelar mindre roll i samanhanget, tror jag.

Kort sagt så ser jag inte formuleringen som skum.

Röstlista DL1 kl 21

14.20 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19.31 quarter4ever röstar på LenaH
19.50 Fio röstar på Blacksmithfarm
20.02 cirkus röstar på fio
20:42 Habina röstar på cirkus
20:42 snurrfian röstar på idahoe

20:54 LenaH röstar på Idahoe
20:55 Artline röstar på snurrfian
20:56 Gabby_Ossi röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Artline

Idahoe hade röstat på fio
Mirtai hade röstat på BSF

Fio 2
idahoe 2

Hedinn 1
LenaH 1
Blacksmithfarm 1
cirkus 1
snurrfian 1
artline 1

Några snabba tankar ang. röstningen:
  • Som @LenaH (tror jag det var?) konstaterade så var min röst en BoP... fio röstade på mig hon visade sig vara bybo.

• cirkus och Gabby_Ossi (och Idahoe) röstar på fio.

• Cirkus och Q reagerar även på Habinas formulering (som jag kommenterat ovan)

• Gabby_Ossi lägger den andra andrarösten, jämnar på så sätt ut ställningen mellan Idahoe och fio. Räddning? Eller slump?

Försöker få iväg några tankar innan jag ska iväg (likt flera andra har jag egentligen inte tid. med lek..)

Gårdagens röstning då, kan den säga oss nåt? Jag tyckte inte någon verkade direkt misstänkt. Några röster var lite udda motiverade (tex att rösta på någon pga vilket djur man valt när man valt samma själv, hinner inte gå tillbaka och kolla vem det var), men IOM att det var DL1 så tror jag mer på förtäckta BoPar än lömska planer. Hade det inte blivit lottning mellan fio och mig så hade jag sannolikt kommit med någon lika udda teori själv.

Som jag skrev igår så tyckte jag fios resonemang var lite förvirrande, men det vet jag att jag har gjort flera gånger när hon varit god, så det var inte skäl för misstanke från min sida.
Flera hoppar in och börjar diskutera det, bl.a. cirkus som la första rösten på henne sen. Min uppfattning är dels att thon var snabb på när hon hittade något att teoria om första dagen, samt att det är så cirkus brukar spela.
Slutligen får jag sticka ut nacken och säga att jag uppfattade Habinas förklaring på samma sätt som BSF gjorde, jag tycker inte den var skum.

Sen tänker jag att signalera som ond utanför lyan när ingen av de onda vet om varandra vore nog svårt. Åtminstone jag kan inte komma på hur det skulle gå till. Å andra sidan verkar ju folk tro att jag hintar även när jag inte gör det, så...

Får återkomma senare idag om jag finns kvar då, men ännu så länge verkar ni alla vara alldeles för goda! :meh:

hm intressant !
Håller med om att onda siaren inte kan signalera då varken den eller lyan vet om varandra
Men menar du med detta att Hedinn skulle vara ond? iom att BSF röstade på Hedinn? Och du vill härleda Habina till att hon skulle "veta" det ?
lätt förvirrad men vill bringa reda i hur tankarna går? Har jag tolkat det hela rätt ?

Jag tycker att Habina uttrycker sig som att hon vet att bsf röstat på en ond genom denna kommentar som hon skrev till fio
Nej, jag menar att onda siaren inte vet om vilka som sitter i lyan, så hur ska den kunna signalera genom att rösta på en ond?

Bsf kommer in och har en annan tanke runt det och det kan jag också köpa även om jag inte är övertygad om att Habina är god.

Ett! två! tre! fyr!
raka led! två! tre! fyr!
I kolonnen gör vi stil,
Genom djungelns alla mil.
Ja, vi går och går genom alla snår,
Ett, två, tre, fyr,
I en militärisk stil.

Elefanterna fortsatte obekymrat sin sång.

”Kompani halt!”
Alla stannade.
”Kompani helt om, marsch!”
Alla elefanter vände sig om för att börja marschera åt andra hållet. Men det var någon som saknades i vad som nu var främst i ledet. Junior!

”Överste Hathi! Överste Hathi! Junior är borta!”
”Vafalls, borta?”

Överste Hathi må vara tuff till ytan, men en mjukis när det gällde sin son.
”Kompani, finn Junior! Framåt marsch!”

Ett! två! tre! fyr!
Kolonn, vänster om, marsch!
Vi marscherar från och till,
Vi marscherar som vi vill.
Ja, vi går och går genom alla snår
Ett, två, tre, fyr,
till en militärisk drift.

Elefanterna vände om för att leta rätt på Junior. Den stora djungeln var inte en bra plats för en ensam elefantunge. Inget var viktigare för Överste Hathi just nu.

21.jpg

Snurrfian var Överste Hathi, siarlärling

Men hallå det var väl inte snällt att käka mig heller? :cry: Hejja goda!! :D
@hemlig var det någon som ville hoppa av förresten? Jag har inte fått någon info än tänkte jag... :angel:

Ett! två! tre! fyr!
raka led! två! tre! fyr!
I kolonnen gör vi stil,
Ett, två, tre, fyr,
I en militärisk stil.

”Kompani halt!”
Alla stannade.
Alla elefanter vände sig om för att börja marschera åt andra hållet. Men det var någon som saknades i vad som nu var främst i ledet. Junior!

”Vafalls, borta?”

Ett! två! tre! fyr!
Ett, två, tre, fyr,

Elefanterna vände om för att leta rätt på Junior. Den stora djungeln var inte en bra plats för en ensam elefantunge. Inget var viktigare för Överste Hathi just nu.

21.jpg

Nej !:(
Och inte hade hon hunnit sia än heller så ingen idé att leta efter något i hennes kommentarer för det....

Målar i listan lite
Röstlista DL1 kl 21

14.20 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19.31 quarter4ever röstar på LenaH
19.50 Fio röstar på Blacksmithfarm
20.02 cirkus röstar på fio
20:42 Habina röstar på cirkus
20:42 snurrfian röstar på idahoe

20:54 LenaH röstar på Idahoe
20:55 Artline röstar på snurrfian
20:56 Gabby_Ossi röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Artline

Idahoe hade röstat på fio
Mirtai hade röstat på BSF

Fio lynchas ( bybo)
snurrfian käkas ( siarlärling)

Ett! två! tre! fyr!
raka led! två! tre! fyr!
I kolonnen gör vi stil,
Ett, två, tre, fyr,
I en militärisk stil.

”Kompani halt!”
Alla stannade.

”Vafalls, borta?”

Ett! två! tre! fyr!
Ett, två, tre, fyr,

21.jpg

Den goda siarlärlingen, antar jag?

Du har helt fel. Jag ville att fio skulle få en chans att förklara sig, eftersom hon tyvärr ibland trasslar in sig så folk missförstår henne. Inkl jag...

Att jag skrev "röstar på en ond" var att förtydliga för fio (som inte läst rollistan ordentligt?) att onda siaren inte känner till ulvarna och vice versa.

Däremot har jag ingen aning om var Hedinn står. Precis som jag inte har en aning om någon annan ännu. Det är för tidigt i leken för det.

( mycket ) snabba reflektioner
Lite på det som kommit in efter DL...
Idahoe borde inte velat lagt en tredje röst på Fio som fått henne att säkert åka ut
( vi har inga dolda röster att ta hänsyn till) Men å andra sidan så var det efter DL-men det kändes ärligt för mig iaf!)

Mirtais röst , lite för sen -skulle ha kunnat putta upp BSF till diskussion i lottning- om den varit i tid-känns inte heller som det som jag främst vill ta mina tankar till just nu.
Det rosa: Va? Varför inte? Skulle hon ha offrat sig själv då menar du? Varför det i så fall? (om rösten kommit före DL...) fio var ju den enda som Idaho kunde ha röstat på för att rädda sig själv, varför "borde hon inte ha velat" det?

Dina snabba reflektioner rör de försenade rösterna och "avfärdar" dem. Varför vill du inte tänka på Mirtais (försenade röst?). För att hon var ärlig och den hade inneburit fler (mig) upp till lottning = möjlig räddningsröst?
Eller för att Mirtai hade haft ont om tid och (du/vi kan anta att hon) "BoP":ade?

De andra, giltiga, rösterna då? Vad tror du om dem?

• Gabby_Ossi lägger den andra andrarösten, jämnar på så sätt ut ställningen mellan Idahoe och fio. Räddning? Eller slump?
Tillägg: G_O's motivering skulle kunna ses som ett försvar av mig. Och det skaver lite. För det känns som något som ulvarna skulle vilja plantera ut. Antingen att jag skulle lita på G_O för att hon "försvarar" mig, eller att andra skulle börja misstro mig om G_O är ond...

Tillägg: I detta scenariet med "räddningsröster/utjämningsröster" är det alltså Idahoe som jag ser som potentiell ulv... Inte pa grund av hennes val av Shere Khan, utan just på grund av G_O's (och Mirtai's) röst(er).

Du har helt fel. Jag ville att fio skulle få en chans att förklara sig, eftersom hon tyvärr ibland trasslar in sig så folk missförstår henne. Inkl jag...

Att jag skrev "röstar på en ond" var att förtydliga för fio (som inte läst rollistan ordentligt?) att onda siaren inte känner till ulvarna och vice versa.

Däremot har jag ingen aning om var Hedinn står. Precis som jag inte har en aning om någon annan ännu. Det är för tidigt i leken för det.

Ok. Jag får släppa just det för stunden.
Fast jag hittar genast något nytt att reagera på och det är dina ordval som jag har kursiverat. Så skulle den onda siaren kunna skriva för att visa sig för lyan.

Jaja. jag ska försöka att inte haka upp mig på en spelare.
Förresten så ska jag på galej ikväll så det är lika bra att jag aviserar låg aktivitet under kvällen på en gång,

Det rosa: Va? Varför inte? Skulle hon ha offrat sig själv då menar du? Varför det i så fall? (om rösten kommit före DL...) fio var ju den enda som Idaho kunde ha röstat på för att rädda sig själv, varför "borde hon inte ha velat" det?
Som sagt var det mycket snabba tankar igår, och du har helt rätt i att Idahoe faktiskt borde vilja rösta på fio för att rädda sig själv. Vet att jag hade en tanke igår om att de för sena rösterna inte borde behövas tänkas över särskilt mycket sas -just för att de kom efter DL
Jag ska precis iväg och kommer vara upptagen närmaste 3-4 timmarna så återkommer med mer analys av rösterna för gårdagens lynch
Men en tanke är att det var ganska många som fick en röst igår samt att det blev lottning mellan fio och Idahoe
De som röstade på fio och Idahoe kan lika gärna vara goda som onda. Inte särskilt ovanligt att goda ser till att rösta ut goda i DL1
Självklart vill man fundera lite över andrarösterna ffa som ingen av de som fick två röster gjorde ett försök att rädda sig själv ( tänker mest på fio här då ju Idahoe inte hann in i tid för att rösta innan DL )
Men samtidigt är det ju lite utstickande just att lägga en andra röst, då dessa brukar bi granskade
De som la andraröster igår är LenaH ( Idahoe) och Gabby_Ossi ( fio )
Av dessa ser G_Os andra röst lite mer misstänkt ut för att kunna vara ett försök att kunna rädda en ev ond Idahoe

Väldigt mycket av å ena sida och å andra....

Som sagt får återkomma senare idag. Måste åka nu ( ska vara på plats kl 12 dit jag ska)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka