Bukefalos 28 år!

Djuren stod i sin avföring

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Djuren stod i sin avföring

Och olustigt att alla trådar där man kritiserar slakteriet och dess ägare låses med omedelbar verkan....

Det var inte därför sista tråden låstes.
Det blev ett personangrepp och tråden flöt ut med lite andra inlägg:angel:, om jag inte minns helt fel, det jag såg, så plockades ung 2-3 inlägg bort om lite annat från Älgen, mig själv och TomasN/styck.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Det var inte därför sista tråden låstes.
Det blev ett personangrepp och tråden flöt ut med lite andra inlägg:angel:, om jag inte minns helt fel, det jag såg, så plockades ung 2-3 inlägg bort om lite annat från Älgen, mig själv och TomasN/styck.

Mina inlägg plockades också bort och jag hade inte skrivit annat än V´s förnamn,vilket näms i alla tidningar med mycket mer info efternamn och slakteriets namn.
Kan inte på nåt vis se nåt kontroversiellt i det överhuvudtaget.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Vidriga typer..

Vidrigt är också att i andra trådar så försvaras detta avskum till människor av användare jag numera helt och hållet mist respekten för!

I vissa trådar till och med hånas en av de hästägare som råkat ut för dessa typer!

*här vill jag ha en illamående smiley*

Jag har haft tillsyn av olika slakterier av o till under många år o upplevt allt från skitanäggningar till bra anläggningar som oförskyllt fått mediapress på sig o dessutom halvdana anläggningar där inspektörer hittat på egna regler för att snabbt få igenom sina åtgärder. Kontentan av detta är att min syn på den här typen av synpunkter är ngt skeptisk.
PL
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Nej, det håller jag inte med om. Alla som har skrivit, inklusive jag själv, håller med om att det är fel att "ta emot" hästar under falska premisser och att inte hålla det man lovar.


Du får tycka vad du vill, jag tycker som jag vill.. *punkt*

Du var ju en av de som skrev rätt nedrigt till TS.
Man skriver inte som du gjorde i ett inlägg om man har ett uns av medkänsla i kroppen.

"Mums" liksom, vad 17 är det för inlägg till en som förtvivlat söker sin fd häst!?
Något jag kunnat förvänta mig av en snorunge i trots möjligtvis.

När det ändå pratades om mognad.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Jag tror inte att jag kan anses vräkt ur mig ngt sådant till TS men jag måste säga att jag studsade över vad TS lyckades klämma ur sig ifråga om konstiga osammanhängande anklagelser i första inlägget i första tråden. Visst har argumentationen förbättrats sen dess men intrycket kvarstår.
PL
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Jisses inte trevligt det där, tråkigt att jag sett värre i verkligheten:cry:
Gros_Smileys_147.gif


Slakterier tycker jag e otäckt öht, men kött e ju gott å äter det gör man:crazy:
Grisar och kor lever inte heller trevligt, för att sluta sina liv i skräck bland blod och djurlik...

Ibland önskar man det fanns humanare sätt att få fram kött på:crazy:
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Men att slaktdjur skall stå flera dagar är hur som helst inte accepabelt, det finns ngt som heter planering.
PL
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Mina inlägg plockades också bort och jag hade inte skrivit annat än V´s förnamn,vilket näms i alla tidningar med mycket mer info efternamn och slakteriets namn.


Fast det kan bero på att det fortfarande är anklagelser tagna ur luften, och då ska inte namn nämmnas, även om de står i tidningen.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

"Mums" liksom, vad 17 är det för inlägg till en som förtvivlat söker sin fd häst!?
Något jag kunnat förvänta mig av en snorunge i trots möjligtvis.

När det ändå pratades om mognad.


Jag antar att du läste förklaringen också.
Och personen hade inte så förtvivlat behövt söka sin f.d. häst om hon sett till att den inte blev en f.d. häst. Att skriva "mums" talar om för folk vad som faktiskt kan hända med deras bortgivna gratishästar när man väljer att ge bort dem för att slippa ekonomiskt ansvar för resten av deras trotjänarliv.
Och varför får man inte ta upp den biten?:mad:
Det är väl bra om folk lär sig vad som kan hända deras hästar om de själva väljer att inte slakta dem?

Så tråden/trådarna är bra ur två synvinklar:
Man kan läsa vad som kan hända hästen man ger bort.
Är det nu ett slakteri som inte sköts korrekt så är det bra att det kommer fram.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Jag har varit ganska aktiv under hela den här diskussionen och jag håller med Carinah fullständigt. Det är skrämmande hur många som aktivt har tagit VL i försvar och gett sig på TS. Jag har även kommit med inlägg om att VL har många vänner på tråden och att nivån har varit väldigt låg emellanåt. Det som jag reagerar över nu är att folk inte ens vågar stå för vad de sagt och gjort.
-Nää, vi har inte tagit VL:s parti. -Nää, vi har inte kommit med påhopp mot de berörda. Vi har bara haft en saklig diskussion. :angel:
Fy vilken låg moral det är här!! :mad:
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Och fy vad svårt vissa verkar ha med läsförståelsen :grin:

Många tolkar in en hel del egna ord och åsikter i andras texter och då blir det ju en massa tjafs.
Det säger ju sig självt att om jag skriver A och någon annan påstår att jag skrivit X, så kan jag ju inte hålla med om det bara för att den andre inte är kapabel att se skillnad mellan A och X :cool:
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Det är skrämmande hur många som aktivt har tagit VL i försvar och gett sig på TS. Jag har även kommit med inlägg om att VL har många vänner på tråden och att nivån har varit väldigt låg emellanåt.


Jag kan ha missat något, men jag har inte sett ett enda inlägg om att någon tycker det är bra att det luras till sig hästar under falska premisser.
Om det nu är det som gjorts.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Jag kan ha missat något, men jag har inte sett ett enda inlägg om att någon tycker det är bra att det luras till sig hästar under falska premisser.
Om det nu är det som gjorts.

Jag har då sett flera inlägg om att man får göra vad man vill med hästen när man köpt/ fått den även om man lurat säljaren under falska promiser.
Och flera beskyllningar mot säljaren att är man så dum att man ger bort säljer billigt så får man skylla sig själv.
Det är intressant att titta på dessa personers hemsidor som ofta finns länkade.
Flera av dem håller på med handel av hästar på ett eller annat sätt, det kan se bra ut och låta fint.
Men deras åsikter här visar tydligt vad som döljer sig bakom vackra fasader.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Jag har då sett flera inlägg om att man får göra vad man vill med hästen när man köpt/ fått den även om man lurat säljaren under falska promiser.
Och flera beskyllningar mot säljaren att är man så dum att man ger bort säljer billigt så får man skylla sig själv.
Det är intressant att titta på dessa personers hemsidor som ofta finns länkade.
Flera av dem håller på med handel av hästar på ett eller annat sätt, det kan se bra ut och låta fint.
Men deras åsikter här visar tydligt vad som döljer sig bakom vackra fasader.

Nu tycker jag du är ute på hal is. De flesta av oss som skriver här är hästhandlare som har några som helst egenintressen.

Och ja jag tycker fortfarande det är naivt att skänka en häst eller sälja en häst mycket billigt och inte inse att hästen kan hamna på en slakttransport till italien eller slaktas här.

Jag ser dock ingen här som försvarar att man köper häst under falska premisser. Hur får du till den tolkningen?
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

FAKTA: när du köpt hästen får du inom lagen fri förfoganderätt till hästen. Du gör vad du vill med den, så länge det inte strider mot djurskyddslagen eller andra av Sveriges lagar.

Vill man som säljare ta sitt ansvar som djurägare ransakar man FÖRST sitt samvete; kan denna häst få ett bra liv hos någon annan, och inte bara i mina drömmar utan i verkligheten. OM svaret är JA, det kan den får man börja leta efter rätt person att ta över hästen. OM man inte hittar den personen innan ens egen tid rinner ut - då tar man rimligen bort hästen hellre än att välja att lyssna på den som säger det man vill höra.

Många annonser fullkomligen SKRIKER ut vad man som spekulant ska säga för att säljaren ska sälja till just MIG.

Jag hävdar envist att man inte kan lura någon som inte vill bli lurad. För att bli lurad krävs att man lägger KRITISK GRANSKNING åt sidan och väljer den bekväma linjen, den som innebär att man frånsäger sig allt ansvar och bara glider med.

Vad hade hänt i alla dessa fall vi läser om; OM säljaren hade följt med köparen hem och lämnat hästen? Om de varit petiga med att kolla upp referenser på säljaren? OM de varit lite KRITISKT GRANSKANDE?

Nä, det ska man inte behöva, i drömvärlden är alla ärliga, snälla och snygga. Men vi lever i verkligheten där man har ett personligt ansvar, ett moraliskt ansvar och förhoppningsvis skam i kroppen. Jag kan inte svara för vad ANDRA gör och har, men jag känner ansvar för MIN häst, och väljer att ta bort den om jag inte hittar RÄTT säljare.

Jag skickar heller inte iväg min häst när det är tid att gå vidare till de evigt gröna, jag FÖLJER MED TILL SLUTET, som jag anser att jag bör för att vara säker på vad som händer.

Är det verkligen så udda? Så unikt? Så utdött? Att känna ansvar för sin häst, att vilja det bästa - och att se till att inte oärliga människor får chansen att göra just MIN hästs liv till ett helvete?!
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Inte kan lura någon som inte vill bli lurad?????
Har du någongång träffat en psykopat?
Jag personligen anklagar inte andra som tror gott om alla, själv gör jag det inte.
Jag blir snarare anklagad för att misstro,Jag går ofta på min magkänsla men kollar alla register på personer som på en eller annan anledning korsar min väg för att se om min magkänsla var rätt.
Och får jag skryta så har jag aldrig haft fel, jag har träffat psykopater som var totalt genomtrevliga/ intressanta som människor men släppte dem ej in på livet.
Jag ringde upp släktingar( föräldrar) och fick bekräftat.
Och den här disskusionen kan väl göra stor nytta genom att uppmana folk att ta reda på allt om de du gör affärer med, jobbar med mm.
Ring kronofogde, tingsrätt och kolla om de har skulder eller är dömda för nåt.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Fast det kan bero på att det fortfarande är anklagelser tagna ur luften, och då ska inte namn nämmnas, även om de står i tidningen.

inte tagna ur luften....utan ur en tidningartikel...
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Jag kan ha missat något, men jag har inte sett ett enda inlägg om att någon tycker det är bra att det luras till sig hästar under falska premisser.
Om det nu är det som gjorts.

jo om du läser de första inläggen i den stängda tråden "ytterligare en häst har försvunnit" så är det minst 5 st som försvarar denna handling, dvs de tycker: "sålt är sålt"... mkt cyniska åsikter tycker jag...
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Men så är det ju o varför skulle det vara cyniskt att påpeka vad som faktiskt gäller? Någon kan kanske lära sig något av det.
PL
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (KB) "Du ska hålla tyst, lägg av" och "du är inte bättre än träck". Elisabeth Jogmark som efterlyst hästen Ametist har per telefon...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
11 116
  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Veronica Larsson och Knorrevångens slakteri AB är polisanmälda. Rubriceringen är dock oklar beroende på om Veronica Larsson kan...
Svar
0
· Visningar
4 394
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Kvinnan som skänkte bort en av sina ögonstenar gjorde det i tron att hästen skulle få det bra. Det hon inte visste var att den nya...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Den 73-årige mannen sålde under ett drygt års tid ett antal olika djur på sin gård utanför Sölvesborg...
Svar
0
· Visningar
627
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp