Bukefalos 28 år!

Djuren stod i sin avföring

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Djuren stod i sin avföring

Men vart har då dessa hästar tagit vägen ?????? :confused:
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Stackars stackars hästar och övriga djur! Det är så hemskt hur slakterierna behandlar sina djur som ska till slakt. Det händer att djuren får stå flera dygn utan mat o vatten bara för att invänta slakten. Jag fattar inte att man övht kan lämna sin häst till ett slakteri, jag skulle aldrig komma på tanken. Alla min hästar som jag haft genom åren har alla fått "komma till himlen" hemma på gården kosta vad det kosta vill.... synd bara att inte alla gör så...
Och tänk vilken fasa att upptäcka att ens häst som man i god tro sålt till en som man då trodde var en pålitlig person visat sig var ett monster!!!
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Hemskt!

(tänk att se sin häst på bild i ett sånt här sammanhang..)
(om det nu är taget i det stall det handlar om..)
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Ja fy sjutton!!!
Jag skulle hämta min häst om den levde och stod så där!!! :mad:
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Ett alternativ om man skall slakta sin häst är att själv köra hästen till slakteriet och sedan kräva att få se på när hästen slaktas. Då vet man att hästen verkligen är död.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Ja eller att man gör det hemma i lugn o ro :grin:
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Allt det här hjälper knappast till att öka trovärdigheten hos hästköparen.
Eller slakteriet:crazy:
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Det blir nog inte så lätt om du har sålt din häst o köpekontrakt osv finns, då blir du nog anmäld för stöld... men hellre det kanske än att se sin häst lida....
Själv hade jag en gammal häst som var senskadad i båda frambenen sen några år tillbaks och jag funderade på hur jag skulle lösa hans framtid då han säkert skulle kunnat gå som sällskap åt någon o bara skrota, hade faktiskt ute en annons, men fick bara ett halvbra svar så till slut beslöt jag ändå att vi skulle ta bort honom eftersom han hade börjat se gammal och insjunken ut, (han hade redan gått o skrotat några år hos mig),så han togs bort i sommarhagen en vacker höstmorgon och jag hade mkt samvetskval efteråt om jag tagit rätt beslut eller ej, men så här i efterhand kan jag bara med fasa läsa om fall efter fall där folk i god tro sålt en billig sällskapshäst som sedan efter några veckor ligger ute på annons som "tävlingshäst".... eller som gått direkt till slakt på ett vis som man aldrig själv hade tänkt sig....Gud vad man skulle ångra sig!!! Tur att jag inte fick några fler svar på min annons.. !!
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Ja givetvis men vill man ta tillvara på köttet så är det svårt. Det är svårt att hitta någon som slaktar hemma.

ja det är väldigt konstigt och slösigt tycker jag med dessa eu-regler att köttet måste kasseras bara för att det är hemslaktat...Men nödslakt finns ju på alla orter i Sverige....men då kasseras det ju...
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Köttet behöver inte kasseras för att det är hemslaktat, men man får inte sälja det. Det är dock fritt fram att äta upp det själv.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Köttet behöver inte kasseras för att det är hemslaktat, men man får inte sälja det. Det är dock fritt fram att äta upp det själv.

men det är ju inte så tilltalande....:(
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Köttet behöver inte kasseras för att det är hemslaktat, men man får inte sälja det. Det är dock fritt fram att äta upp det själv.

Jag förstår inte hur man kan ens fundera på att äta upp sin bästa vän:cry:, jag betalar hellre pengar och slaktar mina vänner hemma. Sen är jag glad för mina hästar har fått mediciner som gör att de inte kan bli livsmedel. Nä när den dagen kommer då det är dags att säga farväl ska mina vänner grävas ner där hemma!
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Min häst är inte min bästa vän, jag tycker det är ett oförsvarligt slöseri att inte ta tillvara köttet på något sätt, om inte annat så till djurmat.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Jag har iofs aldrig ätit av egenhemslaktad häst, men det är inte främmande för mig - vi äter ju av våra kossor och grisar, så varför inte häst?
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

(KB)
I april dömdes ett stall som tillhör Knorrevången AB:s slakteri ut. En tid senare polisanmäler en förbipasserande att det står fyra hästar samt ett antal nötkreatur i sin avföring i stallet.

http://www.kristianstadbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080711/OSTRAGOINGE/117672215

Vidriga typer..

Vidrigt är också att i andra trådar så försvaras detta avskum till människor av användare jag numera helt och hållet mist respekten för!

I vissa trådar till och med hånas en av de hästägare som råkat ut för dessa typer!

*här vill jag ha en illamående smiley*
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Vidrigt är också att i andra trådar så försvaras detta avskum till människor av användare jag numera helt och hållet mist respekten för!


Nej, det håller jag inte med om. Alla som har skrivit, inklusive jag själv, håller med om att det är fel att "ta emot" hästar under falska premisser och att inte hålla det man lovar.

Sedan har vissa valt att se det ur den synvinkeln att det är oerhört dumt att ge bort sin ofräscha gamla älskade trotjänarhäst till ett liv man faktiskt inte kan styra över.

För egen del skulle jag må mer dåligt om hästen jag dumt nog gett bort, sålts vidare, flåreds, såldes igen osv. osv. än att den enkel retur kördes till slakt.
 
Sv: Djuren stod i sin avföring

Och olustigt att alla trådar där man kritiserar slakteriet och dess ägare låses med omedelbar verkan....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (KB) "Du ska hålla tyst, lägg av" och "du är inte bättre än träck". Elisabeth Jogmark som efterlyst hästen Ametist har per telefon...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
11 207
  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Veronica Larsson och Knorrevångens slakteri AB är polisanmälda. Rubriceringen är dock oklar beroende på om Veronica Larsson kan...
Svar
0
· Visningar
4 402
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Kvinnan som skänkte bort en av sina ögonstenar gjorde det i tron att hästen skulle få det bra. Det hon inte visste var att den nya...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Den 73-årige mannen sålde under ett drygt års tid ett antal olika djur på sin gård utanför Sölvesborg...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp