DM i stockholm

M

miamiamia

Hej!
Hur kan det vara möjligt att DM i vårt distrikt blir inställt pga för få anmälningar? :confused: Alla skriver att det är för få tävlingar i lätt klass. Vi har dessutom väldigt många kuskar på lättklass nivå. Dessutom så har vi som kör svårklass bestämmt att avstå denna tävling för att vara funktionärer till dom som normalt alltid ställer upp på det större tävlingarna. Det gör att tävlingen blir jämnare. Har ni slutat att träna redan inför vintern eller vad beror detta manfall på?
vi brukar normalt sett ha 30-40 starter på DM. Det kan ju inte hänga på att fyra enbetskuskar i svårklass inte har anmält sig!!
Hur kommer det då bli med höstens träningar kommer ingen att anmäla sig till dom heller??
Jag undrar hur lång ni tycker att körsäsongen borde vara? Själv så tävlar jag från april-sep/okt. Sen sätter själva vinterträningen igång för att förbättra det som inte fungerat under säsongen. Lite vintervila på 6-8 veckor och sen börjar vårträningen. Man längtar ju redan nu till nästa säsong!!! Oj hoppsan vad mycket det blev!! Svara på det ni orkar.
/Mia
 
Ja du, fråga inte mig!
:confused:Jag hade anmält mig och dessutom avstått från en distanstävling som jag tänkt vara med på om DM:et varit en annan helg...

Visst var det likadant förra året?
Men då gick det nog ut en varning innan tävlingen blåstes av och då var det flera kuskar som fick ändan ur vagnen (!!) och anmälde sig till slut så att tävlingen blev av ändå.
 
Det skulle underlätta om proppen kom ut tidigare. De måste bestämma datum redan på våren så man vet i god tid inte bara kasta ut den någon vecka innan.
 
Jag tror att de inte skickade ut proppen förrän det fanns nog med funktionärer för att genomföra tävlingen.
Skulle folk av egen maskin säga till att de är villiga att hjälpa till, eller - gud förbjude - kanske t o m ta på sig någon ansvarsroll under tävlingen, så skulle det nog bli en bättre framförhållning...
 
Andra grenar brukar man sätta ett datum redan på våren och få godkänt av ridsportsförbundet sen tar man i tu med funktionärsbiten. Det brukar funka för dem så varför inte med körningen. Sen har det väl inte funkat så bra mellan klubbarna runt omkring och med Johannesbergskuskarna. Jag fick reda på DM den 31/8 på mailen och det tycker jag är alldeles för kort tid då tävlingen skulle hållas i början på okt. För sent för att fixa ledigt från jobbet, ställa in andra tävlingar och allt vad man sysslar med på helgerna. Jag planerar min tävlingsäsong redan på våren.
 
Jag tror det måste ordnas fler tävlingar i regionen för att hålla intresset vid liv.
Som lätt klass kusk har det bara varit 3 tävlingar i år, medel o svår ingen.
Men detär bara vad jag tror.
 
Håller med om att det säkert skulle varit bättre om proppen kommit ut tidigare, men jag tror att Puppan har rätt till stor del i det här fallet.
Vi ska väl hålla i minnet att vi är ganska nära (och var i princip vid avgrundens djup i våras) att bli av med Johannesberg som tävlingsplats just i och med ointresse vad gäller underhåll och vilja att arrangera tävlingar.

De som tidigare varit eldsjälar vill inte längre ha den arbetsbördan på sig och då måste andra ta vid. Det är därmed upp till oss att göra något och erbjuda hjälp. Vad jag vet, så var INGA tävlingar inplanerade alls detta år. Lagserien hölls därför att det är ett mindre arrangemang och de arrangerande klubbarna delar arbetet med deltävlingarna mellan sig. Att DM ändå skulle hållas var för att folk önskade det och då var en del villiga att ställa upp och arrangera det på kort varsel.
Gnäller vi på dem nu så är väl risken stor att de aldrig nånsin ställer upp på kort varsel igen.

Jag beklagar att inte fler ville tävla när det kom till kritan, för jag vill det :bump: men nu är det som det är.
 
Hade gärna tävlat om hästen varit frisk! Hade även mkt väl kunna tänka mig att ställa upp som funktionär, OM jag bara vetat att tävlingen skulle hållas. Fick reda på detta för bara 3-4 veckor sedan, då ett mail skickades ut. Då jag även är aktiv i hundvärlden var jag redan upptagen på annat håll just denna DM-helg.

MEN responsen man får när man försöker visa intresse är lika med noll. Jag försökte få info om mötet som skulle varit aktuellt för flera, flera månader sedan. Jag ringde och mailade för att få veta datum och plats, men ingen svarade varken på mitt lämnade meddelande på telefonsvararen eller på mitt mail. Det är trist! Speciellt då mötet handlar om att vi kuskar måste hjälpa till för att få allt att fungera.

Mkt, tråkigt att vi här uppe håller på att bli av med tävlingsplatserna. Både Ekensberg, Johannesberg och Rölagg är mkt mkt fina platser för körning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp