"Dödat Pass"

Lena82

Trådstartare
Hej alla!
Jag undrar om det går att få reda på varför en häst är avlivad?
Har foskat lite om mitt avelsto bakgrund och hittat en tidigare avkomma, men det står bara att "passet är dödat".
Har frågat asvh, men dom har inte dom uppgifterna.
Det är intressant ur avelssynpunkt för min del eftersom jag har problem med knäna på en av mina avkommor.
Om det är något som den första avkomman fick avlivas för så bör jag ju fundera på om hon är lämplig att ta flera föl på.
 
Sv: "Dödat Pass"

Du kan inte få reda på uppfödaren till fölet genom Blup.se och sen kontakta h*n?
 
Sv: "Dödat Pass"

Det står inget om varken uppfödare el ägare eftersom passet är dödat.
Men kanske jag kan få tag i uppfödaren till min märr och fråga om han vet något. Men kryxet är att det endast står ett namn
 
Sv: "Dödat Pass"

Man kan ju "döda" pass av andra anledningar - att det är förkommet till exempel.
 
Sv: "Dödat Pass"

precis vad jag skulle säga, om man tappat bort original passet så "dödas" det i samband med att man får ett duplikat.
På dom står det duplikat stämplat.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 385
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 353
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 350
Senast: Åsa A
·
Tävling Kom inte på någon riktigt bra titel, men hur som. Nu har jag varit ute lite och sett hur några Pay & Jumps går till på 3 olika ställen...
2
Svar
27
· Visningar
3 150
Senast: Gnapp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp