Dölja vän på fb

tott

Trådstartare
En vän spammar flödet med ointressanta saker. Orkar inte se det mera, men vill fortsättningsvis vara fb-vän med henne. Visst kan man dölja sånt på nåt sätt, utan att hon ser det?
Hur gör man?
 
En vän spammar flödet med ointressanta saker. Orkar inte se det mera, men vill fortsättningsvis vara fb-vän med henne. Visst kan man dölja sånt på nåt sätt, utan att hon ser det?
Hur gör man?
Förut iaf, kunde man
Gå in på personens profil och sen bestämma i vilken utsträckning man vill följa personen.
 
En vän spammar flödet med ointressanta saker. Orkar inte se det mera, men vill fortsättningsvis vara fb-vän med henne. Visst kan man dölja sånt på nåt sätt, utan att hon ser det?
Hur gör man?
Om du ser en post från personen kan du trycka på den lilla pilen högst upp till höger i posten och fälla ner en meny där du kan välja "Hide all from XX".
 
En vän spammar flödet med ointressanta saker. Orkar inte se det mera, men vill fortsättningsvis vara fb-vän med henne. Visst kan man dölja sånt på nåt sätt, utan att hon ser det?
Hur gör man?
Är det egna inlägg eller är det saker den delar? Jag har valt att ta bort en massa elände som folk delar, som "dagens hjärta" "dagens horoskop" och annan skit och ser bara det de själva skriver vilket gör mitt flöde betydligt bättre för mig. :D Det går som sagt att ta bort genom den lilla pilen till höger högst upp i inlägget.
 
Gå in på personens sida. Där har du två rutor, vänner följer, tryck på följer så kommer den "slockna" och du kommer inte se något från den personen men fortfarande vara vän.
 
Någon nämnde i en tråd att man kan göra någon inställning så att man slipper se det som ens vänner gillar - t.ex. "X gillar Y:s profilbild" när jag känner X men inte har någon aning om vem Y är.

Men hur?

(ursäkta halvt trådkap)
 
Någon nämnde i en tråd att man kan göra någon inställning så att man slipper se det som ens vänner gillar - t.ex. "X gillar Y:s profilbild" när jag känner X men inte har någon aning om vem Y är.

Men hur?

(ursäkta halvt trådkap)

Det där undrar jag också! Klickat runt bland inställningar nu men hittar inte...
 
Tror man klickar på aviseringen (pil uppe till höger) och Dölj allt från/sluta visa allt från Y".
Minns inte exakt hur det står.
 
Ja, man ska sluta följa vissa vänner, som man inte vill se inlägg från. Det har jag själv gjort när de delar saker som inte alls intresserar mig, riktigt bra, men ändå ha kvar dom som vän för att kunna lätt komma i kontakt med dom om jag behöver. :up:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hur gör man med folk man är "vän" med, men inte så himla bra kompis med på Facebook? Nån man träffat i nåt tråkigt sammanhang och...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 944
Senast: MCP
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 059
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 636
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp