Osynliga, läskiga "Vänner" på fb

Gruppen Fullständigt ointressant information är faktiskt rätt intressant! I alla fall om man ser till antal medlemmar och antal kommentarer många inlägg får. Det är rätt kul att ointressanta saker ändå är intressant enligt folk.
Den är skönt avkopplande.
Inga krav på några reaktioner eller kommentarer.
Det är bara att i lugn och ro njuta av spektaklet.
 
Man kan ju sluta följa folk som postar trista saker men ändå behålla dom som vänner om man vill kunan prata med dom i messengerchatten.
Det går att prata i Messengerchatten utan att vara vänner.

Ibland så undrar jag om en del av irritationen på Facebook beror på att man inte vet vad man kan göra eller styra.
Som t.ex. att inte tillåta andra än vänner att följa profilen så att blockering blir lösningen.

Jag har bara en blockering, en Sol och Vårare från Filippinerna.
 
Du slipper. Det är liksom inte någon tävling i max antal vänner. Det hoppas jag inte att det varit för någon, även om man kan tro det ibland.
Det är begränsat till maximalt 5000 vänner, så det går inte att tävla.
Jag har en ungdomsvän som har väntelista på att få bli vän.
Någon måste hoppa av eller bli utkastad för att ge en ny plats av de 5000.
 
Hur gör man med folk man är "vän" med, men inte så himla bra kompis med på Facebook? Nån man träffat i nåt tråkigt sammanhang och absolut ville bli vän på fb. De som aldrig lägger ut nåt, har en fisk som profilbild och inga andra foton. De som aldrig kommentar, aldrig gör nån tumme och de har inga vänner att visa. De bara finns där, och typ smygkikar. Som en hemlig kamera i omklädningsrummet. Hrrrr! Jag vill inte att alla ska se vad jag lägger ut. Hur kan jag stoppa fulingar från att spionera på mig?
Ta bort dom?
Jag lägger aldrig ut någonting på Facebook delar inte ens saker så för mig kvittar det helt vilka jag har på vänlistan.
 
Har i princip övergett Facebook, har ett konto bara för att det är det sätt att bjuda in folk som mina vänner använder.

Är extremt sällan inne på FB och läser aldrig något, postar ingenting.

Det är ju typ bara pensionärer som håller på och uppdaterar FB numera?
Inga vänner /bekanta har lagt ut något av värde på åratal.
 
Har i princip övergett Facebook, har ett konto bara för att det är det sätt att bjuda in folk som mina vänner använder.

Är extremt sällan inne på FB och läser aldrig något, postar ingenting.

Det är ju typ bara pensionärer som håller på och uppdaterar FB numera?
Inga vänner /bekanta har lagt ut något av värde på åratal.
Ja just det där med att uppdatera Facebook känns som något dom flesta slutade med för rätt många år sen.
Hade inte möjligheten till grupper funnits tror jag faktiskt inte Facebook funnits kvar.
 
Vilken underhållning? Sen när är Facebook underhållande? :)
Allt handlar ju om olika grupper nuförtiden tror inte jag sett någon väns uppdateringar på år och dar.

Har i princip övergett Facebook, har ett konto bara för att det är det sätt att bjuda in folk som mina vänner använder.

Är extremt sällan inne på FB och läser aldrig något, postar ingenting.

Det är ju typ bara pensionärer som håller på och uppdaterar FB numera?
Inga vänner /bekanta har lagt ut något av värde på åratal.

Mina vänner postar regelbundet, om än inte dagligen, så och jag. Väldigt få (typ 3 st) på min vänlista är pensionärer..

---------

Min privata sida är för min familj och mina vänner, hundarnas sida är för nätverkande, kontakter jag träffar via hundarna osv.

Hur man använder eller inte använder facebook är upp till var och en och hur intressant flöde man har beror ju på hur intressanta vänner man har, grupper man följer etc, men varför sitta och säga att folk använder facebook "fel", raljera osv när de inte gör som en själv?

Personligen ser jag inte nån poäng med att ha ett konto, aldrig vara aktiv, aldrig posta något etc, men what ever floats your boat liksom 🤷‍♀️
 
Jag ser bara vänners inlägg om jag varit utloggad en längre tid annars ser jag enbart reklam och gruppinlägg och så har det varit för mig sen åtminstone 2015 :)
Du kan ju gå in på vännernas profil och titta när du vill.
Jag följer sällan flödet utan surfar liksom runt och kollar vad folk har för sig.
 
Jag ser bara vänners inlägg om jag varit utloggad en längre tid annars ser jag enbart reklam och gruppinlägg och så har det varit för mig sen åtminstone 2015 :)
Screenshot_20230816_092507_Facebook.jpg

Gå in här så ser du dina vänners inlägg.
 
När man har spännande Facebook-vänner.
Facebook blir ju vad man gör det till och får det innehåll som vänner vill dela med sig utav.
Mina favoriter är reseskildringar med vackra bilder och dokumentation av diverse byggprojekt.
Min facebook har blivit till vad facebook tycker jag ska se, oerhört trist :meh: den senaste tiden har det exploderat med "förslag för dig" annonser och sponsrad. De få vars inlägg jag ser i flödet verkar vara några som facebook promt verkar tycka att jag behöver se, och det trots att jag knappt interagerar med dem. Inlägg blandas dessutom hejvilt kronologiskt så ett kan vara från för en timme sedan och nästa en vecka gammalt.
Jag håller på tröttna helt på flödet, och jag antar att andra också gjort det och därför minskat sin postning. Jag postar i princip bara inlägg från min insta på facebook nu för tiden.
 
Min facebook har blivit till vad facebook tycker jag ska se, oerhört trist :meh: den senaste tiden har det exploderat med "förslag för dig" annonser och sponsrad. De få vars inlägg jag ser i flödet verkar vara några som facebook promt verkar tycka att jag behöver se, och det trots att jag knappt interagerar med dem. Inlägg blandas dessutom hejvilt kronologiskt så ett kan vara från för en timme sedan och nästa en vecka gammalt.
Jag håller på tröttna helt på flödet, och jag antar att andra också gjort det och därför minskat sin postning. Jag postar i princip bara inlägg från min insta på facebook nu för tiden.
Fast instagram har ju oxå börjat med det här. Random gamla om inte nya inlägg finns.
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 591
Senast: monster1
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
62 848
Senast: Hemlig21
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 427
Senast: Vallmo
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 907
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp