Osynliga, läskiga "Vänner" på fb

Jo, till viss del, men det är ändå bättre än facebook för mig. På instagram kan jag dessutom pausa "förslag för dig", det kan jag inte på facebook vad jag vet iaf.
Jo det går. Men det kommer ny skit ständigt. Tryck på de tre punkterna uppe i högra hörnet.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230816_111154_Facebook.jpg
    Screenshot_20230816_111154_Facebook.jpg
    112,9 KB · Visningar: 42
Det är verkligen trist, har nästan slutat med insta på grund av det. Reklam och gamla inlägg varvas med förslag på totalt ointressanta konton.
Ja jag förstår inte varför det blev såhär 🤷‍♂️
Jag älskade Instagram förut men nu är det bara reklam och inlägg från helt främmande konton.

Jag tycker inte om ”händelser ” vill se bilder i flödet :(
 
Ja jag förstår inte varför det blev såhär 🤷‍♂️
Jag älskade Instagram förut men nu är det bara reklam och inlägg från helt främmande konton.

Jag tycker inte om ”händelser ” vill se bilder i flödet :(
Folk köper väl placering som reklam för sina konton? Jag får ständigt förslag från instagram om att pusha för mina inlägg mot betalning. Men jag gör det inte. Just nu har jag erbjudande om rabatt på pushade inlägg!
 
Jo det går. Men det kommer ny skit ständigt. Tryck på de tre punkterna uppe i högra hörnet.
Jo, jag gör det där, men det hjälper inte, det kommer bara upp förslag från andra sidor då istället. Vissa dagar är det helt hopplöst och kan se ut typ såhär
-reklam
-förslag
-förslag
-reklam
-inlägg
-reklam
-förslag
-marketplace förslag
...

Så kommer dessutom inlägg upp från grupper jag är med i, men som jag valt att jag inte vill se i flödet har anmält det problemet många gånger men hjälper inte :(
 
Jo, jag gör det där, men det hjälper inte, det kommer bara upp förslag från andra sidor då istället. Vissa dagar är det helt hopplöst och kan se ut typ såhär
-reklam
-förslag
-förslag
-reklam
-inlägg
-reklam
-förslag
-marketplace förslag
...

Så kommer dessutom inlägg upp från grupper jag är med i, men som jag valt att jag inte vill se i flödet har anmält det problemet många gånger men hjälper inte :(
Samma här och varit så länge. Har gett upp det där och använder främst Messenger som på den gamla goda msntiden :)
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Det är verkligen trist, har nästan slutat med insta på grund av det. Reklam och gamla inlägg varvas med förslag på totalt ointressanta konton.
Förslag på konton på insta så kan du pausa i 30 dagar (så man måste göra om det då, men det funkar). Nu minns jag inte exakt hur, men när du får upp ett förslag så tror jag det var 3 prickar upp i hörnet man ska trycka på, och där var det kanske "jag vill inte se detta". Jag kan återkomma med bättre info när mina 30 dagar gått :)
 
Förslag på konton på insta så kan du pausa i 30 dagar (så man måste göra om det då, men det funkar). Nu minns jag inte exakt hur, men när du får upp ett förslag så tror jag det var 3 prickar upp i hörnet man ska trycka på, och där var det kanske "jag vill inte se detta". Jag kan återkomma med bättre info när mina 30 dagar gått :)
Det gör jag precis hela tiden. Då ersätts bara den smörjan med annan smörja.
 
Jo, jag gör det där, men det hjälper inte, det kommer bara upp förslag från andra sidor då istället. Vissa dagar är det helt hopplöst och kan se ut typ såhär
-reklam
-förslag
-förslag
-reklam
-inlägg
-reklam
-förslag
-marketplace förslag
...

Så kommer dessutom inlägg upp från grupper jag är med i, men som jag valt att jag inte vill se i flödet har anmält det problemet många gånger men hjälper inte :(
Men du går in och väljer flöde - vänner
 
Min facebook har blivit till vad facebook tycker jag ska se, oerhört trist :meh: den senaste tiden har det exploderat med "förslag för dig" annonser och sponsrad.
Men det är ju bara att bestämma själv att du skall titta på någon väns profil i stället.
Jag låter inte flödet bestämma vad jag skall titta på.
 
Jo, jag gör det där, men det hjälper inte, det kommer bara upp förslag från andra sidor då istället. Vissa dagar är det helt hopplöst och kan se ut typ såhär
-reklam
-förslag
-förslag
-reklam
-inlägg
-reklam
-förslag
-marketplace förslag
...

Så kommer dessutom inlägg upp från grupper jag är med i, men som jag valt att jag inte vill se i flödet har anmält det problemet många gånger men hjälper inte :(
Men det är ju nog för att du inte går in och tittar på flödet på rätt sätt?
Gå in på din profil, klicka på Flöde (se bild) och välj "vänner" så ligger dina vänners inlägg där.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230816_124040_Facebook.jpg
    Screenshot_20230816_124040_Facebook.jpg
    96,7 KB · Visningar: 36
För mig är FB ett ställe med försäljningssidor, där föreningar går ut med info och någon enstaka grupp.

Tror jag blev vänfri på FB 2016 eller något och innan dess väldigt få vänner.

Jag är såndär skum som har en gammal bild på högkustenbron på både FB och Insta :rofl:
 
För mig är FB ett ställe med försäljningssidor, där föreningar går ut med info och någon enstaka grupp.

Tror jag blev vänfri på FB 2016 eller något och innan dess väldigt få vänner.

Jag är såndär skum som har en gammal bild på högkustenbron på både FB och Insta :rofl:

Typ samma här, har ett fåtal "vänner" på fb och en anonym insta
 
Jo, till viss del, men det är ändå bättre än facebook för mig. På instagram kan jag dessutom pausa "förslag för dig", det kan jag inte på facebook vad jag vet iaf.

Eeh, jooo, det går alldeles utmärkt. Både att pausa förslag och att säga att man inte är intresserad av något från den annonsören.
 
Det gör jag precis hela tiden. Då ersätts bara den smörjan med annan smörja.
Äh, vad synd. För mig fungerar det åtminstone.
Men det är ju bara att bestämma själv att du skall titta på någon väns profil i stället.
Jag låter inte flödet bestämma vad jag skall titta på.
Men det är ju nog för att du inte går in och tittar på flödet på rätt sätt?
Gå in på din profil, klicka på Flöde (se bild) och välj "vänner" så ligger dina vänners inlägg där.
Ah, okej det där hade jag missat. Tyvärr är det fortfarande varannat inlägg reklam, men förslagen är borta åtminstone. Tyvärr är också inlägg från grupper det då också, så då måste det kollas skillt.
Det är väl det jag stör mig mest på, att flödet inte ser ut som det gjorde förut helt enkelt.
Sedan går jag sällan in på någon väns sida, utan bara om det är något skilt jag vill kolla upp.
 
Men det är ju nog för att du inte går in och tittar på flödet på rätt sätt?
Gå in på din profil, klicka på Flöde (se bild) och välj "vänner" så ligger dina vänners inlägg där.
Jag har aldrig provat göra så tidigare, men kollade nu, och jag ser några inlägg från vänner där, och en väldig massa reklam.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Äh, vad synd. För mig fungerar det åtminstone.


Ah, okej det där hade jag missat. Tyvärr är det fortfarande varannat inlägg reklam, men förslagen är borta åtminstone. Tyvärr är också inlägg från grupper det då också, så då måste det kollas skillt.
Det är väl det jag stör mig mest på, att flödet inte ser ut som det gjorde förut helt enkelt.
Sedan går jag sällan in på någon väns sida, utan bara om det är något skilt jag vill kolla upp.
då går du bara in på fliken grupper bredvid fliken vänner
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 592
Senast: monster1
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
62 848
Senast: Hemlig21
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 427
Senast: Vallmo
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 911
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp