dött forum

Sv: dött forum

alazzi skrev:
Visst blir jag sur ibland över vissas inställning men det är intressant att läsa barnhatarnas argument.

Jag tror inte det finns så många barnhatare som det finns föräldrahatare. :idea:
 
Sv: dött forum

Därför...halloj! Återigen - respekt alla? Så hade vi inte behövt ha ett barn-forum, utan hade kunnat fortsätta som förut....

....
Jag anser inte att ett barnforum var nödvändigt på grund av oss barnlösas bristande respekt inför er allsmäktiga föräldrars milsvida kunskaper utan för att senior översvämmades av barntrådar som kanske inte var intressanta för sååååå himla många.
 
Sv: dött forum

Men för alla kanske inte barn ÄR det viktigaste i världen, det finns gott om saker som är viktigare än barn men för den sakens skull kanske man vill vara med och diskutera iallafall, annars blir det väl knappast någon diskussion om alla är överens.

Och som dom flesta andra barnlösa så är det inte barnen i sig jag inte tycker om utan faktiskt föräldrarna och bara det kan ju vara en tankeställare :idea:
 
Sv: dött forum

fio skrev:
Men för alla kanske inte barn ÄR det viktigaste i världen, det finns gott om saker som är viktigare än barn men för den sakens skull kanske man vill vara med och diskutera iallafall, annars blir det väl knappast någon diskussion om alla är överens.

Och som dom flesta andra barnlösa så är det inte barnen i sig jag inte tycker om utan faktiskt föräldrarna och bara det kan ju vara en tankeställare :idea:

Öh, nog är väl barnen det viktigaste vi har, utan dem tar ju mänsklighetens existens slut om sisådär 60 år????? Det är bara så enkelt.

Och läs ordentligt i tråden så kan du se att jag angående diskussion tycker precis som du - alltså fram för alla åsikter, men ha respekt. Inga personangrepp som som blivit på senior, de hoppas jag slippa på "barn".
 
Sv: dött forum

Lejonflickan skrev:
Öh, nog är väl barnen det viktigaste vi har, utan dem tar ju mänsklighetens existens slut om sisådär 60 år????? Det är bara så enkelt.

Men det är ju en helt annan sak än en vardaglig barndiskussion? Skulle man inte kunna diskutera nånting som gäller barn utan att komma fram till att "de är det viktigaste vi har" - och andra klyschor ;) - huvva vilka tråkiga diskussioner.
 
Sv: dött forum

mandalaki skrev:
Men det är ju en helt annan sak än en vardaglig barndiskussion? Skulle man inte kunna diskutera nånting som gäller barn utan att komma fram till att "de är det viktigaste vi har" - och andra klyschor ;) - huvva vilka tråkiga diskussioner.

Tråkiga blir bara diskussioner om folk tar dem till marknivå and beyond... och det är nagelfararna som gör detta, därav min "torra" kommentar...
 
Sv: dött forum

Jag tror knappast att mänskligheten tar slut bara för att vi är ett tiotal personer här på buke som inte tycker att barn är det viktigaste som finns.

Inte ens om 1 miljon människor på jorden inte tycker att barn är det viktigaste som finns kommer mänskligheten att ta slut. Det finns fler barn än det finns föräldrar som tar hand om dom och så kommer det alltid att vara.
 
Sv: dött forum

Jag tycker att föräldrar många gånger har åsikter som är riktigt osunda och för mig är barn definitivt inte det viktigaste som finns. Det kommer de aldrig att bli. Däremot intresserar jag mig för föräldrar och deras sätt att tänka, så jag lär hänga kvar på barn-forumet.
 
Sv: dött forum

fio skrev:
Jag tror knappast att mänskligheten tar slut bara för att vi är ett tiotal personer här på buke som inte tycker att barn är det viktigaste som finns.

Inte ens om 1 miljon människor på jorden inte tycker att barn är det viktigaste som finns kommer mänskligheten att ta slut. Det finns fler barn än det finns föräldrar som tar hand om dom och så kommer det alltid att vara.

Men snälla du, du fortsätter att läsa de bokstäver du VILL läsa...
barn ÄR viktigast eftersom mänskligheten är beroende av dem för sin egen överlevnad ,vilken del är det som är svår att förstå? :confused:
 
Sv: dött forum

Jadzia skrev:
Jag tycker att föräldrar många gånger har åsikter som är riktigt osunda och för mig är barn definitivt inte det viktigaste som finns. Det kommer de aldrig att bli. Däremot intresserar jag mig för föräldrar och deras sätt att tänka, så jag lär hänga kvar på barn-forumet.

Ojojoj du har så rätt i vissa delar, olämpliga föräldrar förpestar vår värld..om inte annat så dem som säljer sina döttrar till sexhandel....
 
Sv: dött forum

Lejonflickan skrev:
barn ÄR viktigast eftersom mänskligheten är beroende av dem för sin egen överlevnad ,vilken del är det som är svår att förstå? :confused:
Ska man vara rent krass då så kan man (jag) då resonera som så att det inte bekommer mig så vansinnigt mycket det heller.

Vad är så fantastiskt med det mänskliga släktet?

Och jag ser faktiskt inte det fantastiska i människor bara för att de råkar vara i enmetershöjd. Vissa gillar jag, andra inte.

Och värst är (som redan sagts) vissa innehavare av dessa "enmetare".
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 845
Senast: Elektron
·
Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
1 829
Senast: Martenix
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 616
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp