dött forum

golit

Trådstartare
en gång i tiden hängde jag på passagen som på den tiden i princip var delat på tre, äldre, yngre och politik. Det fanns några till men det var ingen som skrev där.

Sen delade man i fler åldrar, men det blev egentligen aldrig nån fart och sen delade man upp i ännu fler ämnen. Då dog det.

man är väl olika men jag är inte tillräkligt barnintresserad för att söka i det forumet, även om jag inte har nåt emot att läsa och svar på frågor om barn.

det finns säkert de som inte är intresserade av att diskutera politik är det då dags för ett nytt forum? eller ett om att köpa hus? eller varför inte bukefalos realtioner där de som till äventyrs hittar dit kan skriva och diskuterar sina förhållanden.

alltid är det nån som stör sig på att ett ämne inte ska diskuterars på senior. Hur många forum kan egentligen vara levande på buke?

Själv ger det mig mer att diskutera frågor med nick som jag har någon slags relation med. Då och då faller andan på att svara i BH-trådarna, ibland barn, ofta politik, men allt bygger på att det finns i samma forum.

färre forum på buke!

glt
 
Sv: dött forum

Kors i galaxen men det ligger något i det du skriver.
 
Sv: dött forum

På sätt & vis håller jag faktiskt med - risken finns att det blir så många underavdelningar att någon del till slut kanske "bryter sig ut"... och sen delar upp sig i nya små områden. Hm... låter som celldelning? ;)
 
Sv: dött forum

Håller verkligen med! Jag har väl aldrig svarat på en barntråd, men jag skulle ändå gärna se att de fanns här. Här ska man väl kunna diskutera alla ämnen som rör vuxna från ca 25 år ålder - dit hör väl barn?

Sedan jag började vara aktiv här så har det hela tiden funnits trender, ibland handlar det om barn och andra gånger är det husköp. Visst kan det vara lite upprepningar men det är bättre än ett döt forum!
 
Sv: dött forum

tackar tackar.. då behövs det kanske inget eget golitforum i alla fall... :)
 
Sv: dött forum

;) Nope. stanna du på senior o förpesta tillvaron, man skulle ju sakna dig annars.

Hemska tanke.
 
Sv: dött senior

svar på denna tråd om någon i händelse alls skulle se den här bersvarars lämpligen i den omarbetarde versionen stadfäst och gillad av stallstasi på senior

glt
 
Sv: dött forum

Just vad gäller barn-forumet så håller jag INTE med, det frekventeras nu av människor som har barn, är mycket intresserade av barn, eller åtminstone tänker SKAFFA barn. Man slipper påhopp av mer eller mindre bemedlade knäppskallar "ingen nämnd ingen glömd" som har åsikter som enligt deras mening är expertiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis.....
Nu finns där folk som har respekt för andras åsikter och behandlar diskussionspartnern för vad han/hon är - en människa som brinner för välmåendet av ett litet/lite-större barn.

Nä Barnforumet ska få vara kvar, det är min mening!


//
MAMMA!
 
Sv: dött forum

Tyvärr, men du lär inte slippa oss barnlösa "experter". Jag måste ju se vad för monster jag kommer att få undervisa i framtiden.

För övrigt har jag aldrig stött på låg diskussionsnivå av en barnlös, däremot av en hel bunt föräldrar. De få påhoppen har också kommit från den gruppen.
 
Sv: dött forum

Lejonflickan skrev:
Just vad gäller barn-forumet så håller jag INTE med, det frekventeras nu av människor som har barn, är mycket intresserade av barn, eller åtminstone tänker SKAFFA barn. Man slipper påhopp av mer eller mindre bemedlade knäppskallar "ingen nämnd ingen glömd" som har åsikter som enligt deras mening är expertiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis.....
Nu finns där folk som har respekt för andras åsikter och behandlar diskussionspartnern för vad han/hon är - en människa som brinner för välmåendet av ett litet/lite-större barn.

Nä Barnforumet ska få vara kvar, det är min mening!


//
MAMMA!
Men... å andra sidan finns det väl massor av barn-forum på nätet i övrigt? Där finns det ÄNNU mer folk som har barn, är intresserade av barn eller tänker skaffa barn...

Sen det där med att "man slipper påhopp av mer eller mindre bemedlade knäppskallar"... eh, som barnlös skulle jag kunna tolka det som att vi barnlösa är just dessa mindre bemedlade knäppskallar? Om jag nu vill misstolka det du skriver alltså...
 
Sv: dött forum

Mmmm..precis, du vill misstolka. Läs ordentligt i inlägget, har du överhuvudtaget TANKEN på att skaffa barn, så är du inte införlemmad i den gruppen. Eller hur? ;) Och man är troligen inte en knäppskalle om man inte själv känner sej utpekad, det är min åsikt.....så läs mitt inlägg en gång till....ALLA är välkomna i diskussionerna, bara man har respekt.
 
Sv: dött forum

Jadzia skrev:
Tyvärr, men du lär inte slippa oss barnlösa "experter". Jag måste ju se vad för monster jag kommer att få undervisa i framtiden.

För övrigt har jag aldrig stött på låg diskussionsnivå av en barnlös, däremot av en hel bunt föräldrar. De få påhoppen har också kommit från den gruppen.

Jag uppskattar mycket att diskuttera med er "barnlösa", men det finns vissa av er som har åsikter som jag inte tycker är helt sunda. Det saknas en eller annan dimension i tänkandet. Och påhopp har VISST kommit från en barnlös, på mig själv eller rättare sagt min son som kallades "i behov av psykologhjälp": Du vet vem jag menar och jag tycker bra om att diskuttera med h*n om andra frågor, men just i den tråden var h*n riktigt osympatisk.

Just därför vurmar jag för ett barn-forum. Den som inte fattat att barn är det viktigaste som finns, KANSKE har vett att hålla sej därifrån.... :crazy:
 
Sv: dött forum

Lorpan skrev:
Men... å andra sidan finns det väl massor av barn-forum på nätet i övrigt? Där finns det ÄNNU mer folk som har barn, är intresserade av barn eller tänker skaffa barn...

Sen det där med att "man slipper påhopp av mer eller mindre bemedlade knäppskallar"... eh, som barnlös skulle jag kunna tolka det som att vi barnlösa är just dessa mindre bemedlade knäppskallar? Om jag nu vill misstolka det du skriver alltså...

Jag tyckte så också innan jag fick barn :o Nu har jag försökt att vara inne på några av de barnforum som finns på nätet och inget slår Buke :love:
 
Sv: dött forum

Lejonflickan skrev:
Jag uppskattar mycket att diskuttera med er "barnlösa", men det finns vissa av er som har åsikter som jag inte tycker är helt sunda. Det saknas en eller annan dimension i tänkandet.
......

Den som inte fattat att barn är det viktigaste som finns, KANSKE har vett att hålla sej därifrån.... :crazy:

Men rimligen måste det finnas även folk som du tycker har osunda åsikter även om de har barn? Man blir inte automatiskt klok för att man skaffar barn.

Ett forum enbart för såna som "fattat att barn är det viktigaste som finns" - det blir ju ett rent hallelujaforum. Vi kan sitta och skandera "barnen är vår framtid" till döddagar, mycket till diskussion blir det inte.

Jag har inga barn och kommer inte att skaffa några heller. Men jag diskuterar ogenerat på barnforumet ändå.

Visst, jag tror att forumet funkar så bra delvis för att en del sållas bort eftersom de aktivt måste söka sig dit. Men jag tror också att det beror på att flera av ämnena som tagits upp där är lite mer komplicerade än de barnämnen som togs upp på Senior - och därför har gett bättre diskussioner. Ett särskilt barnforum har inbjudit till det, och hittills har det varit jättebra.
 
Sv: dött forum

mandalaki skrev:
Ett forum enbart för såna som "fattat att barn är det viktigaste som finns" - det blir ju ett rent hallelujaforum. Vi kan sitta och skandera "barnen är vår framtid" till döddagar, mycket till diskussion blir det inte.

.

Precis! Vissa av de forumen som jag har varit inne och läst på har varit såna. Massor av "kramiz" osv. Inget för mig, för puttinuttigt helt enkelt. Visst blir jag sur ibland över vissas inställning men det är intressant att läsa barnhatarnas argument. Ger mer debatt än att alla tycker lika.
 
Sv: dött forum

Jag tror iofs att även barnforumet kommer att bli puttenuttigare med tiden. Vänta tills folk börjar lägga in bebisbilder, då du :angel:

Nåja, Gnägg finns ju alltid kvar ;)
 
Sv: dött forum

mandalaki skrev:
Men rimligen måste det finnas även folk som du tycker har osunda åsikter även om de har barn? Man blir inte automatiskt klok för att man skaffar barn.

Ett forum enbart för såna som "fattat att barn är det viktigaste som finns" - det blir ju ett rent hallelujaforum. Vi kan sitta och skandera "barnen är vår framtid" till döddagar, mycket till diskussion blir det inte.

1) O ja! Min svägerska är bland annat en sådan! MEN det är lättare att språkas med människor som rör sej i samma banor som en själv, så enkelt är det! Man slipper slitas i stycken för att man tycker det är OK att gå upp före 7 på helgerna...

2) Rent krasst så är det så att barnen är de som ska föra våra gener vidare, och det vore RIKTIGT lessamt om människosläktets framtida arvsanlag bestod av lämningar från gamla surkärringar som inte kan aacceptera lite liv och rörelse.....

Därför...halloj! Återigen - respekt alla? Så hade vi inte behövt ha ett barn-forum, utan hade kunnat fortsätta som förut....

En diskussion om barn utan barnlösa är ju inte mycket liv i - därför välkomnar jag ju mandalaki, jadzia och alla er andra, men de som inte kan erkänna sin brist på kunskap tycker jag bara synd om....
 
Sv: dött forum

mandalaki skrev:
Jag tror iofs att även barnforumet kommer att bli puttenuttigare med tiden. Vänta tills folk börjar lägga in bebisbilder, då du :angel:

Nåja, Gnägg finns ju alltid kvar ;)


Eeeeeeek...Då försvinner alazzi därifrån...!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 845
Senast: Elektron
·
Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
1 829
Senast: Martenix
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 616
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp