Bukefalos 28 år!

Sv: Döv?

vet hade klappat med händerna när hon inte såg, gjort andra ljud som hon inte reagerade på. kollat öronen.
de är vad mamma sa iallafall. hum
 
Sv: Döv?

Okej, samma som när jag var med Totte då. Fast grundat på det kan man väl inte säga att det är medfött...
 
Sv: Döv?

Jag håller med du... om jag var uppfödare hade jag inte accepterat det som bevis på att det var medfött..
 
Sv: Döv?

Det där låter mer som en uppskattning än en riktig undersökning. Att säga att döwheten är medfödd är direkt felaktigt. Kan wara så, men det går iallafall inte att säga efter några handklappningar. Kräw bättre diagnos. Döwhet orsakad aw wissa bakteriegifter är rewersibel om man baa får bukt med mellanörainfektionen.
 
Sv: Döv?

var oss vetrinären idag, hon hade både öroninflammation & var döv. så nu blir de medicin och rengöring.
så nu har vi fått intyg på att hon är döv. vet. tyckte vi skulle ringa och kräva pengar tillbaks för dolt fel. hum

För allt vad jag kan utläsa är det ingen omöjlighet att hunden haft öroninflammation den senaste månaden och det gör att ni inte med den "undersökningen" som vet gjorde kan hävda att felet är medfött.

Jag som uppfödare skulle aldrig i livet godta att en valpköpare försöker hävda dolt fel i baserat på de uppgifter du lämnat i tråden och knappast heller mitt försäkringsbolag..
 
Sv: Döv?

kl

ska man ringa till vetrinären & kräva en ny underkökning?

mamma sa att han inte har skrivit i intyget att hon var döv sedan födseln, men att de inte är öroninflamation som har gjort henne döv.
hur får man reda på att hon är döv sedan födseln då?
 
Sv: Döv?

Jag skulle nog byta veterinär, och kräva en ordentlig undersökning av öronen. Att klappa i händerna kan knappast användas för att avgöra vad som är orsaken till en dövhet, ej heller om det går att bota eller ej.
Och gör det snabbt, om en infektion får hålla på för länge kan den kanske skada sånt som annars kunnat räddas!
 
Sv: Döv?

En liten inflikning ang klickerträning med visuell betingad signal:
Det är inte helt ovanligt med laserpekare, ficklampa, en cd-skiva som man "flashar" i handen eller någon annan form av föremål som man kan hålla fram. Fördelen med ljus/reflex är att det syns även om hunden inte tittar på dig.

i övrigt är det ingen skillnad mot klickern, bara att köra på!

/Migo
 
Sv: Döv?

yees, får göra de. men hennes öroninflamation är väck nu iallafall
 

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 432
Senast: bellala
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 101
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 802
Senast: Monstermom
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 311
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp